ramla ur vagn...hemska tanke sele? ny vagn?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
MiaMamma

ramla ur vagn...hemska tanke sele? ny vagn?

Inlägg av MiaMamma »

Hej, jag har försökt gå igenom gamla trådar för att hitta tips på rymliga vagnar för stora små barn men inte riktigt lyckats :oops: :D

Det finns många kommentarer kring Teutonia Timmy men vi har redan en sittvagn med fullt liggläge (Knorr) som fungerat super! Men nu börjar jag bli rädd för att lillen skulle kunna "trilla" ur vagnen om man inte har full uppsikt. Han är 6 månader och mycket rörlig och larmet ligger över den inbyggda selen så man kan inte använda den.
Jag undrar om det inte är samma problematik kring en Timmy, dvs "kanterna" är för låga för att förhindra att barnen hoppar ur. Hur har ni gjort? Sover barnet med selen på?

Hur har ni med äldre barn löst det om ni använt en sittvagn från början?

Tacksam för alla råd och tips :heart: om andra lösningar eller alternativa vagnar till Teutonia Timmy (som absolut är ett alternativ när vi ska köpa sulky). Nu är jag ute efter en varaktig vagn där jag med säkerhet vet att lillen inte ramlar ur.

Mia
Mamma till en liten kille f?dd Juni 05
Barnaboksbarn sedan han var 6 veckor gammal
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Det finns lösa selar att köpa. Det hade jag till Vera. Med sele åt "fel håll" låg på mage i sin stora gamla vagn, köpt på blocket för 300 kr (finns bild på hemsidan). Den lösa selen gör ju att barnet kan röra sig lite, men ändå inte trilla ur.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag ska kolla om jag har min sele kvar, så kan du få den! :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
MiaMamma

Inlägg av MiaMamma »

underbart Sussi :heart: :heart: det skulle vara supergulligt!
Och Tack LO för tips :!:
Vilket underbart forum :!:
Mamma till en liten kille f?dd Juni 05
Barnaboksbarn sedan han var 6 veckor gammal
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag är ledsen, men jag hittar den inte... :( Troligen åkte den med i kassen med barnkläder jag lämnade till försäljning på en second hand affär. Men du skulle ju kunna kolla om du har någon sån affär i närheten, de brukar bara kosta 20-30 kronor.
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"