HJÄLP OSS ANNA WAHLGREN!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Miramamma

HJÄLP OSS ANNA WAHLGREN!!!

Inlägg av Miramamma »

Hej Anna!
Vi har en 8,5mnd dotter som hållt oss vakne hela nätterna sen hon va typ 4mnd, då sov hon ibland 5timmar i sträck, men sen dess vaknar hon varje till max varannan timme hela natten, och sover väldig orolig också ...
vi borde göra nåt, men varje gång vi forsöker din metod, så knäcker vi i hop, for vi är så trötta och har tappat all energi och tålamod. Min mann har också migren och sömnproblem och han jobbar, så känner att han inte kan göra nåt, finns det nåt hopp för oss, finns det nån "änglar " där ute som kan typ komma och hjälpa oss? ...jag vet inte...men snart går jag in i psykos eller nåt...
annars så äter hon massor m havregröt innan hon lägger sig, och de ända som får henne att somna om på nätterna är ammning, det funkar inte m vaten/välling/napp eller så...
hon äter 3-4mål på dagerna+ ammning innemellan, hon är väldig glad och pigg på dagerna, helt underbar, men vi får inte njuta av det, for vi är helt zombies...
takk för hjälp... :D
LilloppansMamma

Re: HJÄLP OSS ANNA WAHLGREN!!!

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej och välkommen hit Miramamma! :lol:

Nu ska vi vara lugna och fina. :heart: Det finns ljus i tunneln. Antingen så kontaktar ni en diplomerad kurare:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =27&t=7921

Eller så kör ni kuren själva. Vilket funkar fint det med, bara man samlar ihop sig lite.
Miramamma skrev:Vi har en 8,5mnd dotter som hållt oss vakne hela nätterna sen hon va typ 4mnd, då sov hon ibland 5timmar i sträck, men sen dess vaknar hon varje till max varannan timme hela natten, och sover väldig orolig också ...
Hon vill sova liksom er, det kan jag försäkra er om! Hon har inte hållt er vakna, utan hon har ingen koll på hur hon skall somna om. Det är er uppgift att guida henne hur hon skall göra detta. :wink:
Miramamma skrev:vi borde göra nåt, men varje gång vi forsöker din metod, så knäcker vi i hop, for vi är så trötta och har tappat all energi och tålamod
Ja, ni borde verkligen göra nåt, framför allt för er lilla tjejs skull. Ursäkta :oops: , men jag hör mycket gnäll här. Här finns ju ett barn mitt uppe i allt, som bara vill sova. :shock: Se inte SHN som en metod- utan som en kur- en filosofi. På så vis blir man inte hemfallen åt att se kuren som en metod där man genom en serie knapptryckningar får barnet att sova. :roll:

Har ni SHN-boken? Det duger inte att "bara" läsa på hemsidan och lathunden. Ni måste veta VARFÖR ni gör något, då vet ni också HUR ni skall gå tillväga.

:arrow: Lägg gärna in hennes schema, så kikar vi på den innan ni startar en kur.
:arrow: (införskaffa) Läs SHN-boken flera gånger. Låt den ligga framme och läs när ni kommer åt.
:arrow: Bestäm ett kurdatum, där ni skall vända på steken och ALLA få njuta av den välbehövliga sömnen.

Vi finns här för er!

:heart: LilloppansMamma
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"