Gallskriker

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bj?rna

Gallskriker

Inlägg av Bj?rna »

Vi har återigen fått återfall här hemma :cry:
Lillebror vaknade omkring 10 gånger i natt och hade ganska svårt att somna om. Efter diverse sjukdomar och att vi sovit borta i samma rum så är inget sig likt. Lillebror vaknar nu och vrålar och han kräver att bli buffad annars tänker han inte somna om :? . Så nu har vi återigen hamnat i buffandet.
Så nu tänkte jag börja om...
Så hur är det nu? Ska man absolut inte gå in på natten? Men vad gör man om han står upp och vrålar, han kan ännu inte lägga sig själv (eller har i varje fall ännu inte gjort det). Han vrålar som besatt och lugnar sig bara så fort man kommer in och buffar honom.
Vad göra? Jag vill ju inte låta honom vråla? Det här är ju ingen 5-minuters metod?
Rakel med dotter och son (01 och 04)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D För det första - han "kräver" ingenting. Han väntar sej svar på sina frågor och det är du som avgör hur du svarar - han är inte ansvarig för den biten :wink: !

:idea: Jag skulle föreslå att du numera använder dej av ramsan med solfjädern som kristilldelning. Får jag be dej följa länken http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=504 och läsa frågor och svar där - jag har lite brådis nämligen! Vill också föreslå att du läser om "omkurningen av Saga" på "SHN-kuren - så här kan det gå till".

:idea: En sak till - självklart kan han lägga sej ner själv! Mer förtroende för barnet är A och O i ert läge. Och det är ingen femminutersmetod så länge du ramsar ett ledset barn. Ramsan har precis lika mycket "värde" som din fysiska närvaro i rummet! Och kvällsaktiviteternas ljud och ljus utanför dörren, vilka ni står för, är verkligen betryggande och talar om att folk har vakt så att barnet lugnt kan sova.

:D Lycka nu till - det här fixar du!
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

I min signatur har du en länk till omkurningen som Mammut Maria föreslår! Med samma utgångsläge som du är i nu i princip!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"