Hej!
Jag hade också funderingar på att ha nappen på dagarna. Men varför? Om din lilla slår sig så måste hon få reagera med ett vrål och sedan få en puss och krypa upp hos mamma eller pappa. Inte få en tröstnapp i munnen, för att tysta? Ta bort eländet. Jag hade absolut inte kört napp på dagslurarna, vilken förvirring

Om du upplever att hon behöver napp på dagarna för du titta över hur er dag ser ut- då behövs det mer social delaktighet och utevistelse. Gnället på dagarna betyder ju någonting- då bör man uppmärksamma varför, tycker jag. Kanske tycker hon att tillvaron känns lite trist och meningslös- då skall hon få arbeta med lust och iver, men också få vara ute och få frisk luft och undersöka allt det där som bara måste undersökas.
Måste berätta om min Loppa i veckan. Vi var ute på promenad. Jag höll henne i handen och hon gick (nåja stapplade

) längs med gatan står en cykel parkerad. Den ska Loppan prompt undersöka- mycket vackra trampor med reflexer och ekrar att pilla på, men också smaka på

. Jag lät henne undersöka, MEN sedan hör jag en hostning bakom mig. Ägaren ville ha sin cykel! Jag ursäktade mig lite snabbt och förklarade att Loppan tyckte hans cykel var mycket fascinerande. Vi skrattade gott allihopa. Sådana upplevelser när liten får undersöka vara ute, titta känna och smaka på en cykel

ger betydligt mindre "gnälliga" barn. Bara en liten anekdot från oss.

LilloppansMamma