Hej!
Det är första gången jag är inne på denna hemsida efter påtryckningar från en vän som lovordar Anna's metoder samt känner stort stöd av alla er medlemmar. Skall börja med att säga att jag varken läst Annas bok eller instuktionerna till sova hela natten kuren, har bara fått berättat för mig samt ögnat igenom en del text på denna hemsida. Nu till min fråga. Jag har själv en son (nyss fyllda två) som har eksem (blossade upp redan vid tre månaders ålder) Detta har stört hans nattsömn och kvällsgående mycket. Vi har diverse salvor , krämer och medeciner i vårat skåp mot detta (miniderm, tavigyl, mildison, kaliumpermanganat, starkare kortison salvor, essex mm. mm.) Han har även en gång fått antibiotikabehandling. För mig känns det fullständigt onaturligt konstigt och otrevligt att smörja min då lilla "spädis" och nu lilla "gosse" med kortison samt ge tavigyl varje kväll. Dock vill jag ju att han skall få somn och sova hela natten utan klåda. Näväl dessa eksem har gjort det svårt att göra sömnen till något positivt eftersom det för homom mest har bestått/består (även om det nu är något bättre) av en fruktansvärd klåda. Har Anna eller någon annan erfarenhet från barn med eksem och hur man skall /KAN gå tillväga för att få det att funka på nätterna?
Tacksam för svar. MVH Kråkan
barn med eksem
-
father of sons
Välkommen
Tråkigt med din sons eksem.
Jag är långt ifrån någon expert på läkemedel (eller eksem för den delen),
men jag har definitivt en åsikt. Jag väljer aktivt bort
alla medel som innehåller syntetiska ämnen, alkoholer etc.
Mitt tips är att kolla upp weledas produkter (inga syntetiska ämnen - bara ekologiska och biodynamiska råvaror), vi använder uteslutande deras produkter. http://baby.weleda.se/index
Jag är absolut ingen expert på området (som sagt), men delar gärna mina tankar och erfarenheter.
alla medel som innehåller syntetiska ämnen, alkoholer etc.
För mig känns det fullständigt onaturligt konstigt och otrevligt att smörja min då lilla "spädis" och nu lilla "gosse" med kortison samt ge tavigyl varje kväll
Mitt tips är att kolla upp weledas produkter (inga syntetiska ämnen - bara ekologiska och biodynamiska råvaror), vi använder uteslutande deras produkter. http://baby.weleda.se/index
Jag är absolut ingen expert på området (som sagt), men delar gärna mina tankar och erfarenheter.
father of a son skrev:Välkommen![]()
Tack för tipset, jag har nu mailat en sjuksköterska och bett om tips och råd till alternativa krämer och behandlingar. Jag hade också gärna valt bort dessa produkter men inga alternativ har funnits som funkat och lindrat min sons klåda och utan någonting hade fler antibiotikakurer blivit nödvändigt samt att hans klåda hade varit outhärdlig. Vi får nu se vad Weleda har för produkter som förhoppningsvis kan vara alternativ. Tack än en gång för tipset./Karin
alla medel som innehåller syntetiska ämnen, alkoholer etc.För mig känns det fullständigt onaturligt konstigt och otrevligt att smörja min då lilla "spädis" och nu lilla "gosse" med kortison samt ge tavigyl varje kväll
Tycker att man ska vara MYCKET försiktig med "alternativa" metoder när det gäller allergiska barn. Många ingredienser i "naturmedicin" är allergiframkallande i sig och har man då ett barn som lätt utvecklar allergier så tycker jag att man ska passa sig för att testa för mycket olika sorter.
F?rstag?ngsmamma med son f?dd 17/5-04. Gift, 30 ?r.
-
father of sons
Jag är alltid försiktig och provar på liten yta de första gångerna med nya krämer (som någon rekomenderade och lovordade aloevera 80%, den funkade inte alls sved och fick rodnad) Men jag är villig att prova (försiktigt) de tips och råd jag får. Man blir till slut smått desperat när en ögonsten river sönder sig av klåda om nätterna... och vill samtidigt inte dagligen smörja med kortisonsalvor som tunnar ut huden och ger vanprydande fläckar. Vi får se vad denna sjuksköterska ger för svar. Tack för kloka ord./Kråkan