MEN. Jag har problem med dagslurarna. På kvällarna blir han inte förbannad när han läggs, men på dagarna blir han skogstokig. Gråter i vagnen (skär i hjärtat). Och jag vill inte stå och vagna till han somnar eftersom jag är rädd för att fastna i det träsket. Nu gör jag såhär:
Ramsar x 4
Ner i vagnen, vagnar bara några tag, ramsar x 4 och går ut
Han gallskriker - jag försöker låta bli att gå in. Ramsar utanför dörren utan resultat. Tar väl knappt två minuter innan jag inte står ut mer.
Går in, lägger tillrätta, vagnar kort (han tystnar direkt nästan)
bekräftar och går ut
Han gastar
Och så går jag in och lägger tillrätta, vagnar kort, bekräftar när han är tyst och går ut.
Det håller väl bara på typ 10 minuter vilket inte är så farligt egentligen, men jag är rädd för att jag gör fel. Går jag bara in och lägger tillrätta så somnar han fortare - men det blir tre tillrättaläggningar på kanske 8 minuter. Har försökt plöja boken men det handlar så mycket om nattsömnen/läggningen och den funkar finfint.
Så snälla - vad gör jag för fel? Hur ska jag göra istället? Är det verkligen okej att han blir så himla ledsen? (Vi pratar tårar ledsen, inte förbannad). Och är det okej att gå in och vagna kort och lägga tillrätta tre ggr på tio minuter för att han ska somna såhär på dag fyra, eller ska ramsan vara nog? Eller borde jag stå i början och vagna tills han är så avslappnad att han snart kommer somna?
Tusen tack på förhand