Min första kur natt. Detta är nog det värsta jag har gjort. Det kanske är jätte bra ur ett långsiktigt perspektiv, men inatt känner jag mig som en usel mamma som utsätter henne för detta. Jag har aldrig varit den som har tagit upp min dotter för att trösta henne om natten utan jag har tröstat henne i hennes säng med hjälp av napp och vaggning/sång. Enda gången jag har tagit upp henne har varit för att ge en ett mål mat vid 3 på natten. Dock har hon vaknat ofta den senaste månaden. Hon är 4,5 månader. Jag kände att jag behövde göra något annorlunda och hittade SHN. Har laddat sedan i lördags och nu passade det att börja. Men det känns så brutalt, jag slutar både med napp och nattmål bara så där och Sammanlagt sedan hon vakna vid 1 har hon inte sovit mer en 15 minuter. Jag håller mig lugn och bestämd för jag vill ge det en chans eftersom så många säger at det fungerar.
Har dock märkt att nu när nappen har varit borta i natt så har hon börjat suga på handen. Vilket inte är speciellt lätt att få dom att sluta med ju.
Jag måste bara få veta om detta verkligen är en metod som fungerar för alla? Det är ju så att olika saker fungerar för olika barn, är det så med SHN också eller det fungerar för alla. Vill bara veta att jag inte utsätter henne för detta i onödan. Det är ju så svårt att få ihop. Hade hon känt sig lugn och säker så borde hon ju inte skrika och vara så ledsen eller?