Kram fr mig med!
Trist att inte kunna nå fram och inte kul att få en kalldusch över sig till svar.
Jag vet att man inte ska ge folk med "problem" en lösning för människan funkar inte så. Människan måste först tycka att sin situation är ett problem och sedan fundera fram o tebax om man ska göra ngt åt det och därefter VAD man ska göra åt det. Då först är men redo att "bolla" fram en lösning.

Jag orkar själv inte med den typen av samtal när det kommer till SHN av den anledningen att barn får mig att känna panik. Jag orkar liksom inte tänka på föräldrarna utan vill bara hjälpa barnet och då kastar jag fram lösningen direkt. Varpå föräldrarna bara tvärnitar. Så jag har helt enkelt gett upp.
Jag säger inget förrän ngn frågar rakt på sak: Har du kört den där Anna W grejen? Ja, säger jag. Och du tycker att det funkar? Då säger jag: Jag VET att det funkar. Som en dröm!

Sedan pysslar jag med min solstråle till barn och söker ingen mer diskussion kring det hela. Då får den föräldern fundera SJÄLV. Kanske sår jag ett frö, kanske inte.
Om jag skulle lyssna till mer gnäll om barnasömn fr en människa som inte vill ta till sig alternativ då blir jag bara ledsen och irriterad. Det är så ](*,) ](*,) plus att den som kritiserar SHN/SM på ett väldigt otrevligt sätt gör ju en som du säger videunge, illa berörd och det vill jag inte bli. Jag vill inte höra det där om barnmisshandel bla bla. Det är bara skitsnack som inte får sluka min energi. Jag glädjer mig hellre mer åt att VI har det förbaskat bra som NJUTER av livets gåva!

Sen får dom väl stå där i sin bebisgegga! Tyvärr barnen också då...
Kram! Luvisen