Påbörjade ett långt inlägg innan och sparade det,men det försvann någonstans i cyberrymden, ialla fall så hittar jag det inte nu så nu provar jag igen
Vi lägger tjejen 1900 varje kväll, och efter ha lärt känna vår tjej, så går läggningen till på följande sätt:
Mkt skratt innan och på väg in/ner till sängen, tjoff rakt ner på ryggen i sängen, lakan på, gonatt ramsa och så ut. Sen klarar hon sig själv, ibland somnar hon på 3 min ibland tar det 45 min, men jag tänker som så att det är hennes egen tid, vi somnar ju inte alltid själva direkt. Sen vi kom på att hon somnar bäst själv när vi har lagt henne på rygg, så har det fungerat klockrent utan ledsamheter. När ngn av oss går in efter 10 min och lägger på lakan så har hon olika sovställning; rygg, mage, sida, upp och ner. Nu till funderingen:
Nu de två senaste nätterna har vi varit tvungna att hjälpa henne att komma till ro, hon har blivit förkyld och fått feber, och jag tror hon tycker det är jobbigt att ligga platt ner och sova, någon annan som upplvet detta? Hon har även vaknat flera gånger per natt, så inatt höjde vi sängändan utan resultat, någon som har något mer tips???
Har även tänkt att skriva ner hennes schema och hur nätterna ser ut nu, blir lättare att följa förändringen då.
//åsa