nedia skrev:bsolut stäng den andra, jag är som sagt helt ny här och förstår inte riktigt hur man gör...
förstår inte var jag ska sätta födelsedatum.
kolla på sidan, nästan längst uppe till vänster. där finns det ngt som heter "kontrollpanel". gå in där, välj "profil" och sen "ändra signatur". då får du upp en stor ruta där du kan skriva in t ex födelsedatum på barnet och datum när du börjar kura. då syns det i sidfoten av dina inlägg (jmfr med hur jag har
t ex). glöm inte att trycka på spara

!
nedia skrev:715 gomorron
730 frukost gröt katrinplommon
915-10 45 min sova i vagn ute
1130 lunch, burkmat och ev ersättning/välling efter
12-1330 sova säng
1530 mellis fruktpure el mosad banan
1545-1630 sova vagn ute
18 gröt katrinplommon
19 bad å pyjamas
1915 välling och glatt gonatt
ser det okej ut?
det är lite för långt mellan måltiderna

! mitt förslag är att ni ger lunch kl 11, mellis 14 och middag kl 17. frukosten och kvällsslurken kan ni ha de tider du angivit.
eftersom det är menat att han ska kliva upp 7.30 hade jag nog lagt fm-luren 9.30 så att det har gått exakt 2 tim från det att han klev upp. det kan tyckas löjligt men en kvart hit el dit kan spela roll.
jag skulle oxå vilja flagga för att ni ger ett mål mat även till middag, dvs puré och frukt till efterrätt

inga katrinplommon på kvällen [-X då är det risk för bajseri ju...
att ge plommon på morgonen räcker gott och väl! då brukar de göra sig av med det dom behöver under dagen och sen slipper man fundera på om det har kommit bajs under natten
nedia skrev:ska jag buffa i sängen och vagna i vagnen?
exakt! buffa och vagna är samma sak dvs de ger samma effekt. därför släpper du även vagningen f rom dygn 2 (dvs på måndag). då ska han somna i stillastående vagn, du ramsar precis som vanligt, och gör som om han hade legat inne i sängen bara. vill du sen promenera iväg, så vänta 10 min efter att han somnat.
mörklägg noga i vagnen oxå. en tjock mörk filt (som ändå släpper igenom luft) och som hänger över HELA vagnen (inte bara suffletten). det är jätteviktigt! som jag sa tidigare - ljud stör inte men ljus och synintryck gör det.
Okej. Nu är ni igång antar jag! Håller tummarna för er, jag tror det kommer gå hur bra som helst! Tänk på att ni har 11 dygn på er, mkt kommer att hända under den tiden. Huvudsaken att ni vuxna förmedlar lugnet och tryggheten (du har väl läst de kapitlen i SHN-boken? de är kanon för den egna självkänslan :thumbsup: \:D/ ). Det här är en process, så det kommer bölja fram och tillbaka, men bara ni vuxna står pall och håller er till samma spår hela tiden så kommer ni ro detta i hamn! Kom ihåg att er lilla kille inte vet ett dugg om hur man gör när man sover - nu ska ni lära honom!
:thumbsup:
/Sanna