snälla, fler tips angående minikur!!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
mamma63

snälla, fler tips angående minikur!!

Inlägg av mamma63 »

Vi har haft trassel med sömnen ett tag nu. Min son på 2 år och 4 månader vaknar mellan 4-5 nu för tiden :!: . Då ramsar jag så fort han vaknar, och sen sätter jag mig på en stol utanför hans rum. Han kan hålla på i över en timme med diverse rop efter filten eller vattenflaskan som han slängt på golvet, eller så vill han ha papper för att snyta sig efter allt gråt, eller att mamma ska komma och stoppa om honom, osv.. :cry:

Nu till min fråga, ska man absolut låta bli och gå in till honom oavsett?!
plus, hur ofta ska man ramsa? :?

(Hör och häpna, hos sin pappa sover han från 7 till 7. :shock: :!: )

Tacksam för svar :)
Ensamstående mamamma till Simon, född augusti 2003.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Du pangramsar vid första pipet och då med en rejäl basta-punkt-slut-nu-får-det-vara-nog-med-glad-knorr-på-slutet-ramsa! Och ligg kvar i sängen :!: - du ska inte underhålla genom att sitta på en stol utanför rummet! Överkoncentration = vargar kring allas ben.

:idea: Låt honom sedan reagera ut ordentligt och när han blir ledsen så pangramsar du en gång till och därefter överlåter du omsomnandet till sonen. Bekräfta lite fint när han tystnat.

:idea: Grundkänslan du ska förmedla är "PÅ NATTEN HÄNDER INGENTING" och du ska agera (visa genom din handling) därefter!

:idea: Att han sover hos pappa tyder på att han inte "underhåller" sonen på natten med ramsande, stolsittande och trafik... Pappor brukar SOVA på nätterna :wink: :lol:

:arrow: Läs här för mer info! http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3783

:D Det här fixar du!
mamma63

Inlägg av mamma63 »

:) Tusen tack för dina tips, ska göra mitt bästa att handla enligt de.
Det som förvånar mig angående hans sömn hos pappan är att han inte ens vaknar en enda gång under natten. :!:
Tack ännu en gång :)
Senast redigerad av mamma63 den mån 16 jan 2006, 14:25, redigerad totalt 1 gånger.
Ensamstående mamamma till Simon, född augusti 2003.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det är som Mammut Maria skriver. Pappa tillhandahåller ingen underhållning. Själv sovandes som en gris lyckas pappa förmedla budskapet PÅ NATTEN HÄNDER INGENTING. Lille pojken har säkert varit uppe och kollat och säkert hojtat och stått i också - men inte haft någonting för det och därför konstaterat faktum: på natten händer ingenting. Annat än att folk sover som grisar.

Så gör du likadant :!: :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "