Denna Vargatimme!
Denna Vargatimme!
Jag började kura Isak näst sista helgen i juli då skulle han snart bli 6 månader. Efter en vecka hade vi fått livet tillbaka! Underbart underbart! Några små bakslag har vi haft förståss...men inget som vi inte kunnat råda bot på med hjälp av våra nyvunna kunskaper!Nätterna har fungerat absolut bäst...de båda korta lurarna på dagen också...Sedan började lunchluren krångla en månad in i kuren ungefär.Lunchluren fick vi kämpa med under en tvåveckors period då han envisades med att vakna mitt i och bli vansinnigt arg och skrika nästan ända till det va dags att vakna igen!Det tog vi oss också igenom! Nu har vi då det sista kvar...
"Vargtimmen".
Isak vaknar nästan alltid mellan 05:30 och 06:30 och håller låda inne i sitt rum! Jag är där på stört och drar på med en PANGramsa!
Han är möjligtvis tyst en minut eller så..sen är pratet och jollret igång igen därinne...jag har bara låtit honom vara...ibland har han somnat om igen innan väckning 07.00 men oftast inte...han kan dock vara tyst så man inte hör honom men ändå vara vaken..
detta resulterar ju förståss i att han blir väldigt svår att hålla nöjd och glad där någon gång efter 08.00...puh!sova fm gör han vid 09.00! jag har mer och mer ofta fått ta till nån minut tidigare på den luren för han är så trött!
Han har ju nu uppnått den aktningsvärda åldern 8 månader (2 oktober)...så jag har nu börjat korta de två korta dagslurarna med en kvart vardera så han sammanlagt ska ha 14,5 per dygn...han har 12 timmars natt!
trodde att det skulle hjälpa mot vargtimme-buset! Han är aldrig arg eller ledsen..bara glad...och bajsar så gott som alltid när han vaknar då! är det därför han inte somnar om..för att han har bajsat...vill inte storma in och störa med blöjbyte så nära morgonen! för då har man väl precis stökat klart där i mörkret så är det dags å gå upp igen.....suck!
Tips önskas hett!
kram /Anna
"Vargtimmen".
Isak vaknar nästan alltid mellan 05:30 och 06:30 och håller låda inne i sitt rum! Jag är där på stört och drar på med en PANGramsa!
Han är möjligtvis tyst en minut eller så..sen är pratet och jollret igång igen därinne...jag har bara låtit honom vara...ibland har han somnat om igen innan väckning 07.00 men oftast inte...han kan dock vara tyst så man inte hör honom men ändå vara vaken..
detta resulterar ju förståss i att han blir väldigt svår att hålla nöjd och glad där någon gång efter 08.00...puh!sova fm gör han vid 09.00! jag har mer och mer ofta fått ta till nån minut tidigare på den luren för han är så trött!
Han har ju nu uppnått den aktningsvärda åldern 8 månader (2 oktober)...så jag har nu börjat korta de två korta dagslurarna med en kvart vardera så han sammanlagt ska ha 14,5 per dygn...han har 12 timmars natt!
trodde att det skulle hjälpa mot vargtimme-buset! Han är aldrig arg eller ledsen..bara glad...och bajsar så gott som alltid när han vaknar då! är det därför han inte somnar om..för att han har bajsat...vill inte storma in och störa med blöjbyte så nära morgonen! för då har man väl precis stökat klart där i mörkret så är det dags å gå upp igen.....suck!
Tips önskas hett!
kram /Anna
-
frk Carlsson
Re: Denna Vargatimme!
Hej umalotta
!
Vi följdes ju åt i somras när ni kurade
, så det känns kul att få en liten rapport med delvis glädjande besked!
=D> :thumbsup:
Men den där vargtimmen, ja - den ÄR en nöt. Vissa får kämpa extra mkt med den, så är det bara
och av ditt inlägg att döma så kan jag väl bara säga att ni gör helt rätt i att bara låta honom vara.Pangramsan är ju guld och det är det ena man kan använda. Men man KAN oxå välja att bara låta barnet vara, förutsatt att det inte är lesset...men jag upplevde inte som att det var det som var problemet hos er? T om pangramsan kan upplevas som att det är fritt fram för kommunikation och sålunda ett bevis på att det snart är dax att hoppa upp och stuffa
När Sigge blev SS och vi verkligen genuint kände att han var det, då började vi helt enkelt bara låta honom tjorva på om han vaknade för tidigt. Han var, precis som Isak, aldrig lessen, utan bara vaken
och det är ju inget med det. Men somna om ska man
.Och händer inget "roligt" (dvs man hör inte en endaste röst el NÅT därute) så gör man ju det förr el senare...
