Träning 2012!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Manfred10

Re: Träning 2012!

Inlägg av Manfred10 »

Hej!
Kul det här! Har kollat in Olga blogg och bodyrock, men jag hittar bara enstaka övningar , typ u-tuberkulos klipp. Finns där inga hela program ? Nu kör jag på med några hederliga dvs från form.:-)

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

anna skrev:
Acnaib: Ja, vad är detta första veckan och allt! [-X Kom igen nu! :wink:
Haha! Får man skylla på att jag gick med på torsdagen, barnen blev magsjuka på natten till fredagen och att vi sen hade 3-års-födelsedagsfest med då friska barn igen på lördagen?! :wink:

Njae, ska inte skylla på något. :lol: Men nu har jag iaf rotat fram en tränings-dvd som jag visst hade. Satte mig in i den innan och Freja tyckte det var superkul att skutta omkring som hon i tv:n gjorde :P Hon kanske kan bli min PT ;)

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Bodyrock
http://www.bodyrock.tv/category/daily-w ... exercises/

Gå in på fliken All Workouts. Där finns alla kortpass upplagda, de flesta med tydliga instruktioner. Många pass kräver inte några redskap utan man arbetar med sin egen kroppsvikt.

Olga verkar tydligen ha plockat bort sina MammaExpress pass från sin hemsida :cry:

Däremot kan man gå in under arkiv och läsa bloggen från början och hur hon kom i form efter sin senaste graviditet (2009) med tvillingar. Det gav mig massor av inspiration för ca ett år sedan då min yngsta var några månader.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Veckans träning :D

Mân - 5 x 60 sek planka med 60 sek vila mellan varje
Ons - samma
Fre - samma

Nu orkar jag stâ en minut utan att bli toktrött. Satsar pâ att lyfta pâ ett ben nu till veckan. 8) Här har vi haft och har ögoninfektion pâ besök hos de smâ och idag känner jag mig allmänt risig och har ett öga som börjar ge symptom. Hoppas att det blir snabbt övergâende.

LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej alla!

Jösses vad du är stark i magen Sarisparis! Första gången jag gjorde plankan för 2 veckor sen orkade jag 15 sek. :roll: Nu 40 sekx3. Du är ju super-woman i mina ögon! :mrgreen:

Denna vecka har gått fint. Minus på vågen 1,5 kg. Gött, som vi säger i Götet. Dessutom börjar jag sakta men säkert närma mig 5 km på 25 minuter. I veckan gjorde jag 5 km på 30 min, 50 sek. medelfart ~ 9,7 km/h. Nu j*klar. :!:

Veckans träning:
  • Mån- crosstrainer 20 min+Löpband 26 minuter, 9,5 km/h ( 4 km löpning)+ 15 min sittande cykel ( vet faktiskt inte den korrekta termen för detta gymredskap, men jobbig är den för rumpa och lår. Jag och syrran kallar den för assmachine :mrgreen:
  • Onsdag- 30 min crosstrainer
  • Torsdag- Gympa medelpass 55 min
  • Fredag- Crosstrainer 15 min+ Löpning 30 min ~ 9,7 km/h (5 km löpning)+ 15 min sittande cykel
  • Lör- gympa medelpass 55 min.

Känner mig smidigare i kroppen och känner mig yngre för var dag. Jag är ju för fasen inte ens 30 än och då ska man inte känna sig gammal i kroppen. :lol: Men nu är jag på gång! Känns så skönt.

Kämpa på nu alla, 2012 ska bli det sunda året.

Kramar!
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Fauve

Inlägg av Fauve »

Hej!
Jag har varit sjuk större delen av veckan men nu i helgen har jag gjort ett ryggpass och promenerat en timme. Blev inspirerad av er andra och provade plankan nyss. :D Klarade ca 20 sek så det måste jag träna på.
Jag ska börja med armhävningar också, nu klarar jag ca 10 st med näsan ner i golvet. Målet är 50 st.
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
pluttens mamma

Inlägg av pluttens mamma »

Inte bästa veckan ur träningssynpunkt... :( Låg lågt för att se åt vilket håll min förkylning gick...
Blev dock ett hemmapass i torsdags, körde lite styrka överkropp och några plankor.

