Hoppas ni kan hjälpa mig och min underbara lilla tjej Berta 5,5 månader. Sedan 10 veckor tillbaka, ungefär samtidigt som jag införde 12h natt för henne, vaknar hon i stort sett 1 gång i timmen..hela natten!!
På dagen vyssjar jag henne antingen i Babybjörnen och det är nästan aldrig ett problem. Så fort hon sluter ögonen så bär jag över henne till spjälsängen. Ibland knorrar hon men somnar oftast in snabbt. Hon sover på mage med andningslarm. Annars går jag ut med henne i vagnen och det funkar också bra. Där sover hon på rygg. Hon har ingen napp för den har hon vägrat sen början.
Det lustiga är att hon har aldrig älskat att amma på dagtid, hon äter snabbt, mest för att bli mätt, tror jag, för sen är hela världen såå spännande att hon har absolut inte tid att titta på bröstet och ligga och mysa
Sen sover hon väldigt lite på dagarna vare sig hon ligger i spjälsängen eller i vagnen, jag får egentligen aldrig till någon 1,5h timme utan sömnen består alltid av mellan 20-55 minuter. Tips och råd?
Det är så jobbigt nu iallafall och jag är så totalt slutkörd och jag måste göra något ordentligt för oss båda på studs.
Jag har läst boken och har några frågor inför den kommande kurningen som vi gärna vill börja med redan på torsdag om det går..Min sambo läser boken nu..
Första frågon gäller schemat som jag har tänkt mig. Vad har ni för tips på det eller ser det ok ut?
7.00 vaknar (här har hon ju ammat på småtimmarna så frukost serverar jag inte på studs, men får väl göra när ammandet är borta..)
7.30 gröt + katrinplommonpuré
9.15 sova ca 45
10.30- amma + matpuré + dessert
12.00- sova inne (1,5h- kan förhoppningsvis kanske bli??)
13.30- amma + matpuré + dessert
16.00 sova inne ca 45
17.00 Gröt + dessert
18.00 Bad o bus
19.00 Ersättning och sova (här äter hon max 90 ml)
Är det att rekommendera att sluta amma när man kör kuren? Ibland vill hon ju knappt ha någon mat när jag ammat precis innan.
Tacksam för snabb hjälp om möjligt
Ps Hon är född 21 juli..