Hej underbara Anna!
Ska man skratta eller gråta? De "supersmarta" personerna som "skickat dig" hälsningen ovan har ju inte ens tagit sig tiden att skriva den grammatiskt korrekt! Jösses!
Anna, du och bara Du är den person som betyder mest för vår familj! Du vet varför och förmodligen vet många andra det här inne oxå! Anna, jag kan inte tänka mig hur vårt liv hade sett ut utan dig!

Nu med lilla E här (vet inte om du läst i min "Icke-BB-Barn-tråd men..) så har jag fått och får fortfarande ett smakprov på hur livet utan din visdom är! Jag får tygla mig själv, att inte tappa tålamodet, ta djupa andetag och tänka mig att lösningen finns - där - framme. Om jag inte hade haft dig, om mina barn inte hade haft dig - nej, då hade jag verkligen inte sett ljuset i tunneln. Förmodligen hade vi accepterat dagen som den var. Och oj så skönt det skulle varit att lämna ifrån sig barnen till dagis!
Men nu har vi ju Dig, Anna! Alla vi lyckligt lottade här inne på forumet och runt om i världen som inser vilken Gåva du egentligen är! Vilka underbara liv vi får, tack vara Dig och att du väljer att dela med Dig av dina erfarenheter.
För en liten tid sedan hade vi en liten flicka hos oss, på besök. Föräldrarna skulle åka iväg över helgen och barnet lämnades i vår omsorg. Mamman hade berättat för mig att dottern skulle läggas runt 23:30, för annars blev natten ett rent h*lvete. Jag hade redan sagt ja till att ha tösen här, men insåg att detta kunde bli en riktig utmaning! Jag samtalade med mamman och frågade om hon skulle ha något emot om vi styrde upp lite i tösens sovtider. Det hade hon inte, men ansåg att det var omöjligt. Vi klurade ut ett schema tillsammans, vilket visserligen var ganska "udda" i mina ögon, men som nog skulle passa familjen perfekt. Tösen skulle läggas kl 20, sova till 08 och sova middag 14:30-15:15. Tösen blir snart 2 år och vi ansåg tillsammans att det smidigaste var att göra ett "2-års-schema" redan nu. Tösen skulle vara hos oss i 2 nätter och föräldrarna skulle fortsätta med schema och ramsa hemma från tredje natten. Första natten kom och Tösen lades kl 20, somnade omgående men vaknade efter 45 min. Vi ramsade mest och efter en knapp timma sov hon igen. Vakna upp några under natten men somnade om till ramsan. Andra natten vaknade hon 1 gång, ramsades, somnade. Tredje natten vaknade hon en gång hemma, men då tog det 30 min för föräldrarna att ramsa tösen lugn. Nu, Anna, nu sover hon hela nätter 20-08. Föräldrarna är så tacksamma!
Så här skriver de:
Ännu en natt som *** lägger sig kl 20 utan att klaga.
Alltså jag fattar inte hur du lyckades, från 20 - 08 utan problem hur lätt som helst flera dar i sträck och vi har massa tid att prata och umgås =) Är ju helt underbart, tänk att ha de så här tills andra bebis kommer och förhoppningsvis fortsätta så, bebis ligger inne hon oss och skriker och får mat och kan somna om och förhoppningsvis vaknar inte *** som ligger några rum ifrån...Hoppas....
Gult värt iaf. Får jag ju chans att sova och vila innan bebis nr 2 kommer =)
Jag berättade för dem att det är du som hjälpt mig och att jag bara "lär vidare" De vet inte vem du är, men bad mig att TACKA Dig!
Anna, du betyder så mycket, för så många!
Min kärlek till dig kan inte formuleras med ord. Utan Dig hade vi inte kunnat vara dem vi är idag!
Och de där familjelivarna är inte värda våra tårar, inte ens våra spyor! - även om all denna hat känns tung!
Mängder av kärlek till dig!

Bianca