Men som ikväll så kommer det en massa hårda ord från lilla dottern. Hon fick välja mellan att se lite film eller läsa saga i soffan ikväll. Hon valde filmen. Kl. 20.00 berättade både pappa och jag att det var läggdags och att tv:n skulle stängas av. Tv:n stängdes. Ur dotterns mun flyger ord om att hon skall visst se filmen och därefter följer frågor kring varför hon inte får sova i natt inne hos mamma och pappa. Jag kan tillägga att hon sovit hos oss sedan hon var pytteliten, ibland faktiskt i egen säng och det hela natten, men inte tillräckligt ofta. Jag som mamma förklarar för dottern att mamma och pappa likaväl som hon behöver sova själva i egen säng för att kunna sova bra hela natten och orka med arbete på dagarna. Innan vi släckte berättade vi att hon nu kunde gå på toaletten och samtidigt få något att dricka om hon önskade. Detta ville hon inte.
Min man började sitta utanför rummet på en stol och ramsade då och då när hon sa något. Efter en stund ville hon ha dricka. Min man sa go natt go natt sov gott x 3, totalt ramsades kanske 8 gånger. Innan ramsande var slut hade dottern fått lite dricka. Sen ville hon prata med mamma och pappan kallade på mig. Mamma kom in och då undrade dottern om Princessan Alexa (dockan) hade täcke på sig. Jag la på täcke på dockan. Dottern somnade kring 20.30.
Jag, mamma, går och oroar mig på kvällen inför natten. Skall hon sova hela natten i egen säng eller skall hon komma in i vår säng och sen är min sömn helt förstörd. I morse kom hon in kring 04.30 och jag skall stiga upp 06.00. När hon väl kommit in kan jag inte somna om och så är jag dödstrött på morgonen och har ett
Snälla hjälp oss med våra frågor:
Snälla hjälp! Jag är så trött på detta och har idag börjat arbeta efter mammaledighet. Min klump i magen är tillbaka och min huvudvärk är åter då detta besvärar mig väldigt mycket.