Mika är gulligulligt och passar på både flicka och pojke tycker jag!
Jag har inte skrivit på länge för jag har avvaktat och inväntat. Vi har fått resultat! Lillo slutade rulla runt till rygg hela tiden på natten och det hände att hon sov rakt igenom, utom nattslurken vid 4.00 då. FANTASTISKT! Det har varit mycket bök under vargtimmen dvs en timme innan god morgon som vi har tampats med. Läste någon tråd om det och ska kolla upp den igen. Det var något om Mozart..
Ja vi har kört SM ett bra tag nu och det har funkat bra tycker jag. Skönt att få struktur på dagarna. Vi har varit väldigt konsekventa med mat- och sovschemat.
Men det har blivit lite struligt nu ett tag:
1. 2h-luren funkar inte om vi inte är ute och går (vilket vi oftast är iofs). Hon ligger och snackar, gnäller och slutligen skriker & gråter så hennes pappa ibland måste raskt på med kläderna och lägga henne i vagnen för promenad. Idag funkade inte ens det så hon sov inget långa luren
Det är ju inte alltid man har möjlighet att vara ute långa luren. Finns det några tips här? Jag öppnar alltid fönstret och gör mörkt i rummet (ej becksvart).
2. Lillo har börjat med sina vändningar igen. Några nätter vaknade hon varje timme :-s Ska vi fortsätta vända tillbaks henne eller "lära" henne sova på rygg? Hon skriker ju alltid tillslut och har varit en 100% magsovare hittills.
Dagtid ligger hon på rygg och mage så mycket som möjligt för att öva på vändningar och att åla men inga vändningar då inte! För 2 veckor sedan rullade hon från rygg till mage första gången och gjorde det 3 gånger på 2 dagar sedan dess inget mer. Jag blir lite konfunderad. Har det hänt något? Är detta vanligt?
Vi har börjat ramsa nu! På dagarna känns det verkligen som om hon lyssnar på den men inte på nätterna pga vändningarna.

Vi har alltså inte kurat i storstil utan ramsat som verktyg ist för buffa. Nattmålet är kvar kl. 4.00. Jag har inte vågat ta bort det för sist vi ändrade något blev det riktigt struligt med det mesta.. Vad tror ni?