Mick.3 skrev:Det är siffror som kommer från den här debattartikeln i DN.
Så din kommentar och slutsats är hämtad från en debattartikel där en enskild läkare framför sin personliga åsikt om Vidarkliniken utan källhänvisningar eller referenser?!
Enskilda åsikter är såklart intressanta men räcker inte för mig i denna svåra frågeställning.
...”bortåt 100 svenska barn varje år skulle dö av mässling, eller överleva fast med svåra handikapp”
Först och främst är det som så att 1/1000 rapporterade mässlingfall får symtom på hjärninflammation (rapporterade fall! betänk då att de symptom som kan vara hjärninflammation ofta inte rapporteras alls, detta gör att 1/1000 är högt räknat).
Dessa rapporterade fall klassas som ”neurologiska komplikationer med god prognos” – alltså utan risk för bestående men.
Än en gång – osäkerheten kring vacciner och dess faktiska biverkningar är grunden till vårt beslut. Vi fann även att biverkningsrapporteringen och det beslutsunderlag som används när ett vaccin släpps ut på marknaden är under all kritik.
Nedan ger jag ett axplock av information vi vägt in i vårt beslut:
Biverkningar av vaccin:
Risken för kliniskt bevisade biverkningar av vaccinet kan likställas med risken för bestående men av mässlingen.
MPR-vaccinet M-M RVAXPRO:
”Andra mindre vanliga biverkningar har rapporterats varav en del var allvarliga. Dessa inkluderar allergiska reaktioner, krampanfall och hjärninflammation (encefalit)”.
Vad betyder då ”mindre vanlig”?
Jo att risken är
≥1/1 000, ≤1/100
Exempel på övriga ”vanliga” och ”mindre vanliga” biverkningar av vaccinet, observera att jag INTE tagit med dokumenterade biverkningar ≥1/10 000, ≤1/1000:
Nasofaryngit, övre luftvägsinfektion eller virusinfektion, ledsmärta och/eller svullnad (som kan vara övergående eller
kronisk), rinnorré, diarré eller kräkningar, mässlingliknande hudutslag eller andra hudutslag, urtikaria (nässelfeber), Guillain-Barré (förlamande nervsjukdom), ovanlig blödning eller ovanliga blåmärken i huden, svullnad av testiklarna, nässelfeber, allergiska reaktioner, krampanfall m.m.
Informationen är kopierad direkt från FASS!
Ej vaccinkritiska medicinska sidor i USA har följande information:
Severe Problems (Very Rare)
Several severe problems have been reported following MMR vaccine, and might also happen after MMRV.... problems such as:
- Deafness.
- Long-term seizures, coma, lowered consciousness.
- Permanent brain damage.
http://www.cdc.gov/vaccines/vac-gen/sid ... ts.htm#mmr
Biverkningsrapportering:
För att kliniskt hitta och säkerställa en biverkan som förekommer 1 gång på 10 000 människor skulle studien behöva innefatta 30000 personer för att med 95% säkerhet hitta biverkan.
Ge mig en enda studie med 30 000 personer!
Inte allt för svårt att dra slutsatsen att det finns ett stort mörkertal kring tillfälliga och permanenta biverkningar då biverkningsrapporteringen är bristfällig, de kliniska studierna för små, ingen studie med placebo i kontrollgrupp och rapporteringskravet enbart sträcker sig två år efter vaccinering.
”Läkemedelsverket vill uppmana till fortsatt rapportering av anmärkningsvärda reaktioner i samband med vaccination”
Hur många får information vilka biverkningar som finns och hur man ska rapportera dessa vid vaccinering?!
”När nya läkemedel blir godkända är bara de vanligaste biverkningarna kända från de studier som läkemedelsföretagen gjort på en utvald grupp patienter och friska frivilliga försökspersoner. Kunskapen om mer ovanliga biverkningar är ofta mycket begränsad.”
Behöver jag ens kommentera detta?
Aluminium:
Oxford journals har flera vetenskapliga artiklar beträffande aluminium och kopplingen till en ny neurologisk sjukdom kallad macrophagic myofasciitis (MMF) som ger muskelsmärta och kronisk trötthet och där en tredjedel av patienterna utvecklar en autoimmun sjukdom, såsom MS och ALS. 100% av MMF-patienter hade vaccinerats och flertalet studier bekräftar att aluminiumet i vaccinet är orsaken till sjukdomen!
