Träning 2011!
Re: Träning 2011!
Hej Sofies mor!
Det finns fantastiskt bra broddar man sätter på löpskorna och så kan man jogga ändå! Funkar på ren blank-is! Finns i sportaffären.
Jag kör ju mycket DVD:er här hemma. Poweryoga och sånt. Finns mycket bra och man behöver inte ens lämna hemmet!
kram anna
Det finns fantastiskt bra broddar man sätter på löpskorna och så kan man jogga ändå! Funkar på ren blank-is! Finns i sportaffären.
Jag kör ju mycket DVD:er här hemma. Poweryoga och sånt. Finns mycket bra och man behöver inte ens lämna hemmet!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
Sofies mor
Aha, broddar det har jag inte ens tänkt på. Ska kika på det!!
Ja, DVD;er låter som en bra grej! Tänkte kolla om de har på biblo. Har varit på väg att köpa några gånger, men det finns ju så mycket olika så jag är lite rädd att köpa något dåligt..
Ha en skön vecka!
Ja, DVD;er låter som en bra grej! Tänkte kolla om de har på biblo. Har varit på väg att köpa några gånger, men det finns ju så mycket olika så jag är lite rädd att köpa något dåligt..
Ha en skön vecka!
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Broddar är superbra!
Här är en DVD jag kör då och då. Länge sedan nu, men den är riktigt bra!!
http://www.ginza.se/Product/Product.asp ... ifier=8789
kram anna
Här är en DVD jag kör då och då. Länge sedan nu, men den är riktigt bra!!
http://www.ginza.se/Product/Product.asp ... ifier=8789
kram anna
-
Sofies mor
Träningen var inte så upphetsande heller, i början gick det bra men sen fick jag knappt syre så jag kunde stå upp, kämpade vidare och sen skadade instruktören sitt knä så jag fick linda det och agera allmän sjukvårdare. Avslutade kvällen med att storhandla på ICA MAXI, mitt vanliga sena måndagsnöje.
Sen kom då den däringa gräsliga slemhostan tillbaka och det går knappt att få luft. Sen fick hela familjen ögoninflammation och nu hostar jag och har så ont i halsen så jag skulle kunna skicka den dit pepparn växte om det bara vore möjligt.
Otroligt gnälligt blir detta men det är ju så trist när man kommer igång och sen bara däckas gång på gång.
Men snart är julen här, så vackert och så kommer jag bli frisk, jättefrisk och så kan jag träna vidare.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Krya på dig SusanD!
7 pass denna vecka:
Ti: BR(bodyrock) 19 min
Ons: br 11 min
To: br 16 min
Fre: br 11 min
Lö: jogging 40 min
Sö: powerwalk 1 timme, br 16 min
Låter mycket när man skriver ner allt, men det känns inte som mycket. Bodyrockpassen är så korta så det känns inte att man sätter ner en massa tid på träning. Skulle aldrig orka träna så här många pass om jag gick till gymmet, eller på nån ledd timme. Har hakat på bodyrocks christmas challenge: att träna varje dag fram till julafton. Har ju tränat bara bodyrock nu i december och ska göra det fram till nyår. Tänkte först att får se hur det blir med mina muskler som jag tränat fram med kettlebells och styrketräning. Att om de blir mindre nu då jag inte kör så tung styrka. Men nej, tvärtom
Har fått mer definierade muskler, främst på armar, rygg och mage. Och ändå har jag inte varit så väldigt strikt med kosten. Det har slunkit ner en och annan pepparkaka eller godis.Tror att man bra skulle kunna träna enbart bodyrock och få en snygg muskulös kropp. Så kommer definitivt att forsätta med bodyrock också nästa år. Men också träna annat, som kettlebells och cirkelträning/ styrka. Som variation.
7 pass denna vecka:
Ti: BR(bodyrock) 19 min
Ons: br 11 min
To: br 16 min
Fre: br 11 min
Lö: jogging 40 min
Sö: powerwalk 1 timme, br 16 min
Låter mycket när man skriver ner allt, men det känns inte som mycket. Bodyrockpassen är så korta så det känns inte att man sätter ner en massa tid på träning. Skulle aldrig orka träna så här många pass om jag gick till gymmet, eller på nån ledd timme. Har hakat på bodyrocks christmas challenge: att träna varje dag fram till julafton. Har ju tränat bara bodyrock nu i december och ska göra det fram till nyår. Tänkte först att får se hur det blir med mina muskler som jag tränat fram med kettlebells och styrketräning. Att om de blir mindre nu då jag inte kör så tung styrka. Men nej, tvärtom
Härligt jobbat som vanligt Tilda!!
5 pass blev det för mig:
Tis: joggade 5 km
Ons: Poweryoga 45 min
Fre: Cykelintervall 20 min
Lör: cykelintervall 20 min
sön: Poweryoga 45 min
Susan D:
Fruktansvärt trist för dig att bara gå rundgång...så fort man kvicknar till en liten aning släggas man i backen igen...Vet hur det är, och ska nu ge dig ett tips jag fick av en homeopat då det hände liknande för mig för ett par år sedan. Detta fick mig sakta på fötter igen:
Dubbel dos zink (alltså 2 tabl. istf 1, men ta det inte på fastande mage!)
Dubbel dos Probion (2 tabl. istf 1)
Bio Strath 1 msk 2ggr/dag
C-vitaminer i mängd! Ät dem som smågodis!
Så ut till hälsokostbutiken och shoppa loss!
kram anna
5 pass blev det för mig:
Tis: joggade 5 km
Fre: Cykelintervall 20 min
Lör: cykelintervall 20 min
sön: Poweryoga 45 min
Susan D:
Fruktansvärt trist för dig att bara gå rundgång...så fort man kvicknar till en liten aning släggas man i backen igen...Vet hur det är, och ska nu ge dig ett tips jag fick av en homeopat då det hände liknande för mig för ett par år sedan. Detta fick mig sakta på fötter igen:
Dubbel dos zink (alltså 2 tabl. istf 1, men ta det inte på fastande mage!)
Dubbel dos Probion (2 tabl. istf 1)
Bio Strath 1 msk 2ggr/dag
C-vitaminer i mängd! Ät dem som smågodis!
Så ut till hälsokostbutiken och shoppa loss!
kram anna
-
Sofies mor
3 pass här.
Mån-, ons-, och fredag, bodyrock 7 min.
Har inte riktigt haft tid över, men 7 min är ju ingenting, så det blev samma pass hela veckan. Om det inte skulle lagas julmat, och sys julklappar, och pluggas så...
Och nästa vecka blir nog ännu värre, för då är jag inte ensam om kvällarna. Gillar inte att träna när nån ser..
Jag får väl passa på under ensamleken.
Och heja er!!! Jag förstår inte hur ni orkar och hinner.
Mån-, ons-, och fredag, bodyrock 7 min.
Har inte riktigt haft tid över, men 7 min är ju ingenting, så det blev samma pass hela veckan. Om det inte skulle lagas julmat, och sys julklappar, och pluggas så...
Och nästa vecka blir nog ännu värre, för då är jag inte ensam om kvällarna. Gillar inte att träna när nån ser..
Och heja er!!! Jag förstår inte hur ni orkar och hinner.
Bra jobbat tjejer
Kul att du har hittat bodyrock Sofies mor. Kan du inte gå undan i ett annat rum o träna. Jag har alla träningssaker (kettlebells, hopprep mm i källaren) Sovrummet? Bodyrock kräver oftast inte så mkt utrymme.
SusanD- usch vad sjukdomsförföljd du har varit. Krya på dig
anna: bra jobbat som vanligt
Tilda: Härligt!
För mig blev det fyra pass
mån: Bodyrock 12 min
ons: Olgas "julpass" (mkt likt bodyrock)
lör: ME
sön: bodyrock 12 min
Jag kommer också köra på med kortpass- bodyrock och ME fram till julledigheten, då tänkte jag ta fram skidorna och åka några riktiga långpass (och några kortare med barnen) När jobbet börjar igen så återgår jag till kortpassen igen.
Linda
Kul att du har hittat bodyrock Sofies mor. Kan du inte gå undan i ett annat rum o träna. Jag har alla träningssaker (kettlebells, hopprep mm i källaren) Sovrummet? Bodyrock kräver oftast inte så mkt utrymme.
SusanD- usch vad sjukdomsförföljd du har varit. Krya på dig
anna: bra jobbat som vanligt
Tilda: Härligt!
För mig blev det fyra pass
mån: Bodyrock 12 min
ons: Olgas "julpass" (mkt likt bodyrock)
lör: ME
sön: bodyrock 12 min
Jag kommer också köra på med kortpass- bodyrock och ME fram till julledigheten, då tänkte jag ta fram skidorna och åka några riktiga långpass (och några kortare med barnen) När jobbet börjar igen så återgår jag till kortpassen igen.
