Vi är inne på 5 Dygnet av kurandet, vår dotter är 5 1/5 månad.
Jag började o kura, tanken var att jag skulle ta alla 4 första dygn pga min sambo som var osäker på att lyckas låta bli o ta upp henne..
Men inför det 4:de dygnet blev jag helt slut o detta märktes så klart på vår lilla dotter, mamma blev stressad o ofokuserad!
Pappa tog över..
Jag har ammat henne på nätterna. Ungefär varannan till varje timme. Rädd för att väcka hela familjen, har hon knappt hunnit skrika
Helt slut fick jag veta om denna kur, pluggade boken. Läste den nog 3ggr.. Gjorde ett schema:
7.00 Godmorgon + slurk
7.30 Välling + Macka
9.00-9.45 Vila
10.30 Gröt
11.00-13.00 Vila
14.00 Gröt
15.00-15.45 Vila
17.00 Middag
18.45 Slurk+ Välling
19.00 Godnatt
Slurken får hon för mysets skull, har nästan inget o ge henne...
Schemat är gjort för att passa vår andra dotters (4 år)hämtning o lämnings tider på Förskolan.
Vi startade med schema o kurande samtidigt..
Första dygnet var hon ledsen ,svarade på buffning o lyssnade till ramsan..
Dygn 2 svarade hon snabbt inom 5 min o sov 3 tim i taget..
På kvällen blev det sen fel inför 3:dje dygnet o hon kom inte i säng förrän 1.5 timme senare. Vi var iväg o ja o min sambo var inte helt överens om att det var viktigt o åka hem i tid!
Hon var mycket arg när vi la henne men somnade o sov 6 timmar i sträck! så mycket sov hon de första dygnen i sitt liv.
Hon svarade snabbt även denna natt men, lugnade sig inte om ja inte buffade!! Spände sig mycket om jag solfjädrade henne..
4:de dygnet blev inte bra på dagen fick lägga henne 1 tim senare på middagen, pga att vi var på babysim.. Detta är vi på varje mån 11-11.30..
Hon sov 1,5 tim på lunchvilan, på eftermiddags villan sov hon samanlagt 1,5 timme. Därför missade hon 15 min vila igår..
Hon har svårt för att komma i ro på vilan o vaknar några gånger varje vila..
Likaså inför natten Arg o ledsen är hon..
4:de dygnets natt tog Pappa, hon somnade efter 5 min.
Har även denna natt varit mycket vaken o frågat!
Nu undrar vi har vi fördärvat det, eller ska vi köra vidare..
Vad gör vi för fel, Ramsan ska ju ge svaret men det räcker ju fortfarande inte!
Ska vi sluta o börja om igen om några dagar?
Hon är ju så arg!
Spänner sig så fort vi solfjädrar o ibland när vi buffar..
Skriker mer när vi ramsar..
Vad är det vi missar o inte hör/ser hos vår lilla dotter!
Tacksam för svar!
Mvh Malin