Hej Kajjansmamma,
först vill jag börja med att säga att ni gör ett finfint jobb

. Och vet du, dagslurarna strular för MÅNGA! Så känn ingen stress, men jag fattar ju att det är psykande för er att hon ska va så ledsen.
10-20 min insomningstid tycker jag (men det är jag det

) att man faktiskt bör acceptera, och spec såhär tidigt i processen. Det tar 1 mån för kuren att sätta sig, men ni är på god väg

. Att låta vara ifred och stötta med musik el husljud är det bästa i de här situationerna. Jag ser att du fått många fina och lugnande råd av andra tidigare i tråden, ta och läs om dem och begrunda
Jag kollar på ert schema:
Kajjansmamma skrev:07.00 Morgon
07.15 Gröt
09.15 Äggröra
09.30 Sova
10.15 Vakna
12.30 Lunch
13.30 Sova
15.00 Vakna
15.30 Yoghurt o smörgås
18.15 Kvällsmat
19.00 Sova
19-07 är en klockren tid att ha natt på!
20 min fm-lur är att föredra vid 10 mån.Spelar ingen roll att det strular JUST NU med insomningen, dessutom så kommer det ju en lååång lur ganska så snart på det, men då förutsätter det att ni lägger den tidigare.

Senast 12.30 hade jag valt. Tids nog justerar hon in sig.
På så sätt får hon käka mellis och middag tidigare oxå (tycker att 18.15 är för sent för middag när man bara är 10 mån, jag hade lagt den senast 17).OCH - hon får på så sätt även äta lunch tidigare än 12.30...(senast 11.30 hade jag valt).

Och var är "kvällsslurken"? Gröt el välling strax innan sänggåendet för natten. Här behöver man inte tänka 3-3.5 tim emellan, utan har man middag 17 så kan man gott ge gröt el välling el ngt annat typ 18.30.
Här finns lite tänk om hur man kan fördela sovlurarna, sånt som inte står i SHN-boken:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... c&start=60 Läs andra inlägget från Torsmamma
Kom ihåg, att om ni ändrar schema så måste man ge 3+7 dgr för att det ska sätta sig. Och var restriktiv med narginalkvarten, även om fm-luren strular (för det kommer att ge med sig!).Hon måste få en chans att ställa in kroppen! Lägg hellre in lite mer tid på långluren isf om det nu behövs vissa dagar.
Jag säger inte att en ändring av schemat löser allt, men enl min erfarenhet finns det mkt att hämta där...
Ha det gott!
/Sanna