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
-
Sofies mor
Ja, det är verkligen bra pass!! Tyvärr bor vi lite litet, så det finns faktiskt inget mer utrymme. Men jag brukar lösa det med joggingturer de veckorna vi är båda hemma på kvällarna. Nu mitt i vintern blir det lite som det blir, men snön stannar ju inte för evigt. Blir den väldigt långdragen får jag väl vänja mig. Eller vänja mannen kanske.Kul att du har hittat bodyrock Sofies mor. Kan du inte gå undan i ett annat rum o träna.
-
Sofies mor
Japp, här kommer veckans rapport;
tors - styrka på boll hemma
lör - 20 min intervallsimning (oj, vad det var jobbigt!!)
sön 20 min snabb promenad
Med tanke på omständigheterna så är jag faktiskt nöjd!
God jul!!
tors - styrka på boll hemma
lör - 20 min intervallsimning (oj, vad det var jobbigt!!)
sön 20 min snabb promenad
Med tanke på omständigheterna så är jag faktiskt nöjd!
God jul!!
Just det ja, det är ju söndag!
5 pass, jag är nöjd!
Mån: Core 30 min
ons: intervall cykel 20 min
tors: Poweryoga 45 min
fre: Intervall cykel 20 min
julafton: en tuff 1 tim powerwalk med sambon varvat med lite jogg då det var nerför. Jag måsta ha använt HELT andra muskler än jag brukar för det känns som jag varit utsatt för höftledsoperation i båda höfterna idag
. GRYM träningsvärk i höfter, rygg och rumpa!
God Jul alla flitiga!
kram anna
5 pass, jag är nöjd!
Mån: Core 30 min
ons: intervall cykel 20 min
tors: Poweryoga 45 min
fre: Intervall cykel 20 min
julafton: en tuff 1 tim powerwalk med sambon varvat med lite jogg då det var nerför. Jag måsta ha använt HELT andra muskler än jag brukar för det känns som jag varit utsatt för höftledsoperation i båda höfterna idag
God Jul alla flitiga!
kram anna
Bra tränat
Förra veckan 5 bodyrockpass:
Må: 16 min
Ti: 12 min
Ons: 14 min
To: 12 min
Fre: 20 min
Den här veckan är ännu träning med bodyrock, sen planerar jag ett nytt schema. Fast jag kommer nog att forsätta med br, några pass i veckan i alla fall. Kommer säkert att ta en månad med enbart bodyrock i framtiden. Så himla effektivt och roligt är det. På kort tid kan man få bra och synliga resultat. Har köpt en dipstation till mig. Ett redskap som används ganska mycket i bodyrockpassen. Man kan göra dips, reverse push ups, sittande pullups.... Tränar så gott som hela övrekroppen. Gillar den mycket
Nu är julen just förbi. En härlig jul har vi haft med massor av god mat och godis.
Jag tänkte ha en sockerfri januari. Ingen godis, bullar, kakor, bakverk,, choklad...Frukt och bär äter jag nog men inga söta onyttigheter.
Nån annan som också vill vara med ?
Förra veckan 5 bodyrockpass:
Må: 16 min
Ti: 12 min
Ons: 14 min
To: 12 min
Fre: 20 min
Den här veckan är ännu träning med bodyrock, sen planerar jag ett nytt schema. Fast jag kommer nog att forsätta med br, några pass i veckan i alla fall. Kommer säkert att ta en månad med enbart bodyrock i framtiden. Så himla effektivt och roligt är det. På kort tid kan man få bra och synliga resultat. Har köpt en dipstation till mig. Ett redskap som används ganska mycket i bodyrockpassen. Man kan göra dips, reverse push ups, sittande pullups.... Tränar så gott som hela övrekroppen. Gillar den mycket
Nu är julen just förbi. En härlig jul har vi haft med massor av god mat och godis.
Jag tänkte ha en sockerfri januari. Ingen godis, bullar, kakor, bakverk,, choklad...Frukt och bär äter jag nog men inga söta onyttigheter.
Nån annan som också vill vara med ?
Jaha kära vänner...Det drar sig mot årets slut och jag vill tacka och applådera oss alla!! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Som vi har kämpat! Och som vi har hållt ut in i slutet de flesta av oss! Ett riktigt gött gäng!
Jag ska erkänna att om jag inte haft "tvånget" med söndagsrapporten hade jag slarvat.
