Tack Luvisen för att du tar dig tid
Det är verkligen trixit. Men vad mycket bra idéer du har
Jag har redan dragit ner antal visningar till 2 per dag, en på förmiddagen och en på eftermiddagen.
Blev nog lite förvirrad av att det stod i boken både att man skulle ta det lugnt och även se till att komma fram till ekvationer fort. Nu har jag läst det igen och inser att jag skulle ta de lugnare i början (för att få henne intresserad) och sen snabba på till ekvationer. #-o
Ja ja, det är inte lätt att förstå engelskan jämt. Frågan är hur jag ska göra nu?
Idé med att göra minst två kort med större prickar och köra dem som en session verkar bra. Fånga intresset och även som om det är korten som behöver bli större. Ska jag börja här? Frågan är med vilkan nummer? Vi har ju kommit till 16 men jag vet ju inte om hon har fått med sig alla siffror

.
Det låter också som ett bra förslag med att använda färre kort men öka takten när dom byts ut. Frågan är bara hur jag gör med dom kort vi kört redan? Några har ju hängt med en vecka och några som är nya sen iförr. (Bytte inte ut några kort eftersom det inte verkar ha funkat så bra).
Undra vad du menar med att det kanske går för fort? Menar du att jag visar korten för fort eller att jag byter kort för fort eller på något annat sätt

.
Som du skrev så måste jag ju hitta vad som funkar för min tjej. Men det är trixigt.
Tror jag kommer göra så här: Ta färre kort, köra med dom vi har redan nu. och byta oftare. Bara 3 pass per dag. Och när jag har fixat stora prickkort så testar jag med det också (om det inte hänt nått tills dess) :-k
Jo, det där med problemlösning ska jag vänta med

. Måste ju hittat ett sätt för henne att förstå och ta åt sig prickkorten först.
Och det där med läsningen är bara jag som håller på att läsa in mig så jag kan köra när vi är ordentligt på banan med matten. Men det är ju sååå intressant att läsa. Har även köpt boken om träning och den om bits

En sak i tagen, men tar möjligheten att läsa när jag har lite tid på vilan.
/Bellan