morgonen??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
ellen11

morgonen??

Inlägg av ellen11 »

Hej!
Har genomfört kuren i två veckor nu. Ellen 7 månader sover 19.30-6.30.
Hon vaknar då glad och jollrar. Jag ramsar 6gånger. Hon fortsätter vara glad i ca 10-15 minuter och jag ramsar var 60:e sekund så länge hon snackar. Efter 10-15 minuter blir hon arg/ledsen. Jag fortsätter ramsa var 60:e sekund men hon bara skriker och skriker. Efter ytterligare 20 minuter utan bättring har jag tagit upp henne. Hur ska jag bete mig där på morgnen? Allt annat fungerar bra.
LilloppansMamma

Re: morgonen??

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej och välkommen hit! :lol:

Jag antar att du vill att morgonen skall starta 7.30. Men om hon ligger och snackar för sig själv, så behöver du inte ramsa henne. Ramsan använder du när hon ber om hjälp dvs när hon blir ledsen. Nyckeln är att avvakta och framförallt lyssna.

Kika under våra hänvisningslänkar på favoriter, där finns mycket matnyttigt. ( sitter vid iphone så därför meckar jag inte med länkar, hoppas det är ok :lol: )
:heart: LilloppansMamma
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
frk Carlsson

Inlägg av frk Carlsson »

Länkar:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =7&t=20621

(har ingen i-phone :lol: ).

Två tydliga strategier avs tidiga morgnar presenteras. Välj den som passar er :D

/Sanna
LilloppansMamma

Inlägg av LilloppansMamma »

Tack frk Carlsson!

:oops: Jag försökte i det längsta att få in länkarna men det skulle visst bara krångla för mig!
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
ellen11

Inlägg av ellen11 »

tackar. Har ju tänkt det där att "vi kanske får vara nöjda med att få bra nätter" men är nu övertygad om att fortsätta på morgonen också. Om storasyster råkar vakna så får hon väl göra det en vecka eller två när vi sätter Ellens schema. Sedan kan vi alla sova alltid.
frk Carlsson

Inlägg av frk Carlsson »

ellen11 skrev:tackar. Har ju tänkt det där att "vi kanske får vara nöjda med att få bra nätter" men är nu övertygad om att fortsätta på morgonen också. Om storasyster råkar vakna så får hon väl göra det en vecka eller två när vi sätter Ellens schema. Sedan kan vi alla sova alltid.
Kanon :thumbsup: Klart ni ska köra på det. Här ger vi oss INTE förrän rubbet sitter!

Kan bara nämna att när vi kurat så har övriga barn i det här huset inte brytt sig nämnvärt om mitt rännande i trappan, diskplockning etc under vargtimmen samt tidigt om morgnarna. Jag vet inte hur gammal er storasyster är,men min erfarenhet är att man kan förklara för de flesta vad det är som pågår och kommer ngn upp förtidigt så kan man bara följa med tillbaka till sängen helt enkelt.

Kör på! Vi finns ju här om det är ngt :heart: :thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"