Träning 2012!
-
LilloppansMamma
Re: Träning 2012!
Oj, så slarvigt det blev med bokstäver som hoppade hit och dit eller försvann!
Men jag tror ni förstår andemeningen i vilket fall! 
Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Lilloppansmamma skrev:anna- blev ju lite sugen på att fasta. Vi ska ev. köra en sopp-kur här hemma. Hur ser upplägget ut när man fastar? Det ska krävas att man bli lite förbannad och omvandlar det till lite j*vlar anamma- då försvinner de där kilona fortare än fortast ( nästan )
Men soppa och fasta är väl för trist? #-o
Kolla in här i stället!sockerfri 8)
Jenny
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
-
SaraMilana
Manfred 10: Jag KÖR en sockerfri månad nu i januari ihop med Tilda!!
Det har gått utmärkt bra hittills!
SaraMilana: Jag har hållit ner på kolhydraterna i flera ÅR (5-6?)! Ligger någonstans mellan GI och LCHF, varvat med vanlig husmaskost där jag doserar kolhydraterna. OCH har tränat 4-5 pass/vecka senaste året. Åren dessförinnan har jag tränat 3-4 pass/vecka i c:a 4 år.
Det är DÄRFÖR jag är så förbaskad
på att jag plötsligt "hullat till mig"
VARFÖR???
Och därför är jag sugen på en fastekur...Bara för att få en skjuts!
kram anna
SaraMilana: Jag har hållit ner på kolhydraterna i flera ÅR (5-6?)! Ligger någonstans mellan GI och LCHF, varvat med vanlig husmaskost där jag doserar kolhydraterna. OCH har tränat 4-5 pass/vecka senaste året. Åren dessförinnan har jag tränat 3-4 pass/vecka i c:a 4 år.
Det är DÄRFÖR jag är så förbaskad
Och därför är jag sugen på en fastekur...Bara för att få en skjuts!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
LilloppansMamma
Ännu en vecka har passerat!
Nöjd med veckan. Det är ju bara så kul att träna. Är så glad att jag satte igång och jag märker hur jag blir snabbare, starkare och uthålligare. Kläder börjar att bli kul igen- ner ytterligare på vågen (-0,5)
Nöjd med veckan. Det är ju bara så kul att träna. Är så glad att jag satte igång och jag märker hur jag blir snabbare, starkare och uthålligare. Kläder börjar att bli kul igen- ner ytterligare på vågen (-0,5)
- Mån- spinning medelpass 55 min
- Ons- gym. Löpning 5 km 28 min! Gött!+ 15 min crosstrainer+15 min sittande cykel
- Tors- Nytt pass! skivstångsträning 55 min. Har sådan träningvärk i armarna och det var 3 dagar sen jag körde passet!
- Lör- gympa medelpass 55 min.+ Löpning 5 km 30 min (utmanade inte tiden denna gång utan körde något lugnare)
+Plankor är nu uppe i att klara 1 minx3.
+Armhävningar är uppe i 20 st! Men måste erkänna att jag förstår inte riktigt hur jag någonsin ska komma upp i 50!
men jag kämpar vidare. 
Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
-
Sarisparis
- Rådgivare/advisor
=D> Wow, Lilloppansmamma, jag blir alldeles svettig bara av att läsa din rapport! =P~
Inte lika mycket att komma med här, barnens magsjuka och andra bassilusker tog ut även pâ mina krafter.
Onsdag 5x60 sek planka, 60 sek vila
Lördag 1x60 sek planka
Söndag 5x60 sek planka, 60 sek vila
Min ambition om att lyfta pâ ett ben kom pâ kant
, helt vanliga plankor blev det den här veckan.

Inte lika mycket att komma med här, barnens magsjuka och andra bassilusker tog ut även pâ mina krafter.
Onsdag 5x60 sek planka, 60 sek vila
Lördag 1x60 sek planka
Söndag 5x60 sek planka, 60 sek vila
Min ambition om att lyfta pâ ett ben kom pâ kant
tisdag: styrka+sparktur, en unge på ryggen och en på sparken.
Onsdag: styrka+friskis och svettis
torsdag: styrka+ rask promenad
fredag styrka+ rask promenad
Lördag:Lat.....
