Inger - Tack

Jag tror också, innerst inne, att det man måste grejar man.
Och ja jag har sett över alla möjliga möjligheter med andra jobb etc men som sagt jobb växer inte på träd.
Tetz - Skype osv är en bra ide

det skulle möjligen avståndet lite mer uthärdligt.
Ludwig - Tycker absolut inte att du är dömande etc och håller med dig i mkt du skriver.
Men ibland står man inför svåra val i livet och det här är det tuffaste jag någonsin fått göra. Det handlar inte om lite bättre levnadsstandard osv önskar det hade varit så enkelt.
Sedan tycker jag, utan att döma andra förstås, att man inte säger upp sig och går på a kassa hur som helst. Känner att det skulle vara dålig karma. Ha man ett bra jobb i dagens läge bör man vara tacksam även om det inte är idealiskt. Personligen känns det bättre att göra mitt, när jag nu kan, till att bidra till ett bättre samhälle.
Jag ser detta som en någorlunda kort lösning 1-2 år max, söker annat lägre betalt jobb i närheten.
Nat - Precis, är ledig i 7 hela dagar då jag kan vara mamma "dygnet runt" och det känns ju underbart. Jag jämför med många andra som har långa dagar på sina jobb och då blir det ju inte så mkt kvalitets tid direkt. Tänker också på alla stackars föräldrar som har delad vårdnad, det måste ju vars ofattbart svårt.
Tack för goda råd och support