Så detta är så BRA för mig!
Hoppas ni är med på den nya tråden jag skapade för en stund sedan!
Spännande att se vem som är med, och vem som halkar bort efter ett tag...
Nu är det ju inte söndag men jag kommer rapportera ändå:
tis: Simmade 1.500 m + en omgång (4 min) intervallsimning (puh!
)
Tors: Simmade igen! 1.100 m + lite "vattengympa"
Fre: Cykel-intervall 20 min
Lör el. sön blir det ett intervallpass till, så det blir 5 pass denna vecka också.
Summering av året är att jag hade som mål 3 pass/vecka, men kom upp i 4,16. Många veckor med 5 pass, men även någon influensavecka/mässvecka som drog ner snittet. Men jag är jättenöjd med detta! Nästa år kommer jag fortsätta med 4-5 pass/vecka, men målet höjer jag från 3 till 4.
Upplägg på nya årets träning skrev jag i den nya tråden. Kommer nog ha 2 av veckans pass som interallpass för jag gillar dem!
Jag har funderat och funderat över det här med att dessutom ha en sockerfri månad i januari Tilda...
Det jag har svårast med är ifall barnen har lördagsgodis kvar i en påse på bänken....det har jag svårt att hålla mig ifrån...
Jag säger att de ska gömma det för mig, men de glömmer, eller gömmer dåligt...
Fikar gör jag i princip aldrig. Men så är det om man blir bortbjuden och det severas dessert/fika...Man kan ju inte med att tacka nej!
Men va´fasen - jag hänger på!
Jag kör, och kommer även erkänna ärligt om jag fuskat!
Någon mer...?
HÄRLIGT JOBBAT ALLIHOP, och välkomna in i 2012:s tråd!
kram anna
Som vi har kämpat! Och som vi har hållt ut in i slutet de flesta av oss! Ett riktigt gött gäng!
Jag ska erkänna att om jag inte haft "tvånget" med söndagsrapporten hade jag slarvat.
Hoppas ni är med på den nya tråden jag skapade för en stund sedan!
Nu är det ju inte söndag men jag kommer rapportera ändå:
tis: Simmade 1.500 m + en omgång (4 min) intervallsimning (puh!
Tors: Simmade igen! 1.100 m + lite "vattengympa"
Fre: Cykel-intervall 20 min
Lör el. sön blir det ett intervallpass till, så det blir 5 pass denna vecka också.
Summering av året är att jag hade som mål 3 pass/vecka, men kom upp i 4,16. Många veckor med 5 pass, men även någon influensavecka/mässvecka som drog ner snittet. Men jag är jättenöjd med detta! Nästa år kommer jag fortsätta med 4-5 pass/vecka, men målet höjer jag från 3 till 4.
Upplägg på nya årets träning skrev jag i den nya tråden. Kommer nog ha 2 av veckans pass som interallpass för jag gillar dem!
Jag har funderat och funderat över det här med att dessutom ha en sockerfri månad i januari Tilda...
Det jag har svårast med är ifall barnen har lördagsgodis kvar i en påse på bänken....det har jag svårt att hålla mig ifrån...
Fikar gör jag i princip aldrig. Men så är det om man blir bortbjuden och det severas dessert/fika...Man kan ju inte med att tacka nej!
Men va´fasen - jag hänger på!
Jag kör, och kommer även erkänna ärligt om jag fuskat!
Någon mer...?
HÄRLIGT JOBBAT ALLIHOP, och välkomna in i 2012:s tråd!
kram anna
Jag instämmer. Ni har kämpat på bra allihopa! =D> =D> =D> =D>
Även om jag inte har hängt med i tråden hela hösten, så tänkte jag avsluta med att rapportera. Jag har nämligen kommit igång med träningen igen så här på sluttampen. Lilltjejen är fem veckor idag, så jag känner mig nöjd med att ha kommit iväg till gymmet idag.
Gott nytt träningsår till er alla! Krya på dig SusanD och jag önskar dig ett friskt år nästa år!
Även om jag inte har hängt med i tråden hela hösten, så tänkte jag avsluta med att rapportera. Jag har nämligen kommit igång med träningen igen så här på sluttampen. Lilltjejen är fem veckor idag, så jag känner mig nöjd med att ha kommit iväg till gymmet idag.
Gott nytt träningsår till er alla! Krya på dig SusanD och jag önskar dig ett friskt år nästa år!