Läs mer här och fundera på hur ni vill göra/angripa detta, (MEN mitt heta tips är att bara låta honom ligga där och gagga)
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#90119
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 54#p262754
Sen så går vi till botten med det här. Som du vet så är det förutsättningarna som krävs för att det ska funka för barnen att sova, och även somna om, och att sova över de där knepiga vargtimmarna.
Lugnet, tryggheten och säkerheten! Har ni dem? (Det tror jag iofs...av att läsa ditt inlägg så tycker jag se mig att ni har fattat galoppen, men jag måste ändå fråga).
Schemat? Du skriver att Isak har 2 dagslurar... Vid 8 mån behöver man faktiskt 3 st
45-1.5-20
så ser ett "idealiskt" 8-månadersschema ut om man har 12 tim natt
Det är vid 9månaders ålder som man kortar ner till 2 lurar/dag. Enl min erfarenhet så brukar för tidiga uppvak/frågor på natten/krångliga dagslurar 9/10 ggr bero på att schemat inte är heeeelt optimalt. Man kan tycka att vafan då, nån 20-minuters hit el dit...men faktum ÄR att det är HELHETEN som gör det
.
Mörkläggning? Även om vi nu går mot mörkare tider (ffa vi här uppe
) så kan det ju strila in ljus under klara och fina höstmorgnar, redan vid 5-snåret. Det ska vara KOLSVART!
Bajseriet! Jadu
Man bajsar ju för att man är vaken, inte tvärtom, dvs att man vaknar för att man bajsar. Men det vet du säkert. Mitt tips är att "plugga igen" till kvällsmålet. Jag gav Sigge blåbärspuré och banan till kvällen när han var liten, det stoppar upp (hans favorit var "Skogsbärs"-puré, tror jag den hette, från Nestlé). Sen kan man ge katrinplommon till frukosten ENBART, då hinner de göra sig av med det de ska under dagtid.
OK. Hoppas att du fått lite att resonera kring. Hör gärna av dig igen så kan vi fortsätta bolla
Kram Sanna
Vi följdes ju åt i somras när ni kurade
=D> :thumbsup:
Men den där vargtimmen, ja - den ÄR en nöt. Vissa får kämpa extra mkt med den, så är det bara
När Sigge blev SS och vi verkligen genuint kände att han var det, då började vi helt enkelt bara låta honom tjorva på om han vaknade för tidigt. Han var, precis som Isak, aldrig lessen, utan bara vaken
Läs mer här och fundera på hur ni vill göra/angripa detta, (MEN mitt heta tips är att bara låta honom ligga där och gagga)
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... ght=#90119
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 54#p262754
Sen så går vi till botten med det här. Som du vet så är det förutsättningarna som krävs för att det ska funka för barnen att sova, och även somna om, och att sova över de där knepiga vargtimmarna.
OK. Hoppas att du fått lite att resonera kring. Hör gärna av dig igen så kan vi fortsätta bolla
Kram Sanna
-
frk Carlsson
PS. Sen kan det ju va såhär att i o m att Isak blivit 8 mån så har den sk 8-månadersångesten gjort entré på banan. Jag har personligen inte så stor erfarehet av den eftersom den gått ganska obemärkt förbi oss, eller så var det vi som lyckades mota den i grinden? Jag vet inte
.
Hursom så kan jag iaf varmt rekommendera att du läser i Barnaboken om denna företeelse som kan bidra till att barnet börjar ställa frågor av ny kaliber. Det kan vara bra att ha i bakhuvudet för att kunna förstå att man befinner sig i en tillfällig utvecklingsperiod.Inte med det sagt att man ska börja trolla och ha sig och bete sig annorlunda - vi ska alltid ta ledningen
. Utan det är mest för ens egen skull, för att hålla sina egna vargar borta och oxå för att på ett mer fullgott sätt kunna finnas till för barnet och FÖRSTÅ det.

