Nybörjare på SM, Z är 4 veckor
Re: Nybörjare på SM, Z är 4 veckor
Härligt! Jag håller alla tummar jag har för att herrn sover lääänge (till 06.30 alltså
) imorgon!

Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Yipeeeee vaknade av väckarklockan 06.30, häääääärligt med sovmorgon =D> !
Z är född 22/3 2011 - introducerade SM vid 3 veckor
Heja Heja =D> =D> 
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
-
SaraMilana
-
Algotsmamma
Bra jobbat båda två!
\:D/ =D> =D>
/Algotsmamma
\:D/ =D> =D>
/Algotsmamma
Prinsarna Algot född 2011 & Malte född 2013
Det här hade jag missat! #-o
LJUVLIGT! \:D/ Hoppas att det har hållit i sig
LJUVLIGT! \:D/ Hoppas att det har hållit i sig
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
-
Sarisparis
- Rådgivare/advisor
Tetz skrev:Det här hade jag missat! #-o![]()
Hur gâr det med mammasömnen?
Z sover som en prins
verkar gilla detta med 2 lurar för dagarna funkar finfint. Han är fortfarande morgonpigg men är nöjd och glad med att leka med sin kanin i mörkret, och oftast är det inte mer än 20 minuter innan vi ska stiga upp snarare 10 min så en klar förbättring
.
Jag sover fortfarande uruselt
#-o ...
Förfärligt trött på att aldrig vara utvilad! Men det vill bara inte ge med sig trots att jag gör det jag kan för att hjälpa mig själv på traven, äter bra, tränar, frisk luft, goda vänner ja ni vet...
Kroppen vägrar slappna av och går fortfarande på högvarv trots att tillvaron är helt fantastisk och Z som en dröm. Ja, givetvis är det gnäll ibland men väldigt lite och han sover så gott på natten och lurarna på dagen funkar kalasbra. Jag har helt enkelt gått in i något slags superläge där kroppen inte fattar att den ska sova hela natten, är som att ON-knappen inte går att stänga av. På det stora hela går det bra i alla fall, jag klarar mig hyfsat även på lite sömn men längtar efter att vakna redo för en ny dag.
Tror jag har varit så spänd under så lång tid och levt över min egen förmåga, kämpat med att hålla god min trots att det varit tufft, att kroppen inte "vågar" slappna av och känna hur sliten den är. Graviditeten kostade på mer än jag vill erkänna med 7 månaders illamående och så är jag perfektionist och det gör sällan saker enklare. Men det är nog meningen att jag ska lära mig något av detta så jag försöker bara njuta av tillvaron
.
Och så småningom ska väl jag oxå få sova riktigt gott
!
Jag sover fortfarande uruselt
Förfärligt trött på att aldrig vara utvilad! Men det vill bara inte ge med sig trots att jag gör det jag kan för att hjälpa mig själv på traven, äter bra, tränar, frisk luft, goda vänner ja ni vet...
Kroppen vägrar slappna av och går fortfarande på högvarv trots att tillvaron är helt fantastisk och Z som en dröm. Ja, givetvis är det gnäll ibland men väldigt lite och han sover så gott på natten och lurarna på dagen funkar kalasbra. Jag har helt enkelt gått in i något slags superläge där kroppen inte fattar att den ska sova hela natten, är som att ON-knappen inte går att stänga av. På det stora hela går det bra i alla fall, jag klarar mig hyfsat även på lite sömn men längtar efter att vakna redo för en ny dag.
Tror jag har varit så spänd under så lång tid och levt över min egen förmåga, kämpat med att hålla god min trots att det varit tufft, att kroppen inte "vågar" slappna av och känna hur sliten den är. Graviditeten kostade på mer än jag vill erkänna med 7 månaders illamående och så är jag perfektionist och det gör sällan saker enklare. Men det är nog meningen att jag ska lära mig något av detta så jag försöker bara njuta av tillvaron
Och så småningom ska väl jag oxå få sova riktigt gott
-
SaraMilana
Ja, att det ska vara så svårt att få till sömnen (för oss mammor alltså)!
Jag undrar ibland om kroppen liksom vant sig vid för lite sömn och tror att det är normalt? I natt somnade jag dock på tre röda efter att sambon hämtat lite nattamat åt mig, han vet hur man får får både stora och små att sova han.
Skönt i alla fall att lille Z har så härliga nätter!

Skönt i alla fall att lille Z har så härliga nätter!
Shit va jobbigt att inte kunna sova!
Har du provat att sova borta utan Z? Det fick jag göra några gånger när min stora var pyttis, för jag kunde inte stänga av öronen utan låg och lyssnade efter minsta pip trots att hon sov bra... #-o
Så jag åkte helt sonika hem till mamma och pappa för att sova i mitt gamla flickrum
Där sov jag gott 8)
Så jag åkte helt sonika hem till mamma och pappa för att sova i mitt gamla flickrum
Tetz och SaraMilana, så goa ni är
.
Nu har vi varit på hyttetur hela helgen och åkt skidor
, precis hur skoj som helst
!
Tror att nyckeln till god sömn för min del ligger i att se att det inte är hela världen om man frångår sina rutiner ibland
, då släpper pressen om ni förstår vad jag menar
. Allt det jag "byggt upp" rasar ju inte bara för att man tar ett litet steg ifrån planen. Tror man kan bli lite för nogrann
...missförstå mig rätt.
Med andra ord, Z sov inte alls som han skulle på dagen idag (var ett litet glatt busfrö som härjade runt och lekte i sängen istället
somnade sjungande efter 45 min 8) kunde pappa rapportera) medan jag var ute och åkte skidor och hade det hur kul som helst och hade inte en tanke på hur det gick hemma i hytten. Så på väg hem i bilen somnade han gott sista biten och fick en 20 minutare (precis som förr
) och så var vi tillbaks på banan igen. Och hela familjen är på ett strålande humör efter en massa snö och sol hela helgen
.
Och Tetz, jag tror du har helt rätt, det är säkert bra för mamma att sova borta en natt eller två
.
Nu har vi varit på hyttetur hela helgen och åkt skidor
Tror att nyckeln till god sömn för min del ligger i att se att det inte är hela världen om man frångår sina rutiner ibland
Med andra ord, Z sov inte alls som han skulle på dagen idag (var ett litet glatt busfrö som härjade runt och lekte i sängen istället
Och Tetz, jag tror du har helt rätt, det är säkert bra för mamma att sova borta en natt eller två
Låter bra! Och nej, man får inte bli så fast vid sina rutiner att man känner sig låst. Viktigt att minnas!
mamma till edith, född den 25 september 2007,
astrid, född den 23 juni 2009 och
inga, född den 12 november 2010.
astrid, född den 23 juni 2009 och
inga, född den 12 november 2010.
-
Sarisparis
- Rådgivare/advisor
åh vad det låter härligt med skidutflykter och snö!
Sen jag tagit till mig SHNfilosofin för de små (även om jag aldrig kurat) så har jag flera gånger kommit på mig själv med att ha svårt att somna då jag kommit i säng alldeles för sent och med alldeles för många "måsten" och annat tråkigt i huvudet.
Stor julkram till hela familjen! :santa:

Ja, man får inte tappa bort glädjen i det hela. På tal om mammasömnen, hur har du det med skrattet till go'nattet?aso skrev: Och hela familjen är på ett strålande humör efter en massa snö och sol hela helgen.
Stor julkram till hela familjen! :santa: