Sonen 11månader vaknar flera ggr per natt...hjälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Vincents mamma

Sonen 11månader vaknar flera ggr per natt...hjälp!

Inlägg av Vincents mamma »

Hej alla erfarna kloka mammor, Jag skulle behöva er hjälp.

Min son är elva månader och jag ammar honom fortfarande och vill fortsätta med det så länge han vill.
Jag ammar honom till söms nästan varje kväll och när han vaknar till så har jag plockat upp honom och lagt honom till bröstet tills han somnar igen...hua tänker nog ni nu, vad fel hon har gjort :wink: men hitentills har det gått bra och han är väldigt trygg och harmonisk i sig själv.
Så jag har ju trott att även om det sliter på mig, så får Vincent en underbar och trygg start i livet och det går ju före allt så klart.
Efter att ha läst lite om shn kuren så inser jag att jag gjort mkt fel.
Men det har känts bra och tryggt för honom (trodde jag) att ha mamma nära och få snutta när han vill. Har gått på magkänslan.
Nu har det gått nästan ett år utan en natt med sammanhängande sömn, och det känns :?
Är det för sent att börja kura honom? jag skulle aldrig stå ut om han grinade och blev helt ifrån sig så jag har inte tänkt i dom banorna förut, men känner som sagt att något måste ändras :idea:

Hur ska jag göra tycker ni?

Tack på förhand :)
hottitotta

Re: Sonen 11månader vaknar flera ggr per natt...hjälp!

Inlägg av hottitotta »

Det är aldrig för sent att kura :mrgreen: och det är klart att ni ska göra det så både ni och eran son kan få sova så gott så gott på nätterna :sleep:

Det första jag rekommenderar att göra är att du införskaffar Internationella Sova hela natten och läser, läser, läser.

Barnet behöver antingen ha ett eget rum alternativt vara avskärmad ifall ni sover i samma rum. Sover ni i samma rum så borde barnet få sova själv de första 4 nättera och att ni tex sover i vardagsummet, vår son fick sova i tvättstugan :roll: Mörkt ska det vara. Man ska inte se handen framför sig.

Sen gäller det att slipa på ett schema så sonen får ordentligt med mat och lagom med sömn på dagen. Amma behöver du inte sluta med men ha det som morgonmys och som topping till de vanliga målen på dagen.

Lite tips att börja med sen är du så välkommen med frågor och funderingar både vad gäller kur och schema :D
Emma 2008-04-02
Izak 2011-03-05, Kurning påbörjad 20110918
Vincents mamma

Re: Sonen 11månader vaknar flera ggr per natt...hjälp!

Inlägg av Vincents mamma »

Hej och tack så mkt för ditt svar och alla tips :)

Boken är beställd, så det blir spännande och givande läsning framöver!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"