efter att ha försökt läsa lite på gamla trådar ang. när barnen blir sjuka så känner jag ändå att jag måste fråga.
Jag har en liten pojk på 7,5 mån. Vi körde standard modellens verktyg från början och han har alltid sovit gott. Nu är det andra bullar!!! Det hela började med en snuva som blev till en jättetäppt näsa och en hemsk hosta. Det har stått på i snart 2 veckor. I går var vi hos doktorn för säkerhets skull och diagnosen var bara "mycket snuvig". Han har börjat vakna flera gånger om natten och kommer inte till ro med ramsan längre, inte förrän jag buffar och solfjädrar, sover då i ca. 1 timme....
Så här var det i går:
19.30 natt
22.00 vaknar
~ 22.15 vaknar
~ 22.30 vaknar
~ 23.00 vaknar
~ 00.10 vaknar
Här gick jag själv och la mig. Ammade honom innan eftersom jag tänkte att han kanske var hungrig eftersom han ätit så dåligt på dagen.
~ 01.30 vaknar
~ 02.30 vaknar
~ 03.30 vaknar, här tog pappa över och sa att pojken vaknat 2ggr till, men att det varit relativt lätt att få honom att somna igen. Morgon kl. 7.00 som vanligt
Att få lillpojken att somna om igen tog ca. 10-15 min buffning/solfjädring efter varje gång han vaknade. Det känns som om vi håller på att segla in i en ond cirkel här.
Annars är vår rutin följande:
19.30-0700 natt
9.00-10.00 lur 1
13.00 - 15.00 lur 2
Blöjbyten, matning & social delaktighet samt upptäcksfärder där i mellan.
Tacksam för alla tips om hur vi vänder på det här.