Söndag: Lat.....
Inget socker! Långsamma kolhydrater!
Jenny
Onsdag: styrka+friskis och svettis
torsdag: styrka+ rask promenad
fredag styrka+ rask promenad
Lördag:Lat.....
Söndag: Lat.....
Inget socker! Långsamma kolhydrater!
Jenny
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
anna: även jag har ätit GI/LCHF flera år (med uppehåll vid grav och amning) och när jag lägger på mig extra så beror det oftast på tre saker.
1. För stora portioner (mitt största bekymmer- jag vill ha MYCKET mat och kan ibland ta om även om jag är mätt) Ät sakta och ta INTE om. Jag fyller halva tallriken med ovanjordgrönsaker, halva tallriken protein + sås.
2. För mycket mjölkprodukter. Max 1 dl grädde /cf /mjölk per dag. Egentligen skulle jag vilja plocka bort helt, men jag älskar ju sås
Även begränsa keso och INGEN yoghurt. Jag går lättast ner om jag drar ner kraftigt på mjölkprodukter. Jag gör hemmagjord majonäs (rapsolja, ägg, vinäger, dijonsenap) som går ha till nästan allt.
3. Gradvis lite för mycket nötter och/eller frukt.
Min vecka
5 pass i veckan
Mån: Olgas julpass
Onsdag: Intervall cross 20/40 i 20 minuter
Torsdag: pw 55 min
Lördag: pw 55 min
Söndag: Bodyrock 12 min (50/10, dvs 50 min max, 10 sek vila)
Nöjd.
Linda
1. För stora portioner (mitt största bekymmer- jag vill ha MYCKET mat och kan ibland ta om även om jag är mätt) Ät sakta och ta INTE om. Jag fyller halva tallriken med ovanjordgrönsaker, halva tallriken protein + sås.
2. För mycket mjölkprodukter. Max 1 dl grädde /cf /mjölk per dag. Egentligen skulle jag vilja plocka bort helt, men jag älskar ju sås
3. Gradvis lite för mycket nötter och/eller frukt.
Min vecka
5 pass i veckan
Mån: Olgas julpass
Onsdag: Intervall cross 20/40 i 20 minuter
Torsdag: pw 55 min
Lördag: pw 55 min
Söndag: Bodyrock 12 min (50/10, dvs 50 min max, 10 sek vila)
Nöjd.
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Wow vad duktiga ni är!
SusanD, visst är det kul med kampsport!
Min vecka:
Mån: långpromenad + armhävningar
Tis: lite ryggträning
Fre: långpromenad + Hälso-kung fu på klubben 75 min (inkl mina ryggövningar och stavträning)
Sön: armhävningar + liiite kung fu hemma
Märker att jag är jättedålig på att träna hemma, lyckas "glömma" det hela tiden.
Ska börja planera in träningen.
Lyckades göra nio armhävningar på mån men det var riktigt tufft. Hade träningsvärk i fem dagar.
Plankan får jag lägga ner, fick ont i rygg/nacke av den.
Ska prova igen senare och inte köra så länge.
Släpade mig till klubben i fredags och tränade i den gruppen som jag brukade leda. Oj vad kul det var att träffa "mina" elever igen!
Jag fick leda sista 20 min av passet t o m. Härligt!
Fånig som man kan vara så var jag ju tvungen att visa mig duktig inför mina elever så jag körde alldeles för hårt.
Var helt stum i benen efteråt.
Är lite nöjd eftersom jag tog mig till klubben och tränade men mer missnöjd med att jag inte tränar så mkt hemma. Tror jag får börja med några få övningar hemma, har jag för stora planer så blir det inget av det.
Lisa
SusanD, visst är det kul med kampsport!
Min vecka:
Mån: långpromenad + armhävningar
Tis: lite ryggträning
Fre: långpromenad + Hälso-kung fu på klubben 75 min (inkl mina ryggövningar och stavträning)
Sön: armhävningar + liiite kung fu hemma
Märker att jag är jättedålig på att träna hemma, lyckas "glömma" det hela tiden.
