Anställningsintervjuer

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Sofiapia

Re: Anställningsintervjuer

Inlägg av Sofiapia »

inger, de allra flesta tycker att anställningsintervjuer är läskiga. Inget konstigt med det. Jag föreslår att du kan träna på situationen. Det tar tid att hitta bra svar på frågorna och välja rätt sätt att uttrycka sig på för att göra sig själv rättvisa. Be någon läsa igenom annonsen (eller beskriv jobbet om du inte har en annons) och din ansökan. Sedan får personen agera rekryterare och ställa frågor till dig. Förutom att ställa frågor på sådant som tas upp i annonsen och i din ansökan så finns det tips på vanliga frågor i rekryteringssammanhang på nätet. Även om jag inte svarar exakt så som jag gjorde när jag tränade så känner jag mig alltid lite mer bekväm med att jag kan hitta svaren på frågorna när det väl är skarpt läge.

Övning ger färdighet. Viktigast av allt är att inte tappa sugen när man får nej. Jag tillåter mig själv att deppa någon dag och försöker sedan lägga det bakom mig.
Stort lycka till!! :heart:
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
inger
Kontakt:

Re: Anställningsintervjuer

Inlägg av inger »

Tack SofiaPia och ni andra.

Kort lägesbeskrivning:
Jag är inne i något slags allmänt depp just nu och har inte kommit igång med karriärcoach, erkänner att jag är nervös.

Sökt några jobb dock och inget hört.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"