Nu orkar jag snart inte mer!!
Re: Nu orkar jag snart inte mer!!
Tack så jätte mycket för ditt svar Anna!!
Jag kommer lusläsa boken om och om igen tills vi flyttat och kommit iordning i nya hemmet så vi kan sätta igång med kuren! Jag längtar och ser fram emot att ge mitt barn det hon verkligen behöver, sömn i mängder och aptit på livet igen. Som det är nu så går hon på sparlåga och har svårt att orka med en vanlig vardag utan att bli trött och gnällig. Du har rätt i det att jag ska blicka enbart framåt och ha målet i sikte, även om det just nu känns avlägset faktiskt. Men skam den som ger sej, det har ju tagit över 9 månader att hamna där vi är idag så jag räknar med att det inte är gjort i en handvänning. Men det återstår att se hur snabbt vi kommer på rätt köl! Igår somnade hon vid 9 tiden och hade några uppvak men inga som hon inte klarade att somna om på. Sen att hon ville upp vid 7.30 va ju lite tidigt men då sov hon ca 1.5 tim i vagnen på förmiddagen men inget mer under dagen och somnade nu vid 21.30 efter en lång läggning dock utan gråt. Jag har slutat att lägga henne så hon måste skrika sej till sömns, klarar inte det längre utan hon får somna bredvid mej eller på mej och så sover hon i min säng nu fram tills vi ska kura, det eftersom hon förknippar sin säng med skrik och gråt och det vill jag inte att hon ska behöva göra längre! Om det är rätt eller fel just för dagen bryr jag mej inte om, utan nu handlar det enbart om att jag ska palla tills vi kör igång på allvar! Vill sen tillägga att bvc är ett himla påfund, deras råd har enbart lett till ett mer missnöjt och trött barn! Hade önskat att sådana personer som Anna fanns där som kan ge konkreta handfasta råd om mat och sömn!
mamma till Isabell född 1 feb 2011
Hej!
Visst är Annas svar så skönt och så rätt! Sug åt dig det, läs det också flera gånger före kurstart.
Du kan också börja öva verktygen, dock inte på lilla Sessan utan på nåt annat, förslagsvis en stor teddybjörn i babystorlek i fall sådan finnes eller annas - en kudde i babystorlek kanske. Buffa och fjädra kudden/nallen. Jag tränade till de filmklipp som finns här på sidan under fliken Sova Hela Natten.
Ett annat övningstips är att öva ramsan - utom hörhåll för Sessan så klart. När du sitter i bilen, är ensam hemma o dyl. Öva olika tonfall, rytmer, melodiskt, pratigt, tryggt, bestämt, uppmuntrande och säkert tonfall. Variera gärna mellan de olika verserna, föreställ dig att hon frågar och att du svarar. Inte sällan frågas det först lite ledset/sjävömkande för att sedan återgå till mer ilska och sedan lugn, så tänk dig in i detta och ramsa då först tryggt, sedan lite högre och mer bestämt för att sedan övergå till mer uppmuntrande tonfall då du föreståller dig att hon börjar lugna sig i ert "samtal". Du kommer känna självförtroendet komma och också då attityden som Anna påtalar, den avgörande och så härliga.
Vi finns här för att vädra.
Vill poängtera en annan sak, ju mer påläst du blir desto mer "fel" kommer det kännas, det som ni har nu - tjuvstarta inte även om det känns frestande. När flyttar ni?

Visst är Annas svar så skönt och så rätt! Sug åt dig det, läs det också flera gånger före kurstart.
Du kan också börja öva verktygen, dock inte på lilla Sessan utan på nåt annat, förslagsvis en stor teddybjörn i babystorlek i fall sådan finnes eller annas - en kudde i babystorlek kanske. Buffa och fjädra kudden/nallen. Jag tränade till de filmklipp som finns här på sidan under fliken Sova Hela Natten.
Ett annat övningstips är att öva ramsan - utom hörhåll för Sessan så klart. När du sitter i bilen, är ensam hemma o dyl. Öva olika tonfall, rytmer, melodiskt, pratigt, tryggt, bestämt, uppmuntrande och säkert tonfall. Variera gärna mellan de olika verserna, föreställ dig att hon frågar och att du svarar. Inte sällan frågas det först lite ledset/sjävömkande för att sedan återgå till mer ilska och sedan lugn, så tänk dig in i detta och ramsa då först tryggt, sedan lite högre och mer bestämt för att sedan övergå till mer uppmuntrande tonfall då du föreståller dig att hon börjar lugna sig i ert "samtal". Du kommer känna självförtroendet komma och också då attityden som Anna påtalar, den avgörande och så härliga.
Vi finns här för att vädra.
Vill poängtera en annan sak, ju mer påläst du blir desto mer "fel" kommer det kännas, det som ni har nu - tjuvstarta inte även om det känns frestande. När flyttar ni?
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -
Tack även du Anna mamma till Ester och ni andra som svarat på mina inlägg!! Det värmer att det finns några som bryr sej om oss och vill att vi ska lyckas med våran kurning av lilla Isabell. Vi flyttar den 25 nov och jag hoppas vi kommer iordning snabbt i nya huset så vi kanske kan börja kuren i månadsskiftet iallafall, kan lova att jag är båda spänd och förväntansfull inför resultatet som jag hoppas blir jätte bra för oss alla!!
mamma till Isabell född 1 feb 2011