Studien visar både på att aluminiumhydroxid finns kvar i kroppen på mycket lång sikt och att en pågående lokal immunreaktion detekterats hos patienter med systemiska symtom i direkt anslutning av vaccination.
"...these results firmly establish that aluminium hydroxide-containing vaccines represent the direct cause of the MMF lesion.”
Citat Smittskyddsinstitutet.
”Aluminiumföreningar (aluminiumhydroxid eller aluminiumfosfat) ingår som ett adjuvans i de flesta bakteriella vacciner...för att höja vaccinets förmåga att stimulera kroppens antikroppsbildning. Om aluminiumföreningen togs bort skulle vaccinet förlora en del av sin effekt.”
Det är bevisat att vaccin innehållande aluminium orsakar sjukdomar och detta redan i början av 2000-talet!
Varför fortsätter vi injicera aluminium i våra kroppar?
Läkemedelsverket:
Under 2008 gjordes sammanlagt 4 739 biverkningsrapporter, visar en sammanställning av Läkemedelsverket.
Statistiken toppas av två vacciner, Tetravac och Infanrix, som ingår i det allmänna vaccinationsprogrammet för barn.
Information om Pandemrix på Läkemedelsverkets hemsida så sent som 2010
”De vanligaste biverkningarna har varit lokala reaktioner vid injektionsstället samt influensaliknande symtom. Totalt har cirka 430 biverkningsrapporter klassificerats som allvarliga. Under perioden har 27 dödsfall inrapporterats från sjukvården och för fyra (!) av dödsfallen kan ett samband med vaccinationen inte uteslutas.
De inrapporterade biverkningarna avviker inte märkbart mot vad man har sett i de kliniska prövningar som föregick godkännandet av vaccinet, frånsett allergiska reaktioner och vissa
neurologiska biverkningar som varit vanligare än förväntat.
– Med tanke på hur många som har vaccinerat sig i förhållande till antalet allvarliga biverkningar som rapporterats bedömer vi att säkerheten med vaccinet är betryggande, säger Ingemar Persson, professor vid Läkemedelsverket.”
Hur kan man uttala sig om att säkerheten är betryggande när
minst fyra personer dött till följd av vaccinering!
Självklart behöver jag inte ens nämna narkolepsi och den våg av allvarliga biverkningar som nu strömmar in.
http://liveteftersprutan.blogspot.com/
Innehåll i barnvacciner:
M-M RVAXPRO
Levande, försvagat mässlingvirus, påssjukevirus och rödahundvirus
som är framställt på kycklingfoster och mänsklig lungvävnad (humana diploida lungfibroblaster)
Sorbitol, natriumfosfat, kaliumfosfat, sackaros, hydrolyserat gelatin, medium 199 med Hanks salt, Minimum Essential medium, Eagle (MEM), natrium-L-glutamat, neomycin, fenolrött, natriumbikarbonat, saltsyra, natriumhydroxid.
INFANRIX
...aluminiumhydroxid (Al(OH)3), aluminiumfosfat..
TETRAVAC
...aluminiumhydroxid (uttrycks som Al3+), formaldehyd, 2-fenoxyetanol...
Jag har svårt att motivera mig till att spruta in detta direkt i blodet på mitt lilla barn.
Det är något som säger stopp men beslutet är mer välgrundat än att det känns fel att ge bland annat natrium L-glutamat (E621!) och aluminum intravenöst.
Ställ risk mot risk!
Nu drar vi inte riktigt samma slutsatser, vilket är konstaterat många gånger i denna tråd.
Vi har, som jag tidigare nämnt, lagt 10 månader av funderingar, kritiskt tänkande och försök till studier i ämnet. Vi ställde frågor som hur vacciner fungerar, vad innehåller de, varför finns de, vilken effekt har respektive vaccin (biverkningar, skydd, hur länge skyddet varar, vad händer när/om skyddet försvinner, samhällsekonomiska effekter mm), motiveringar från läkemedelsindustrin, föräldrars ojämna kamp mot dessa (fler och fler får nu stora skadestånd i bl a USA då det bevisas om och om igen att deras barn fått allvarliga biverkningar av vacciner), rapportering från media och den bild som ”målas upp” kontra verkligheten, biverkningsrapportering osv.
Vill poängtera att jag och min man tänkte och resonerade precis som dig, videunge och Stilla innan vi rejält satte oss in ämnet.