Lyckades göra nio armhävningar på mån men det var riktigt tufft. Hade träningsvärk i fem dagar.
Släpade mig till klubben i fredags och tränade i den gruppen som jag brukade leda. Oj vad kul det var att träffa "mina" elever igen!
Fånig som man kan vara så var jag ju tvungen att visa mig duktig inför mina elever så jag körde alldeles för hårt.
Är lite nöjd eftersom jag tog mig till klubben och tränade men mer missnöjd med att jag inte tränar så mkt hemma. Tror jag får börja med några få övningar hemma, har jag för stora planer så blir det inget av det.
Lisa
Lilla T
född feb -11
Lille O
född 1 jul -14
Lille O
-
Irmasmamma
Ett tips om man vill slippa regelrätt fasta:
Jag brukar köra en veckas detox när jag känner att jag levt osunt för länge.... Då undviker jag mjölkprodukter, vitt socker, salt, vete i alla former, rött kött, stekt mat. Och frossar i råa grönsaker, nötter och frön, lax och VATTEN. Helst hett vatten istället för kallt, det hjälper matsmältningen.
Efter en sån vecka brukar iallafall jag vara mycket piggare och gladare och ännu mer pepp på att komma igång att träna och vara nyttig! Ev kan man behöva ta det lite lugnt med träningen under själva detoxen...
Själv har jag inte lyckats ta mig iväg o prova löpbandet än, så jag är lite frustrerad att jag inte har nåt jag kan träna med än.....särskilt när jag läser era duktiga inlägg!! =D>
Jag måste lägga manken till nu!
Dock har jag visst gått ner ett kilo till, trots att jag legat på latsidan!
Bara fyra kvar!
Men desto längre kvar till kondisen jag hade innan graviditeten....hade sån foglossning att jag varken fick springa eller gå i trappor så träningen kom av sej totalt
Men snart ska det bli andra bullar!!! (bullar.....mums!
)
Jag brukar köra en veckas detox när jag känner att jag levt osunt för länge.... Då undviker jag mjölkprodukter, vitt socker, salt, vete i alla former, rött kött, stekt mat. Och frossar i råa grönsaker, nötter och frön, lax och VATTEN. Helst hett vatten istället för kallt, det hjälper matsmältningen.
Efter en sån vecka brukar iallafall jag vara mycket piggare och gladare och ännu mer pepp på att komma igång att träna och vara nyttig! Ev kan man behöva ta det lite lugnt med träningen under själva detoxen...
Själv har jag inte lyckats ta mig iväg o prova löpbandet än, så jag är lite frustrerad att jag inte har nåt jag kan träna med än.....särskilt när jag läser era duktiga inlägg!! =D>
Jag måste lägga manken till nu!
Dock har jag visst gått ner ett kilo till, trots att jag legat på latsidan!
Men desto längre kvar till kondisen jag hade innan graviditeten....hade sån foglossning att jag varken fick springa eller gå i trappor så träningen kom av sej totalt
Irma
111108, SM från 3 veckor.
Olof
131008, SM från början.
Olof
-
Sofies mor
Hej alla!
Här har det tränats hårt i veckan! 8) Fast med allt prat om nyttig mat känner jag mig ganska onyttig ändå, jag som ätit både kladdkaka och godis ikväll.
Mån - Bodyrock 400-reps pass
Tis - BR 12 min+styrka armar, samt en kvällspromenad
Ons - BR 12 min
Tors - BR 12 min + styrka armar och ben
Fre - BR 12 min + ett 600-reps pass
Lör - Världens träningsvärk!!
Sön - latdag (fast lite styrka i affären, tung vagn, tunga kassar)
Jag har dock inga planer på att fortsätta så här hela året. Men jag har hoppat på utmaningen (eller vad man nu översätter med) på bodyrock. Den började efter nyår, men jag startade först förra veckan och jag har väldigt svårt för att ligga efter. Så jag körde dubbla pass nån dag..
Nu ligger jag precis en vecka efter, och får nog anstränga mig för att inte köra ifatt ännu mer. Sen i februari ska jag lugna ner mig. 8)
Just det, vad gäller armhävningar har jag nu lyckats göra en riktig! Tjohoo!
Här har det tränats hårt i veckan! 8) Fast med allt prat om nyttig mat känner jag mig ganska onyttig ändå, jag som ätit både kladdkaka och godis ikväll.
Mån - Bodyrock 400-reps pass
Tis - BR 12 min+styrka armar, samt en kvällspromenad
Ons - BR 12 min
Tors - BR 12 min + styrka armar och ben
Fre - BR 12 min + ett 600-reps pass
Lör - Världens träningsvärk!!
Sön - latdag (fast lite styrka i affären, tung vagn, tunga kassar)
Jag har dock inga planer på att fortsätta så här hela året. Men jag har hoppat på utmaningen (eller vad man nu översätter med) på bodyrock. Den började efter nyår, men jag startade först förra veckan och jag har väldigt svårt för att ligga efter. Så jag körde dubbla pass nån dag..
Just det, vad gäller armhävningar har jag nu lyckats göra en riktig! Tjohoo!
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Lillasyster född februari -11
Fina rapporter
6 pass:
Ti: styrka ben&rumpa+mage 40 min
Ons: styrka rygg, bröst, armar 45 min
To: styrka axlar, mage+ ett 12 min bodyrockpass 30 min totalt
Fre: kettlebellcirkel, mage 20 min
Lö: simning 500m
Sö: bodyrock 23 min+mage
Plankor nästan varje dag
På lö var vi och simmade hela familjen. Skulle gärna ha simmat 500 m till men får turas om med mannen med att simma. Man måste ju se efter barnen också.
Och inget socker denna vecka heller
Sofies mor, hade sån lust också att köra 30 days challenge på bodyrock. Men jag hade redan gjort upp en planering för januari. Tänkte ta utmaningen nästa månad istället. Eller får se om de har ett nytt program sen för februari. Verkar hur bra som hellst det de har nu
6 pass:
Ti: styrka ben&rumpa+mage 40 min
Ons: styrka rygg, bröst, armar 45 min
To: styrka axlar, mage+ ett 12 min bodyrockpass 30 min totalt
Fre: kettlebellcirkel, mage 20 min
Lö: simning 500m
Sö: bodyrock 23 min+mage
Plankor nästan varje dag
Och inget socker denna vecka heller
Sofies mor, hade sån lust också att köra 30 days challenge på bodyrock. Men jag hade redan gjort upp en planering för januari. Tänkte ta utmaningen nästa månad istället. Eller får se om de har ett nytt program sen för februari. Verkar hur bra som hellst det de har nu
Men nääää!!! Mitt inlägg försvann i rymden, så knäckande!!
5 pass:
Mån: cykelintervall 20 min
Tis " "
Tors: Joggade 5 km
Lör: motionscykel 1 tim
Sön: Poweryoga 45 min
=D> Alla rapporterare!!!
Inget socker denna vecka heller, men jag erkänner att jag tog ett par nävar ostbågar i fredagskväll. Hur har det gått för dig Tilda??
Och Manfred10 hänger på, bra, bra!
När jag gått mina lovar runt godiset som blev över efter barnen förra lördagen i veckan har jag fortsatt tänka "-Det är inte för mig" och det har gått jättebra!! Men jag har även börjat tänka "-I vanliga fall hade jag tagit en bit nu. Och nu. Och nu...." Det har fått mig att inse att jag nog ätit godis mer än jag trott!
Linda Vega: Tack för dina tips och vinklar!
Jag tror inte jag äter så stora portioner, men jag ska tänka efter på den biten!
Grädde använder jag i princip i allt jag gör förstås...För att min hjärna är inställd på GI/LCHF sedan så många år, och för att man blir mätt på mindre portioner. Men jag äter mkt sallad och grönsaker till. Jag äter i princip aldrig yoghurt eller keso. Men jag tar grädde i mitt thé 3 ggr/dag.
Jag skulle kunna slopa det i morgon och kvällsthéet och se vad det gör. Tar en kopp som mellanmål på e.m när jag får blodsockerfall vid 16-16.30, det vill jag spara...Frukt äter jag inte, och väldigt sällan nötter.
Irmasmamma: Tack för tipsen, även detta kan tålas att tänka på! Egentligen VILL jag ju inte fasta, jag vill bara ha en skjuts på detta elände som flugit på mig!
kram anna
5 pass:
Mån: cykelintervall 20 min
Tis " "
Tors: Joggade 5 km
Lör: motionscykel 1 tim
Sön: Poweryoga 45 min
=D> Alla rapporterare!!!
Inget socker denna vecka heller, men jag erkänner att jag tog ett par nävar ostbågar i fredagskväll. Hur har det gått för dig Tilda??
Och Manfred10 hänger på, bra, bra!
När jag gått mina lovar runt godiset som blev över efter barnen förra lördagen i veckan har jag fortsatt tänka "-Det är inte för mig" och det har gått jättebra!! Men jag har även börjat tänka "-I vanliga fall hade jag tagit en bit nu. Och nu. Och nu...." Det har fått mig att inse att jag nog ätit godis mer än jag trott!
Linda Vega: Tack för dina tips och vinklar!
Jag tror inte jag äter så stora portioner, men jag ska tänka efter på den biten!
Grädde använder jag i princip i allt jag gör förstås...För att min hjärna är inställd på GI/LCHF sedan så många år, och för att man blir mätt på mindre portioner. Men jag äter mkt sallad och grönsaker till. Jag äter i princip aldrig yoghurt eller keso. Men jag tar grädde i mitt thé 3 ggr/dag.
Jag skulle kunna slopa det i morgon och kvällsthéet och se vad det gör. Tar en kopp som mellanmål på e.m när jag får blodsockerfall vid 16-16.30, det vill jag spara...Frukt äter jag inte, och väldigt sällan nötter.
Irmasmamma: Tack för tipsen, även detta kan tålas att tänka på! Egentligen VILL jag ju inte fasta, jag vill bara ha en skjuts på detta elände som flugit på mig!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
Irmasmamma
Glömde skriva att min detox också utesluter potatis och vitt ris förstås!!
Irma
111108, SM från 3 veckor.
Olof
131008, SM från början.
Olof
-
SaraMilana
Hej!
Vilka fina rapporter ni alla kommer med! =D> Blir jätteinspirerad av att se vad ni har för er.
Själv är jag jättenöjd över att ha klarat mitt mål på tre träningspass den här första veckan och att jag inte har gjort MER än så. Oftast så sätter jag igång med full fart och springer rakt in i väggen... men det tänkte jag inte göra den här gången!
Tis: 20 min intervallträning på cross trainer + 3 plankor à 30 sek
Ons: 20 min intervallträning på cross trainer + 3 plankor à 30 sek
Lör: 20 min intervallträning på cross trainer + 3 plankor à 30 sek
Maten den här veckan är jag också nöjd med. Har hållit mig borta från de flesta kolhydrater, även om jag inte är superstrikt när det kommer till tex mjölkprodukter. Lite knepigt är det tycker jag att vara mammaledig och försöka få i mig vettig mat alltid, lättare var det att jobba och ha med sig matlåda... I veckan har jag haft med mig ett par kokta ägg i beredskap, folk tittar lite konstigt, men det bjuder jag på.
Vilka fina rapporter ni alla kommer med! =D> Blir jätteinspirerad av att se vad ni har för er.
Själv är jag jättenöjd över att ha klarat mitt mål på tre träningspass den här första veckan och att jag inte har gjort MER än så. Oftast så sätter jag igång med full fart och springer rakt in i väggen... men det tänkte jag inte göra den här gången!
Tis: 20 min intervallträning på cross trainer + 3 plankor à 30 sek
Ons: 20 min intervallträning på cross trainer + 3 plankor à 30 sek
Lör: 20 min intervallträning på cross trainer + 3 plankor à 30 sek
Maten den här veckan är jag också nöjd med. Har hållit mig borta från de flesta kolhydrater, även om jag inte är superstrikt när det kommer till tex mjölkprodukter. Lite knepigt är det tycker jag att vara mammaledig och försöka få i mig vettig mat alltid, lättare var det att jobba och ha med sig matlåda... I veckan har jag haft med mig ett par kokta ägg i beredskap, folk tittar lite konstigt, men det bjuder jag på.