Och nu känner jag mig frisk, så nästa vecka...!
Hugo 110604. SM från ca 8 veckor.
Noa 140417. SM från början.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Bra jobbat alla :D

Krya på er pluttens mamma och Fauve

Veckans träning

mån: bodyrock (inkl tabataintervaller med hopprep)
tis: Olgas "julpass"
tors: tabataintervaller cross (2 x 4 min) totslt 15 minuterspass
lör: pw 50 min + skridskor ca 1h med barnen
sön: pw 50 min

Nöjd :D

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Hej alla!
Min rapport;
Mån - bodyrock 7+12 min
Tis - promenad med en pulka i var hand (oj, vad tungt! försökte med snabb promenad men det gick bara inte med 20 kg barn på släp..), samt bodyrock 12 min + axlar och ben
Sön - Bodyrock 12 min

Jag är helt klart nöjd med antalet pass, men jag skulle behöva fördela dem lite bättre. Har jag tränat vill jag gärna träna mer, men har jag haft en vilodag så blir det gärna en till.. Fast den här veckan berodde det mest på att jag låg efter med pluggandet, och på ett födelsedagskalas som jag inte planerat in. Så i fredags kväll blev det tårta istället för träning. Inte så dumt! :mrgreen:

Alltså, jag gillar bodyrock-passen!! De är så korta, och det är ju skönt, fast samtidigt är det så roligt så jag gärna vill fortsätta lite till.

Heja alla!!
//Sofies mor
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Bra alla! :D
Plankor är jag dålig på...Klarar 1 minut på den första, sedan bara 45 sek, sedan ännu mindre...ska öva på mer med dem och göra dem mer regelbundet!

Som jag trodde blev det bara 3 pass denna vecka pga mässa. Fast jag tycker nog nästan jag kan räkna upp och nerpackning på mässan som ett extra fjärde pass för svetten rann, det var tunga lådor, långt att gå, och mycket upp och nerför stege.

Här är de tre ordinarie:

Mån: Simmade 1.000 m
Tis: Intervall motionscykel 20 min
Ons: Pilates armar/mage 30 min

Tilda: Jag har klarat sockerförbudet även denna vecka!! \:D/ Jag har insett att det nog är ganska ofta jag stoppar i mig små-godis i vanliga fall...När jag ser något stå något och fresta tänker jag nu "-Det är inte för mig" och går vidare. Det har jag tänkt många gånger i veckan! :shock:
Men att stå emot har varit betydligt lättare än jag trott! :D

I gårdagens lokaltidning annonserades det om ett springlopp i sta´n på en mil i april. Jag ska nog anmäla mig...Utmanade sambon och han ville också! Min tvekan är längden...Jag är van att jogga 5 km.(det finns även en slinga på 5 km att anmäla sig till) 1 mil har jag sprungit en enda gång och då var jag redigt arg så det gick av ilska! Men klarar jag det nu...?OCH - ännu värre - på asfalt...Jag är van vid mjuka skogsvägar...

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Krya på er sjuklingar! Fauve- nu testade jag, 21.38, hur många armhävningar jag orkade. :mrgreen: 15 med nöd och näppe på tå. Jag vill också klara av att göra 50 innan året är slut! Ska vi se om vi lyckas :?: :mrgreen:

Sofies mor- kan du inte länka till dina favvisprogram av bodyrock? Tycker det är lite förvirrande där inne. :roll: :oops:

Heja anna, klart du ska springa milen. Jag gillar ju inte heller asfalt, men tänker att skorna måste vara viktiga i ett sådant sammanhang?

Kramar!
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Härliga rapporter :D
Och visst är bodyrockpassen härliga :) Sofies mor. Du kan ju alltid göra ett 12 min pass två gånger. Och sen finns det längre pass. Jag gjorde en gång 1000 rep passet, det tog nästan 40 min.