Hursom så kan jag iaf varmt rekommendera att du läser i Barnaboken om denna företeelse som kan bidra till att barnet börjar ställa frågor av ny kaliber. Det kan vara bra att ha i bakhuvudet för att kunna förstå att man befinner sig i en tillfällig utvecklingsperiod.Inte med det sagt att man ska börja trolla och ha sig och bete sig annorlunda - vi ska alltid ta ledningen
Hej hej Sanna!=)
Ja nu har jag fått mig några bra tips!
Isak sover tre lurar på dagen..de är de två korta(Som förut var 45 minuter vardera) som jag har kortat ner så att säga...
Så här ser vårt schema ut idag:
07.00Uppstigning och en vällingflarra
09.00-09.30 Sova vagn ute
09.30 Stor portion gröt med smörklick och mjölk och katrinplommonpuré till. Och vatten att dricka
11.30-13.00 Sova vagn ute
13.00 Äta lunch, Matig puré ,frukt till efterrätt och så mycket vatten man vill dricka.
15.30-16.00 Sova vagn ute.
16.00 Äta gröt, päronpuré till efterrätt och dricka vatten
17.45 Bada bada Bada
18.15 En flarra välling!
19.00 Sova
Oftast Bajsar han på kvällen strax innan han ska sova!
Men tydligen så ska det bajsas på morgonkvisten också! Men jag tror jag ska byta ut purén på eftermiddagen mot en sådan du föreslog istället...päron är nog lösande...
Mörkt har vi! =)
Säkerheten har vi nu...fick visa vart skåpet skulle stå när den långa lunchluren tjorvade där för ett tag sen...
Jag kanske skulle prova någon morgon att INTE PANGramsa...han kanske tycker det är kuligt... =)
Och sen kanske jag får ta mig en funderare på schemat igen....
Hmmm....
Kram / Anna
Ja nu har jag fått mig några bra tips!
Isak sover tre lurar på dagen..de är de två korta(Som förut var 45 minuter vardera) som jag har kortat ner så att säga...
Så här ser vårt schema ut idag:
07.00Uppstigning och en vällingflarra
09.00-09.30 Sova vagn ute
09.30 Stor portion gröt med smörklick och mjölk och katrinplommonpuré till. Och vatten att dricka
11.30-13.00 Sova vagn ute
13.00 Äta lunch, Matig puré ,frukt till efterrätt och så mycket vatten man vill dricka.
15.30-16.00 Sova vagn ute.
16.00 Äta gröt, päronpuré till efterrätt och dricka vatten
17.45 Bada bada Bada
18.15 En flarra välling!
19.00 Sova
Oftast Bajsar han på kvällen strax innan han ska sova!
Men tydligen så ska det bajsas på morgonkvisten också! Men jag tror jag ska byta ut purén på eftermiddagen mot en sådan du föreslog istället...päron är nog lösande...
Mörkt har vi! =)
Säkerheten har vi nu...fick visa vart skåpet skulle stå när den långa lunchluren tjorvade där för ett tag sen...
Jag kanske skulle prova någon morgon att INTE PANGramsa...han kanske tycker det är kuligt... =)
Och sen kanske jag får ta mig en funderare på schemat igen....
Hmmm....
Kram / Anna
-
frk Carlsson
Hello
Vet du, nu är jag SKITPILLIG
MEN - sovpassen ska delas in i 20 min, 45 min och 1.5 tim. Ni har ju halv timmar på korta lurarna ser jag
. I SHN-boken rek tydligt ovanstående intervaller/pass att konstruera lurarna efter. Och som jag skrev i förra inlägget, man kan tycka att vafan dårå, ska det spela roll. Men jo, det GÖR det!
Vad tror du om att I får sova 9-945 och sen skjuter ni lite på långa luren så att det blir 2 tim mellan, typ 12-13.30 SAMT 15.30-15.50 ? Lite pill, men det kan göra stooor skillnad
Ge det en chans vetja (?). Min erfaranhet är att det har tagit ngr dgr för dem att ta till sig schemaändringar, so feel no stress.
Ja, päron är VERKLIGEN lösande
Du kan ge det på morgonen istället, som omväxling till plommonpurén.
Ha det bra!

