Helvetes vargtimme!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

Helvetes vargtimme!

Inlägg av JH »

Så, nu är vi hemma från julfirande i Skåne, där vi vagnade Elsa genom vargtimmen från 5-6.30 :oops: Nu är det payback time... :evil:

Vi hade bestämt oss för att låta henne sova i spjälsängen direkt när vi kom hem. Hon hade ju ändå sovit i den 1 vecka innan vi åkte och då hade vargtimmen inte varit så jobbig, vilket jag trodde att den skulle bli när vi inte kunde vagna. Då hade hon också sovit hela natten i 3 nätter.

Imorse vaknade hon dock 04.50 (vilket hon gjort varje dag under den vecka vi varit borta) och ville INTE somna om. Ramsan brydde hon sig nästan inte alls om, trots att den alltid brukar ta, och efter 30 minuter var hon helvild och bankade med fötter och armar i sängen :( Jag ramsade, buffade lite, diskade, spolade vatten, gick på knarrigt golv utanför rummet mm. Men inget hjälpte. :(

Kl 6 tog jag upp henne, 30 min för tidigt :oops:

Usch det känns som att vi börjar om kuren igen, är det så? Någon annan som har haft det så här? Hoppas verkligen att det blir lite bättre i natt - vill ju så gärna gå tillbaks till det som var innan vi åkte i väg....
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Självklart vill man att allt ska vara i sin ordning igen - men är det payback time så är det :lol: ! Och lägg då inte ansvaret på barnet utan ta ledningen här och ta till verktygen i kuren för att få rätt på det. Det är ju så det är tänkt med kuren - att man lär sej verktygen som lugnar barnet och leder till god nattsömn. De får man sedan använda lite då och då - inget konstigt alls. Särskilt om man "slarvat" lite :wink: .

:idea: Ramsan ska odlas till fulländning och tillrättaläggande med solfjäder vid verklig kris. Kola gäna denna länken http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=504 och läs om "omkurningen" av Saga för att få inspiration (under SHN-kuren så här kan det gå till).

:D Lycka till!
HelBoB
Kontakt:

Inlägg av HelBoB »

Hej Mammut, länken gick inte till Sagas omkurning utan till mitt inlägg igår om "omkurning"...

/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
JH

Inlägg av JH »

Tack Mammutmaria!

Självklart ska jag ta nya tag och jag skyller på inga sätt det här på Elsa! Allt är vårt eget fel :oops: :? I natt ska det ramsas med magstöd och med besked, till 100%! :D

(HelBob, jag tror att det var meningen att det skulle länkas till ditt inlägg - du undrar ju lite över samma saker som jag! Om Saga kan man läsa under SHN-kuren, så här kan det gå till (som Mammut skriver) :) )
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
HelBoB
Kontakt:

Inlägg av HelBoB »

Aha, nu hajar jag. Länken OCH Sagas omkurning, inte länken OM Sagas omkurning som jag läste. Ja, Mammut Marias tips på den frågan var ju väldigt bra och konkreta, så hoppas ni lyckas bättre än jag. Jag skulle behöva en inspelning med olika ramsor på olika ljudnivåer, kanske skulle det hjälpa mig...
/Helena
Mamma till lilla damen Veronica 2002-03-29 och
lillfr?ken Rebecka 2004-06-05

B?rjade kuren p? minstingen den 6/12!!!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"