Vargtimme utan slut

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
NannaLiljana

Re: Vargtimme utan slut

Inlägg av NannaLiljana »

Hej.
Vi har problem!! Och behöver verkligen hjälp!
Lillen som just fyllt tio månader har börjat vakna mitt i nätterna och vara vaken flera timmar. Jag förstår att det säkert är konsekvenser av att vi inte varit konsekventa...

Vi började kura i december och det blev snabbt stora framsteg, med läggning och sammanhängande sömn som inte funnits tidigare. Men han vaknade hela tiden minst en timme tidigare än schemat sa. När det gått över en månad utan att det blev bättre ändrade vi schemat och kortade natten. Funkade ett kort tag, sen började han vakna tidigare och tidigare och nu mitt i natten, vid 01.30 igår och 03.15 idag och då är han vaken i 2 timmar. Ibland har han somnat om en kort stund för att sedan vakna och skrika igen.

Om sanningen ska fram så har vi gjort alla fel senaste veckorna. Gett napp, ammat, buffat till sömns.

Så nu har det gått riktigt åt skogen och vi måste börja om, vilket inte är så lätt har jag förstått. Är väldigt tacksam för alla råd vi kan få inför detta imorgon natt.
Axel född 110420.

Kurstart 111212.
klockan

Inlägg av klockan »

Hej,

du säger det så bra själv - ni måste börja om. Men så svårt tror jag nog inte att det kommer bli, bara ni känner er säkra och är ordentligt pålästa.

Kör enl Lathunden och sen ser ni till att inte göra om samma misstag :roll: 8)

Fundera oxå på om det kan vara ngt i schemat som spökar och ev måste bytas ut.

Ni kommer klara detta, och sonen oxå. Ni kan det här, allihopa :thumbsup:

Så, upp på banan nu. (Och ps. nappen slänger ni BORT! ajöss).

:D
Mitt fina gäng : 3 kids födda 2006-2010
2 av dem är kurade med SHN vid 9 mån resp 5 mån.
klockan

Inlägg av klockan »

Mitt fina gäng : 3 kids födda 2006-2010
2 av dem är kurade med SHN vid 9 mån resp 5 mån.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"