Rap problem

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JennySmith

Rap problem

Inlägg av JennySmith »

Hej

Har en 5,5 mån dotter som alltid har haft problem med rapar.
Vi är inne på tredje dagen.Vi matar 10,45. Rapar ordentligt flera gånger och sedan lägger vi henne för 2h vila. Skriker i 40 min medan vi ramsar och lägger tillrätta. Tar slutligen upp och rapar. Vaknar efter 30 min skriker och vi ramsar och lägger till slut tillrätta. Inget hjälper. Tar upp och hon rapar igen.
Buffar och ramsar för hon skriker fortfarande. Ramsar och ramsar till förbannelse. Hon slutar inte skrika. Nu är det en kvart kvar på hennes vila och hon har sovit i 30 min och skrikit i 1,30h. Känns så där kul :(

Hjälp

MVH Jenny
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: Rap problem

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

:?: Får hon riktig mat?

:?: Hur ser ert schema ut?

:idea: Man kan höja huvudändan så raparna kommer upp med ca. 7 cm. Då kommer många rapar upp av sig självt, speciellt om de ligger på mage (med larm).

Sen är det så att små barn som skriker sväljer luft, så det är därför hon rapar när ni tar upp henne.

Har ni läst om safarin, har ni läst om varför man lugnar på plats och vad som händer om ni hela tiden tar upp och räddar från vargen?

:idea: Det kan vara värt att fundera på att trycka på omstarts knappen och läsa en vända till i internationella sova hela natten boken.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
JennySmith

Inlägg av JennySmith »

Hej

Hon ligger på rygg och äter ersättning.

Vi har läst om att inte rädda henne men har ju ont!

Natt 20-07
Mat 7.30
Sova 8.50-9.35
Mat 10.45
Sova 11-13
Mat 14.15
Sova 16-16.45
Mat 17.30
Sova 18.15-18.35
Nattmat 19.30
Sova natt 20.00

Vi ramsar och ramsar men hon bara vrålar. Man ska ju inte bluffa!

Vad göra? Allt blev mycket värre när min man tog över med sin egen ramsa. Två första dagarna gick mkt bra. Fast nu funkar det inte för mig heller!

Puh så jobbigt.....

Mvh Jenny
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Då är mina råd, avbryt kuren, för det är få mycket få barn som är 5,5 mån som sover hel natt på bara ersättning. Sen skall de inte skrika så där. Då skall man lugna, det är verktygen till för, men man får inte fastna.

Jag rekommenderar att ni återupptar kuren när hon äter riktig mat typ 2 mat mål och 1-2 gröt mål för att stå sig hela natten.

Sen trycka på omstart knappen och börja från natt ett igen.

Det är tyvärr de bästa råd jag har att komma med just nu.

On får hon just för att hon som jag sa, skiker, barn som skriker sväljer luft. Men hur vet du att det är "ont" hon har? Om hon har mycket ont skulle jag nästan kolla upp så det inte är reflux också med i bilden.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"