Vet du, nu är jag SKITPILLIG
MEN - sovpassen ska delas in i 20 min, 45 min och 1.5 tim. Ni har ju halv timmar på korta lurarna ser jag
Vad tror du om att I får sova 9-945 och sen skjuter ni lite på långa luren så att det blir 2 tim mellan, typ 12-13.30 SAMT 15.30-15.50 ? Lite pill, men det kan göra stooor skillnad
Ja, päron är VERKLIGEN lösande
:thumbsup: Jag tror oxå att ni har säkerheten :thumbsup: och just därför kan jag varmt rek er att köra på principen att bara få vara på morgonkvisten. Som sagt - är det bara glada miner så är det ju lugnt. Men ge även det tid, tänk i termer av kurtiden, det brukar jag göra, då hetsar man inte upp sig i första taget!Umalotta skrev:Hej hej Sanna!=)
Ha det bra!
TACK SANNA!!!! =)
Du har sååå rätt...det står ju faktiskt hur långa lurarna ska vara..och jag som tycker mig vara så påläst..hehe...där ser man!
Jag tror faktiskt att jag ska försöka köra ditt förslag rakt av!
För på det stora hela funkar det ju rätt bra...men jag nöjer mig inte med det...det ska funka hela vägen ..punkt!
Och jag tror som du att med några få justeringar kan vi snart vara där! Jepp! Här ska pluggas in skrivaren och skrivas ut nytt schema att ha på kylskåpet( Ja..det är inte jag som behöver det...mannen kan aldrig komma ihåg tiderna annars!)
=) =) =)
Så nu ska vi testa detta ett slag och så hörs vi av sen igen!
Kram! / Anna
Du har sååå rätt...det står ju faktiskt hur långa lurarna ska vara..och jag som tycker mig vara så påläst..hehe...där ser man!
Jag tror faktiskt att jag ska försöka köra ditt förslag rakt av!
För på det stora hela funkar det ju rätt bra...men jag nöjer mig inte med det...det ska funka hela vägen ..punkt!
Och jag tror som du att med några få justeringar kan vi snart vara där! Jepp! Här ska pluggas in skrivaren och skrivas ut nytt schema att ha på kylskåpet( Ja..det är inte jag som behöver det...mannen kan aldrig komma ihåg tiderna annars!)
=) =) =)
Så nu ska vi testa detta ett slag och så hörs vi av sen igen!
Kram! / Anna
-
frk Carlsson
Gott! :thumbsup:
Vi har oxå haft schemat på kylskåpet
Ja, hör gärna av dig och berätta hur det går. Men inte förrän om sisådär en vecka-10 dgr
Kram.
Vi har oxå haft schemat på kylskåpet
Ja, hör gärna av dig och berätta hur det går. Men inte förrän om sisådär en vecka-10 dgr
Kram.
Hej Anna!
JAG ÄR I PRECIS EXAKT SAMMA SITUATION SOM DIG
!
Såg rubriken i din tråd och läste igenom alla inlägg, allt du sliter med sliter jag oxå med...
Vilka FINA svar du fått av frk carlsson
!
vargtimme = blääää
Vi tog en minikur i början på augusti och allt flyter fint förutom morgonen. Det vaknas och bajsas och jollras...
Vår kille är 6.5 mån och jag har oxå varit inne på att ändra schemat, känns som att han sover förmycket på dagen
, men jag fick precis som du råd om att låta det vara 3 lurar 8) och så får det då vara framöver. Men att den sista luren kan ses som en lur där allt från 5-20 min är ok om nu liten är pigg, vilket var nytt för mig, känns smart
.
Vi har vid enstaka tillfällen gått in och bytt på honom, då han vaknat mer än 1 timme innan godmorgon och då har han somnat om med ny blöja. Men man vill ju absolut inte göra det til någon vana att gå in! Vi har övergått till att göra ingenting så länge han inte gråter, ramsar vi tror han att vi vill snacka.
Superbra tips med lösande mat bara på morgonen, tack Sanna!
Läste i en tråd att det oxå var viktigt med hemlagad mat med extra smör så att liten får en mättnad som varar, köpematen innehåller så mkt vatten och mättar bra men inte så länge. Vi kör köpemat när vi ska iväg, men nu blir det ändring på det.
Kommer fortsätta följa din tråd med spänning!
Kram kram aso
JAG ÄR I PRECIS EXAKT SAMMA SITUATION SOM DIG
Såg rubriken i din tråd och läste igenom alla inlägg, allt du sliter med sliter jag oxå med...
Vilka FINA svar du fått av frk carlsson
Vi tog en minikur i början på augusti och allt flyter fint förutom morgonen. Det vaknas och bajsas och jollras...
