BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
xstephx
Inlägg: 93
Blev medlem: fre 04 nov 2011, 08:43

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av xstephx »

ps. jag får baka nått oxå, jag är vegan så kommer erbjuda nått sånt! :D
wolfgang född 2011-09-03
emu
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 11:19
Ort: Stockholm

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av emu »

Har inte hört av Tetz men jag hoppas alla kan nu då. Jag tänkte fixa en gratäng av nåt slag, antagligen mer LCHF än vegansk så bra om du fixar nåt du kan äta då xstephx! Och Sara - jag tror det är bra för små 8-månaders att få träffa andra i samma storlek, det brukar ju vara poppis!

Har som sagt en spjälis och en innevagn så vi får lösa resten på nåt vis. Det går ju alltid att ta upp vagnsinsatser om barnen kan sova i dem.

Ses!
Nelly f. 28 maj 2011
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av SaraMilana »

Stellas åttamånadersångest har lugnat ner sig nu, det är så skönt! Så vi kommer mer än gärna på tisdag. Resesäng har vi med oss, som sagt. Stella sover mellan 12 och 14, så före och efter det får någon liten plutt gärna låna den om det behövs.

Vad kan jag ta med för tillbehör till gratängen? Ska jag fixa en sallad? Det är nog det enda veganska jag kan åstadkomma... :lol:
Irmasmamma
Inlägg: 1253
Blev medlem: sön 04 dec 2011, 10:13
Ort: Tyresö

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av Irmasmamma »

Hehe, som sagt är ju inte semlor så LCHF eller veganskt.... Ska jag baka ändå eller är det nåt annat som behövs bättre, emu? :D
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
xstephx
Inlägg: 93
Blev medlem: fre 04 nov 2011, 08:43

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av xstephx »

Oj har hon haft ångest ,stackars liten! :(
Det är lugnt, jag kan ta med en goooood sallad!! :D
Emu: sover din lilla mellan 13-14.30? Om inte ,får vi låna din spjällis?
:)
Wolfgang vaknar vid 11, så vi skyndar oss till er alla då! :D
:heart:
wolfgang född 2011-09-03
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av Tetz »

Jag kan på tisdag! :D Jag missade att det hänt en massa i den här tråden... 8-[

Jag äter inte fisk/skaldjur så om det blir något sådant får du gärna hojta till, så tar jag med en barnmatsburk till både mig och bebis :lol:

Jag kan ta med bröd och nåt gott att bre på :D
Irmasmamma skrev:Tisdagsgänget: Pax för att baka semlor!! (ej så LCHF denna gång kanske...men det är ju ändå fettisdagen! :oops: )
Pax för att äta en! 8)
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
mamawayne
Inlägg: 178
Blev medlem: mån 27 sep 2010, 18:35
Ort: Stockholm

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av mamawayne »

Hej allihopa! Det va som jag befarade, ska borra ett hål på tisdag ( i en tand alltså) :x hade försökt förtränga det :roll: roligare kan man ju ha. Brukar vanligtvis inte vara rädd för tandläkaren men sist jag borrade, för typ 2 mån sen, så vad det HEMSKT! Jag har så svårt att gapa stort sådär länge för min mun e så liten :lol: så jag fick som kramp i hela käkpartiet. Hoppas det går fortare denna gång [-o< ja, ja, önska mig lycka till! Jag får hänga med på nästa träff! Kram på er! :heart:
Mamma till Wayne född 10-08-28
mamawayne
Inlägg: 178
Blev medlem: mån 27 sep 2010, 18:35
Ort: Stockholm

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av mamawayne »

Juste apropå lchf, har ni sett att sötningsmedlet stevia kommer ut i vår i vanliga butiker?! Ska ju tydligen vara helt utan kalorier och inte påverka blodsockret alls. Om det skadar tänderna vet jag inte, men man får väl hoppas :wink: :lol:
En liten parentes bara...
Mamma till Wayne född 10-08-28
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av TorsMamma »

Stevia anses tom vara BRA för tänderna! :lol:

men det har en bismak som jag inte diggar så man får använda LIIIITE. Sen kommer vissa att dryga ut sitt stevia med maltodextrin, låt er då inte luras om ni är på LCHF, för det har högre värde än socker som har 100. :shock:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
mamawayne
Inlägg: 178
Blev medlem: mån 27 sep 2010, 18:35
Ort: Stockholm

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av mamawayne »

Va synd det där med bismaken :x stevia kändes nästan lite för bra för att vara sant, och det va det ju tydligen. Men som sagt, man kan väl ta lite då så man inte känner av bismaken...
Vad är vitsen med att dryga ut stevia med något som är sämre än socker då :-s ?
Mamma till Wayne född 10-08-28
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av TorsMamma »

Ja, det kan man ju verkligen fråga sig. Det idag mest optimala sockret för mig på LCHF är sockeralkohol och stevia i kombination. Jag blandar själv.

http://www.lchfbutiken.se/151/steviasocker-334g

Som ett exempel. Jag diggar LCHF butiken skarpt, men köpet bara nödvändigheter där.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av SaraMilana »

Jag tycker inte heller om Stevia, det har en bismak av lakrits har jag för mig, vilket jag inte gillar.

När jag bakar eller om jag ska bjuda "vanligt" folk på efterrätter brukar jag använda Sukrin (också sockeralkohol). Tycker det fungerar riktigt riktigt bra! Ganska dyrt med används inte så ofta. Just nu står en tigerkaka med sukrin i ugnen som är mumma.... :D
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av TorsMamma »

:P

Jag tycker kakor och bröd blir så torrt och hårt av sukrin, men det är väl en vanesak också tror jag.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av SaraMilana »

Den här tigerkakan är super! Recept ur Bakglädje med LCHF. Jag brukar vispa ägg och sukrin länge med assistens så det blir riktigt fluffigt. Den blir i konsistensen nästan som en vanlig sockerkaka, lite kladdigare kanske, lite mer kompakt. Bäst är den när den fått stå ett tag i kylskåpet, nygjord blir det lite för mycket omelett av det hela. ;)
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: BB-mammagrupp i Stockholm någon?

Inlägg av TorsMamma »

recept? eller måste jag köpa boken. :P :oops:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"