5 pass för mig:

Ti: styra ben&rumpa+mage 30 min
Ons: styrka rygg, bröst, armar 40 min
To: bodyrock (12 min), styrka axlar, mage 30 min
Fre: kettlebellcirkel+mage 20 min
Sö: powerwalk 1 timme

Riktigt nöjd :D
Och inget socker denna vecka heller :D Fast det fanns gott om frestelser. Mannen kom hem från en resa med chokladöverdragna mandlar. De får vänta i skåpet till februari. Barnen smakade redan och informerade mig om att de är jättegoda :D I helgen var vi och hälsade på vänner som vi inte sett på över ett år. Det brukar bjudas på härligt goda hembakta bakverk, och då hade jag nog haft svårt att tacka nej redan av artighet. Men det bjöds choklad och pepparkakor till kaffet och ingen märkte någonting att jag bara drack kaffe. Idag var vi på ett 1-års kalas. Inte heller där märkte någon att jag bara tog av det saltiga som bjöds. Fast chokladtårtan såg nog god ut... Men egentligen tycker jag inte det har varit svårt att vara utan sött, lättare än jag trodde.
Jag har en sockerfri månad, äter inte godis, choklad, bakverk...nu i januari. Inte för att gå ner i vikt, det behöver jag inte, men för att rena kroppen lite.

Ni som kämpar med vikten. Stirra er inte blinda på vågen. Den säger inte allt. Lita mera på måtten och hur kläderna sitter. Våra vänner som vi var hos har vi inte sett på lite över 1 år. De tyckte att jag hade gått jättemycket ner i vikt. Jag har gått ner 3-4 kilo på ett år. Alltså inte alls så mycket. Och jag har inte bantar, var helt nöjd med min vikt då för ett år sedan. Jag tränar och äter hälsosamt. Har minskat i fett men fått mera muskler. Så ser kanske smalare ut än tidigare, men enligt kilona är det inte så stor skillnad. Skulle gärna få några kilo tillbaka, men då i form av muskler.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Hurra anna :D visst är det lättare än man tror att vara utan sött. Ska nog i framtiden också fundera på när jag verkligen vill ha något, och sen njuta av det.

50 armhävningar. Det klart vi klarar det :D har också som mål att klara det detta år.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Inspirerande! Många ambitiösa tjejer denna vecka =D> =D> =D>

Själv har jag inte lyckats träna denna vecka men några långpromenader har det blivit. Vi hittade ett bra hemmagym med hantlar, skivstång och bänk på blocket så nu kan jag inte skylla på att jag inte kommer iväg till gymmet. Ska bli skoj att testa i veckan.
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Oj vad det tränas här! =D> Hoppas alla sjuklingar snart kryar pâ sig.
Sarisparis skrev:Mân - 5 x 60 sek planka med 60 sek vila mellan varje
Ons - samma
Fre - samma
:D Mâr nu mycket bättre och fick med maken pâ 3 x 60 sek plankor innan middagen ikväll. 8)

Sâ fyra (micro)pass blev det! :D
LilloppansMamma skrev:Jösses vad du är stark i magen Sarisparis! Första gången jag gjorde plankan för 2 veckor sen orkade jag 15 sek. :roll: Nu 40 sekx3. Du är ju super-woman i mina ögon! :mrgreen:
:oops: :D Superwoman, pâ väg att bli! 8) Jag är faktiskt lite förvânad själv över hur mycket lättare det gâr. Första gângen orkade jag knappa 20 sekunder och jag hade GRYM träningsvärk dagen därpâ. Nu kan jag stâ 60s utan problem, men inte sâ mycket längre till, ska erkännas. Sâ roligt att känna att man blir starkare. :thumbsup:
Tilda skrev:Ni som kämpar med vikten. Stirra er inte blinda på vågen. Den säger inte allt. Lita mera på måtten och hur kläderna sitter.
Jag som aldrig i hela mitt liv behövt bekymra mig om vikten skriver helt klart under pâ dessa rader. Jag väger lika mycket nu som innan barnen, men själva fördelningen är inte precis som förr. :roll: :lol: Mitt mâl är att fâ fastare och plattare mage. [-o<

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"