Vår kille är 6.5 mån och jag har oxå varit inne på att ändra schemat, känns som att han sover förmycket på dagen
Vi har vid enstaka tillfällen gått in och bytt på honom, då han vaknat mer än 1 timme innan godmorgon och då har han somnat om med ny blöja. Men man vill ju absolut inte göra det til någon vana att gå in! Vi har övergått till att göra ingenting så länge han inte gråter, ramsar vi tror han att vi vill snacka.
Superbra tips med lösande mat bara på morgonen, tack Sanna!
Läste i en tråd att det oxå var viktigt med hemlagad mat med extra smör så att liten får en mättnad som varar, köpematen innehåller så mkt vatten och mättar bra men inte så länge. Vi kör köpemat när vi ska iväg, men nu blir det ändring på det.
Kommer fortsätta följa din tråd med spänning!
Kram kram aso
Z är född 22/3 2011 - introducerade SM vid 3 veckor
Hej aso!
Ja , Sanna har bistått med många fina tips åt mig! Förut när jag började kuren också! =) Det är tacksamt att ha folk att fråga när man har funderingar! Jag ändrade på schemat redan idag, finns inget att vänta på där inte! Så nu är det snart sova-tajm för lille gulle-ponken...hoppas han hinner bajsa lite först...
Men men...säkert imorgon bitti som vanligt...sen kanske det blir lite ändring!
Jag lagar så gott som alltid egen mat och så får han oftast havregrynsgröt med smör och mjölk och så puré....ibland är jag lat och ger pulvergröt..han käkar den också utan besvär..men oftast är detta tillfällen då vi är iväg på språng...

Ja , Sanna har bistått med många fina tips åt mig! Förut när jag började kuren också! =) Det är tacksamt att ha folk att fråga när man har funderingar! Jag ändrade på schemat redan idag, finns inget att vänta på där inte! Så nu är det snart sova-tajm för lille gulle-ponken...hoppas han hinner bajsa lite först...
Men men...säkert imorgon bitti som vanligt...sen kanske det blir lite ändring!
Jag lagar så gott som alltid egen mat och så får han oftast havregrynsgröt med smör och mjölk och så puré....ibland är jag lat och ger pulvergröt..han käkar den också utan besvär..men oftast är detta tillfällen då vi är iväg på språng...
-
frk Carlsson
Tack aso och umalotta för fina ord
.
Forumet rules!
Det är bara att konstatera att vi alla har våra issues, vargtimmen är ett av dem.Fint att vi kan hjälpas åt och peppa och känna igen oss i varandras knepigheter. Ut på andra sidan kommer vi, för vi har the golden ticket
.
Haha
Nu när jag börjar tänka efter - jag har ju aldrig lagat egen mat till mina barn när de varit småttisar, detta då jag är en lat jävel
...å andra sidan har de ju ätit KOPIÖSA mängderav köpesmaten...och det är väl klart, med all vätska som finns i den så blir det väl så man måste göra för att kunna bli mätt
. Men - det blev folk av dem oxå
.
Hörni tjejer, jobba på nu så hörs vi!
Kram.
Forumet rules!
Det är bara att konstatera att vi alla har våra issues, vargtimmen är ett av dem.Fint att vi kan hjälpas åt och peppa och känna igen oss i varandras knepigheter. Ut på andra sidan kommer vi, för vi har the golden ticket
Haha
Hörni tjejer, jobba på nu så hörs vi!
Kram.
Tack ni är väl för söta båda två
!
Jag ska inte kapa din tråd umalotta, för den är strålande precis som den är, men om du vill läsa vidare om vår vargtimmeskampanj (och en hel del annat
) hittar du oss på http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... &start=165.
En liten tanke om schema, då vi kör samma tider...
Vi har två "mat"-mål per dag (numera med bara hemlagat) och har senare lagt lunch och middag senaste veckan (efter ett strålande tips från videunge
), han äter fortfarande upp all sin kvällsvälling, allt för att han ska vara riktigt proppmätt under natten:
7 godmorgon välling
8 second mini-breakfast yoghurt, fruktmos
8.45 sova 45
10.15 massa matmos, fruktmos
11.45 sova 1.5
14 gröt, banan
15.45 sova 20
17 massa matmos, fruktmos
18.30 välling
19 godnatt
Och vet ni vad, vågar knappt skriva detta
, men nu har vi väckt honom vid 07:00 två mornar i rad 8) . Jag vågar inte tro någonting efter månader med morgon-strul...men hoppas det kan inspirera lite, för man blir väldans less efter en evighet av tidiga mornar.
