Jag måste bara flika in med det där med primalskrik vid påklädning. Vi hade också det lite skrikigt vid påklädning ett tag. Tröga mamman (moi) fattade ju inte här att jag STÖRDE/HINDRADE- jag har en unge som är makalös på det här med utforskning. Hade hon fått välja så hade hon ägnat hela dagarna åt att samla ihop jox och undersöka. Hon är verkligen en galen professor. Jag får vara den där ömma makan som visar respekt för makens galna forskning. Då menar jag ju inte att man inte skall klä på barnet, såklart, ut måste vi ju. Men, jag fick tänka om lite. Liksom den ömma makan får jag ju på ett lite fint, diplomatiskt sätt visa att det finns ju annat här i livet också- med lite muta så går det mesta.
Denna Vargatimme!
-
LilloppansMamma
Re: Denna Vargatimme!
Det går framåt, tycker du har precis rätt inställning kring det hela med morgonbajseriet. Det kommer ju verkligen inte att vara så för evigheten, så att säga. 
Jag måste bara flika in med det där med primalskrik vid påklädning. Vi hade också det lite skrikigt vid påklädning ett tag. Tröga mamman (moi) fattade ju inte här att jag STÖRDE/HINDRADE- jag har en unge som är makalös på det här med utforskning. Hade hon fått välja så hade hon ägnat hela dagarna åt att samla ihop jox och undersöka. Hon är verkligen en galen professor. Jag får vara den där ömma makan som visar respekt för makens galna forskning. Då menar jag ju inte att man inte skall klä på barnet, såklart, ut måste vi ju. Men, jag fick tänka om lite. Liksom den ömma makan får jag ju på ett lite fint, diplomatiskt sätt visa att det finns ju annat här i livet också- med lite muta så går det mesta.
Jag fick helt enkelt säga hejdå till det hon utforskade för stunden, lägga undan och sätta (eller ställa henne mot en möbeln, ibland med en mut-skorpa) henne på byrån. Då fick ju jag göra påklädningen till nåt skoj det med. Typ var tog handen vägen? Och där var foten, vilken tokig fot, den vill ju bara åka in i mammas mun. osv osv.. Där där med att ligga på rygg - var ju bara att glömma. Jag som inte blivit begåvad med en ängels tålamod, blev bara irriterad, liksom loppan. Tills jag började fundera på vad det var hon gnällde över egentligen. Kanske ett tips för er med?
LilloppansMamma
Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Isak är glad i att sätta sig upp sen typ två veckor tillbaka..och nu även i sängen...tror det är därför han har svårt att somna om nu i vargtimmen..han vet inte hur han ska lägga sig igen kanske? För han sitter VARJE morgon nästan då jag kommer in och första gången jag hör honom på morgonen brukar va strax efter 5...sen tyst och sen igång kring 6 igen...tyst...och sen är han ju ALLTID vaken då jag kommer 07:00...GAAHHH!!!
Men jag gör inget..för han är aldrig arg eller ledsen...jag ger inga pangramsor heller... det provade vi för nån månad sen..det tyckte han mest bara va kul underhållning!
Så vi väntar väl ut det hela..vet inte vad annat man kan göra i det här läget? Påklädningen går bättre... =) Han får undersöka allt han inte kan göra sig illa på...det resulterade i en utvällt stor hundskål med vatten här om dagen...han skulle väl smaka....men fick simma i stället..hihi...och jag fick skura...men han va ju nöjd!
Sen är kökslådan med slevarna väldigt roligt just nu! Så han kan vara med när jag lagar mat utan att bli själv på golvet med sina hyss... =) Det börjar gå undan eftersom han i dagarna börjat krypa på knäna...och himmel vad mycket snabbare han blev än när han ålar masar och rullar!
Men jag gör inget..för han är aldrig arg eller ledsen...jag ger inga pangramsor heller... det provade vi för nån månad sen..det tyckte han mest bara va kul underhållning!
Så vi väntar väl ut det hela..vet inte vad annat man kan göra i det här läget? Påklädningen går bättre... =) Han får undersöka allt han inte kan göra sig illa på...det resulterade i en utvällt stor hundskål med vatten här om dagen...han skulle väl smaka....men fick simma i stället..hihi...och jag fick skura...men han va ju nöjd!
Hej!
Han passar nog bara på att träna lite när han vaknar tidigare. Så länge han är nöjd i sin säng på morgonkvisten är det bra så. Ni kan bara ge förutsättningarna, sova får han göra själv.
Jenny
Han har nog inte suttit och sovit hela natten i alla fall.För han sitter VARJE morgon nästan då jag kommer in och första gången jag hör honom på morgonen brukar va strax efter 5...sen tyst och sen igång kring 6 igen...tyst...och sen är han ju ALLTID vaken då jag kommer 07:00...GAAHHH!!!
Jenny
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903