Hej och välkommen hit!
N har en underbar process framför er- som slutligen kommer att sluta i den fullständiga njutningen av att ha småfolk hemma.
EvelinaB skrev:Måste säga att det har gått över förväntan, även om han inte somnade förrens 45 minuters förmiddagsluren egentligen skulle vara slut. Tappade faktiskt nästan hoppet om att kunna följa schemat alls, men då vips, efter 45 minuters vagnande och ramsande så sov han plötsligt
Inte står du väl och vagnar i 45 minuter?

Första natten och första dagen har man vagningen att ta till för att etablera lugnet. Men redan andra natten stoppar man tillbaka vagning/buffning i krislådan.
EvelinaB skrev:Han har hittills alltid somnat i stolen om han inte precis sovit länge. Då har han istället blivit fruktansvärt uttråkat (jag kan tyvärr inte ha honom i framsätet med mig pga airbag) och nästa skrikit sig hes.
Frågan är då alltså, när jag behöver åka iväg, ska jag planera in det när dagslurarna infaller, eller hur ska jag göra?
Ja, bilåkning är verkligen tråkigt för många barn. Självklart kan du tajma in en dagslur när du åker bil. Kan ju vara lite trixigt då man sitter fram och den lille juvelen får för sig att dra ner lakan eller dyligt som man hängt över hela stolen. :-k Om jag kör själv (har också lilloppan i baksätet) så gör jag det enbart när hon är vaken. Blir lättast så. När vi är 2 vuxna i bilen så har vi kört en och annan lur i bilen (dock bara korta). Mitt heta tips

MUTA! Skorpa, smörgåsrån, riskaka (småfok har några sötsliskiga historier som uppskattas här- de får hon enbart när det är mut-time!) nån rolig grej att pilla på som man inte sett för. Gör typ en åka- bil-låda med spännande saker som du har i bilen. Men ibland så blir det tråkigt, och då får de lov att ha lite tråkigt

Jag höjer lite på radion och sjunger med i hjärta och smärta och allt som oftast så tystnar hon.

LilloppansMamma