Vad sägs om detta? :)

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Gäst

Vad sägs om detta? :)

Inlägg av Gäst »

Måste få berätta detta, eftersom jag innan jul skrev ett inlägg där jag funderade lite över hur göra ang. avbruten middagslur:

I förrgår var vi på promenad strax innan gossen skulle sova. Han somnade i vagnen på vägen tillbaka, och eftersom det var kallt, hade han på sig overall, och hela vinterväder-kittet. Alltså bestämde jag att han får sova vidare ute, även fast han låg på rygg. Tänkte att om jag nu väcker, och börjar böka av honom alla kläderna, blir han bara arg. Så han sov 45 min. av sin 1,5 - timmas pass, varpå han vaknade. Jag tog in honom och vagnen, klädde av honom overall och extra kläder, snabbt och tyst, varpå jag lade honom i sängen. ARG blev han ju, fast det gnuggades samtidigt i ögonen... Jag buffade kort, och gick ut. Han protesterar. Ger honom en halv mycket bestämd ramsa.
... och... *poff * - det blev tyst. :shock: Direkt. Helt.

Hhmmm... tänkte jag... det där är nog bara en reklampaus... men tystnaden fortsätter... och fortsätter... och... han hade somnat om, som han skulle, och sov vidare till marginalkvart. :shock: :D

Sissus! :shock: :D
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hi hi, jag har gjort samma sak med Emma några gånger och jag blir SÅÅÅ impad över båda oss att det funkar :lol:

hi hi igen, fnissigt värre vad lycklig man kan bli... :heart:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Det är det DÄR som är Attityden av självklarhet! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "