Hej Nat!
Tack för att du svarar! (och alla ni andra som hjälper mig också naturligtvis).
Natten gick relativt hyggligt, men kl blev 23.30 innan han gav sig till ro och somnade. Och då sov han och gråt-hickade i sömnen och det gör sååå ont i mitt hjärta.

Han vaknade till vid 6.30 och var ganska ledsen och somnade om först efter 45 min.
Så här ser vårt schema ut:
8.00 God Morgon (ammar båda brösten under en timmes tid, morgonsysslor)
9.30-12.30 Sova ute
12.45 Lunch (grönsaks/rotfruktspuré) + BM. Social samvaro, mys med mamma, ensamlek på golvet
14.45-15.30 Sova ute
15.45 Frukt + BM. Mys med hela familjen, lek och sångstund
17.30-18.15 Sova ute
18.30 BM x 2
19.30 Gröt
20.00 Kvällsslurken (BM)
20.30 God natt
Orsaken till att vi har den långa luren på fm är för att han är så morgontrött. Natten sitter ju inte som den ska ännu och han är trött. (har alltid varit morgontrött, men har ju aldrig sovit ordentligt på natten heller).
Liten är nu 4 mån och en vecka.
Han svängde sig från rygg-mage i början av veckan och det var säkert en stor sak för honom. Sedan har jag läst någonstans att just vid 4 mån har barnen en utvecklingsfas, men svårt att veta om det är det som spökar.
Han äter bra! Det gick fort och bra att införa maten, han är nyfiken och äter allt som serveras. Magen hängde även med trots att det blev en snabbstart.
I övrigt förstår jag inte vad det är som orsakar detta. Efter skrattet till go nattet så läggs han, men genast han kommer i sängen börjar han protestera. Jag lägger tillrätta och ramsar glatt ut. Då reagerar han och frågar men om jag då ramsar igen så blir han bara mer högljudd. Därför har jag de flesta kvällar avvaktat länge innan jag ramsat igen, men försökt att ge bekräftelseramsan. När han hör den eldar han alltid på igen en liten stund innan han ger sig till ro. Somnar gör han efter ca 10 min. Efter detta sover han prick en halv timme. Då vaknar han till med lite hostande/hackande frågor och jag har gett en pangramsa genast och gör husljud. När han hör ramsan blir han fly förbannad och eldar upp sig. Jag avvaktar en tid, men frågorna blir bara mer högljudda och jag ramsar. Så här håller vi vanligtvis på i 0,5-1 timme innan han somnar. De senaste tre kvällarna har han bara blivit mer och mer otröstlig då han vaknar upp denna tid och ramsan biter inte, han blir bara arg och hysterisk. Igår var värsta kvällen som vi upplevt, inte ens första kvällen var så här svår. Ramsan blev han hysterisk över, efter 45 min gick jag in och gav solfjädern i 45 min, men han lugnade sig inte mer än korta stunder (kanske högst 0,5 min/gång). Till sist var han så ledsen/hysterisk och sprattlade på i sängen att jag blev tvungen att ta upp honom för jag blev rädd att han skulle göra illa sig. Han skrek så han hostade och kräktes.
Jag vet att det blev värre att ta upp honom men jag klarade inte av att lyssna längre på honom. Han lugnade sig så småningom i famnen, men blev naturligtvis hysterisk genast jag lade honom igen. Mannen gick därefter in och buffade ett antal ggr och då gav han sig till sist till ro. Men då hade 2,5 h förflutit sedan han vaknade upp.

Jag sliter mitt hår i förtvivlan och gråter blod. Jag kan inte se på min lilla älskling så ledsen, jag vill ju bara hans väl. Att han ska få kunna sova en hel natt utan problem. Eller åtminstone inte behöva skrika sig till sömns kväll efter kväll.
Att han vaknar efter en halv timme har han gjort sedan han föddes och jag vet inte hur vi ska komma från detta. Förut har vi tagit upp honom och ammat + vandrat honom till sömns (med skrik i öronen) men det resulterade bara i att jag till sist fick amma honom hela nätterna och ingen av oss sov. Och det är ju det jag vill införa för oss alla i familjen, en god natts sömn. Finns det några uppenbara fel jag gör?? Varför vaknar liten efter en halv timme och hur ska jag få bort det???
Vi bor i egen villa så inga grannar som stör med höga ljud.