Kram aso
Jag ska inte kapa din tråd umalotta, för den är strålande precis som den är, men om du vill läsa vidare om vår vargtimmeskampanj (och en hel del annat
En liten tanke om schema, då vi kör samma tider...
Vi har två "mat"-mål per dag (numera med bara hemlagat) och har senare lagt lunch och middag senaste veckan (efter ett strålande tips från videunge
7 godmorgon välling
8 second mini-breakfast yoghurt, fruktmos
8.45 sova 45
10.15 massa matmos, fruktmos
11.45 sova 1.5
14 gröt, banan
15.45 sova 20
17 massa matmos, fruktmos
18.30 välling
19 godnatt
Och vet ni vad, vågar knappt skriva detta
Kram aso
Z är född 22/3 2011 - introducerade SM vid 3 veckor
Imorse va det inte fullt lika stor aktivitet inne i gossens rum...Jag hörde minsann ett litet glatt joller där kring 05:45..sen va det tyst ända till 06:40...tyst igen..sen från 06:50 då jag gick upp så hörde jag en gla skit där inne som stökade på och flyttade på kudde och täcke och sig själv...så det är på väg åt rätt håll även om det förmodligen tar ett tag innan man ser säkert! 
Hejsan hoppsan igen!
Liten rapport om Isaks vidare framsteg i den ädla konsten att sova!
Vi fick ju sakta men säkert bukt med vargtimmen, inte med det tidiga morgonbajsandet tyvärr...har provat de där med puréerna...men icke! För skulle han bajsa precis innan sänggående så bajsar han ändå på morgonen sen! Jaja...så kan det va! =)
Två små tänder i nederkäken har ploppat upp! Kliar förståss och så har vår lilla goding börjat visa egen vilja minsann! Primalskrik om man ska klä på honom vid fel tidpunkt! =) Men senaste veckan har han börjat sätta sig upp själv...och gör nu det hela tiden och överallt!
Isak får nu även riktig mat två gånger per dag, ett grötmål vid kvart i 10 och så välling morgon och kväll! Ibland lite banan eller annat till mellis...men oftast äter han sig så knökfull vid målen att han inte e så himla sugen...det märker man eftersom han har börjat mata hundarna med de han får då vid bordet... hihi...
Så allt är väl egentligen frid och fröjd nu kan väl säga!
Men nu när vi skulle ställa om klockan så kom vargtimmestrulet igång igen... och egentligen har han ju rätt! Han vaknar ju på "sin " tid. Men vi får jobba bort det på samma sätt! Han är ju inte ledsen eller så, utan stökar på därinne och pratar och grejsar!
Liten rapport om Isaks vidare framsteg i den ädla konsten att sova!
Vi fick ju sakta men säkert bukt med vargtimmen, inte med det tidiga morgonbajsandet tyvärr...har provat de där med puréerna...men icke! För skulle han bajsa precis innan sänggående så bajsar han ändå på morgonen sen! Jaja...så kan det va! =)
Två små tänder i nederkäken har ploppat upp! Kliar förståss och så har vår lilla goding börjat visa egen vilja minsann! Primalskrik om man ska klä på honom vid fel tidpunkt! =) Men senaste veckan har han börjat sätta sig upp själv...och gör nu det hela tiden och överallt!
Isak får nu även riktig mat två gånger per dag, ett grötmål vid kvart i 10 och så välling morgon och kväll! Ibland lite banan eller annat till mellis...men oftast äter han sig så knökfull vid målen att han inte e så himla sugen...det märker man eftersom han har börjat mata hundarna med de han får då vid bordet... hihi...
Så allt är väl egentligen frid och fröjd nu kan väl säga!
Men nu när vi skulle ställa om klockan så kom vargtimmestrulet igång igen... och egentligen har han ju rätt! Han vaknar ju på "sin " tid. Men vi får jobba bort det på samma sätt! Han är ju inte ledsen eller så, utan stökar på därinne och pratar och grejsar!
-
hottitotta
:thumbsup:
Härligt att höra
Vargtimmen ger sig snart det är bara att vara envis 
Emma 2008-04-02
Izak 2011-03-05, Kurning påbörjad 20110918
Izak 2011-03-05, Kurning påbörjad 20110918