Jag har en son på snart 9 månader, när vi skulle börja med smakportioner var jag riktigt laddad, tyckte det skulle bli så roligt... det tyckte inte sonen... efter att ha försökt varje dag, tocg han äntligen gröt vid 6 månader. Efter det så rullade det på, han åt ganska bra och ibland tom barnmat två gånger om dagen. Sen i samband med tänderna (har fem ute och en till på väg) Så blev allt svårt igen, allt som kommer på sked är hemskt.. det funkar att äta små bitar macka, om han får äta själv, samma sak med ärtor, mackaroner etc. så det är inte bitarna.. Gröt kan jag få i hono och välling funkar alltid. Jag pratade med BVC och de sa att jag hellst inte skulle gå till baka till gröt, men om jag var tvungen så. Jag skulle absolut inte gå tillbaka till välling. Jag känner mig så villrådig, han dricker välling till frukost och innan han ska lägga sig, däremellan e det krångel... och alla mellanmål man ska pilla i honom. Behöver han verkligen alla mellanmål? Och e de helt fel att "vila" lite med gröt ibland?
E så orolig att han inte får i sig tillräckligt...
mvh Anna