Somnar sedan som brukligt är sådär en kvart över 19 på kvällen, men vaknar sedan flera morgnar i rad vid 06. Ingen skada skedd kan man tycka men... samtidigt höres "ha bajs i blöjan"...
Om han varit yngre hade jag ramsat om och tagit tag i fadäsen sedan. Men nu när vi introducerat potta och toalett, och han uppenbarligen tycker det är obekvämt med bajs i blöjan (även dagtid, tidigare kunde det han sätta sig ner och gosa in det i rumpan så där mysigt) tycker jag att det är lite kränkande att säga "god natt och sov så gott med ditt bajs"...
Så jag har bytt, i sängen, utan ett ord, sedan har han snällt somnat om igen till 07.
Nu har detta skett 5 morgnar i rad. Kanske ska jag inte haka upp mig på detta - avföringsrutinerna kanske bara är lite rubbade efter alla julaköttbullar?
Alla "lill inte..." ska vi inte tala om. God dag yxskaft-svaret på både frågor och påståenden! Inser också att han inte menar själva innebörden av "att inte vilja" men igår tappade jag ändå tålamodet
Just precis. Men så hade vi bara knäppt upp ett kardborrband så spelades bandet igen "lill inte setta korna"... "lill inte se..."
Tänk, klä av går alltid bra och är kul men inte klä på...
I eftermiddag ska vi ut i snön och göra änglar i all nyfallen snö!