Just startat en tråd i barnafostran-forumet men här även en liten sömnfnurra som jag tänkte be om råd med här [-o< Min flicka är nu snart 19 månader gammal, kurad vid 6 månader. Saken är den att de två senaste dagarna har hon blivit helt galet ledsen vid läggning, skrikit sig fördärvad i 15-20 min. Läggningarna har varit HELT tysta och nöjda ca 3-4 månader i sträck. Inte en läggning har strulat. Men, sedan ca lika många månader tillbaka har vi liksom ändrat rutinen lite.... hon började liksom spänna sig inför läggning, typ "förstod var som var på gång" när vi började busa just vid denna tidpunkt. Hon var omöjlig att busa med just då.. blev liksom bara ledsen av det. Inte så att hon var rädd för sängen på nåt sätt, mer "nej va tråkigt nu är den roliga dagen slut". Istället så myste vi ´mer inför läggning, såg till att hon var nöjd o på prima humör varpå vi la henne helt som vanligt o ramsade ut. Funkade jättebra. Tills nu då
Så igår vid middag + kväll la jag henne som vanligt. Men hon spänner sig järnet inför läggning. Vill INTE. På kvällen protesterade hon lite argt vilket hon som sagt ej gjort på månader. Men jag gjorde bara som vanligt o inget mer. Nu till lunchluren vart hon också arg på samma sätt. Och nu på kvällen helt GALEN. Gick in efter 5 min hysteriska skrik, tänkte att något måste hänt! Inte! Men hon betedde sig ugf som om det brann i sängen
Vad är detta? Hon har älskat sängen länge nu. Men vad har hänt? Vill INTE ha några vargar där. Vad sjutton bör jag göra??