Nu byter jag, det får bära eller brista!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sue

Nu byter jag, det får bära eller brista!

Inlägg av sue »

hej igen!

Eftersom jag äntligen hann skicka iväg mina frågor utan att datorn släcktes ner kommer här en förklaring till det förra...

Har ändrat schema till:
6.30 vakna
8.30-9.15 sova
12.45-14.15 sova
16.40-17 sova
19 natt

Ändrade till detta i fredags det har inte satt sig riktigt utan vi har fortfarande vargtimme-besvär. Nu ångrar jag mitt byte vill hellre ha det så här:
6.30 vakna
8.30-10 sova
12.45-14.15 sova
19 natt

Anledningen är att 8 månadersknatten har inga problem med att sova den tiden på fm men tiden på em är ett gnissel! Fattar inte varför jag inte tänkrte klart innan jag bytte i första läget men jag antog bara att han inte skulle orka hela långa eftermiddagen utan sova!
:cry:

Stackaren är också inne i värsta 8 månaders åbgesten och det blir väl inte bättre av att han har en spontan och oklok mor som inte har något tälamod att tala om!

Hjälp mig snälla vi vill alla ha lugn och ro i vårt hus utan håriga husdjur (vargar).
Jag är numer känd för att vara mirakelmamman med de två snälla sovande barnen i samhället så jag har ju lite att leva upp till :wink:

kramar sue
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, två lurar bör räcka. Blir det gnissel har du alltid en femminuters att ta till, spontant. I ditt knä eller i soffan en stund, bara skönt. Men väck då efter exakt 5 min :!:

Ack ja, det där med att tänka efter före... det skulle man ju ha tänkt på innan :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
sue

Kära Anna

Inlägg av sue »

hejsan

Idag kan jag stolt meddela att båda daglurarna har fungerat utmärkt, min lille smarte prins verkar ha fattat galoppen!

Kan också meddela att den lille krabaten har lärt sig gå!! Han tapplar stolt runt på vardagsrumsgolvet! Nu vill han för allt i världen lära sig att krypa och att resa sig upp själv så han har formligen exploderat motoriskt! :lol:

Vargtimmen krånglar fortfarande vad gör man om han vaknar 5.30 och håller sig vaken tills det är morgon 6:30?? det känns ju som om han "vinner" när man tar upp honom men det är ju hans morgontid! :?:

kramar sue
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"