Frågor om kuren..
Frågor om kuren..
Hej hej..
Jag har gjort ett schema till Amanda som vi följer jätte bra.. Vilket gör att hon äter å sover bättre.. Dock är läggningen svår å ska därför kura henne..
Har fattat solfjädern å trycka till å ramsan men t min fråga nu då..
När jag sen ramsar mig ut.. hur länge bör jag vänta, för hon kommer bli arg och förmodligen rädd..
Fortsätter man bara att gå in å köra samma sak tills hon somnar ??
Amanda är snart 13 mån..
Våra tider som vi börjat me är
07 välling
11 lunch
14.30 mellanål
17.30 middag
18.30 - 19.30 bad / lek / välling / sova
Låter detta ok?? Hon verkar gilla det..
Somnar numera med hjälp av vagnen på bara några min..
MVH Linda
Jag har gjort ett schema till Amanda som vi följer jätte bra.. Vilket gör att hon äter å sover bättre.. Dock är läggningen svår å ska därför kura henne..
Har fattat solfjädern å trycka till å ramsan men t min fråga nu då..
När jag sen ramsar mig ut.. hur länge bör jag vänta, för hon kommer bli arg och förmodligen rädd..
Fortsätter man bara att gå in å köra samma sak tills hon somnar ??
Amanda är snart 13 mån..
Våra tider som vi börjat me är
07 välling
11 lunch
14.30 mellanål
17.30 middag
18.30 - 19.30 bad / lek / välling / sova
Låter detta ok?? Hon verkar gilla det..
Somnar numera med hjälp av vagnen på bara några min..
MVH Linda
Re: Frågor om kuren..
Hej och välkommen
en snabb fråga bara, liten skall väl ha en lur någonstans på dagen med? 8-[ HOn behöver ca 13,5h sömn så 2h middagslur är rimligt
Har du Sova hela nattenboken? läs läs och läs igen innan det beger sig, så du är stensäker. Då kan du förmedla den tryggheten till tösen. 8)
kram
en snabb fråga bara, liten skall väl ha en lur någonstans på dagen med? 8-[ HOn behöver ca 13,5h sömn så 2h middagslur är rimligt
kram
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
haha förlåt glömde att skriva in det..
Ja hon sover från 12 till 13.30 å ibland fram till 14
Mvh LInda
Ja hon sover från 12 till 13.30 å ibland fram till 14
Mvh LInda
Jo boken har jag och läst den.. men är inte detta ett forum där man kunde få hjälp om det va nått man inte förstod ??
Mvh Linda
Mvh Linda
Hej
nu tror jag du missförstod mig. Förlåt om det blev otydligt
självklart skall du ställa frågor om det du inte förstår. MEN det råd jag gav dig att läsa läsa och läsa ÄR a och o för att lyckas och det var därför jag ville ge dig det redan nu innan ni är igång. När man läser igen kan man se nya saker som man missade första gången. så var det för mig. Så har det varit för MÅNGA andra här på forumet.
kram
nu tror jag du missförstod mig. Förlåt om det blev otydligt
kram
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
så för att få reda på om jag ska fortsätta att gå in och göra samma saker tills hon somnar så ska jag läsa, läsa , läsa ????
Inte för att va otrevlig men jag har ju inte hur mycket tid som helst.. Känner mig trög då eftersom jag redan läst å fattat det andra.. men om det va rådet jag får så ok.. Tack..
Inte för att va otrevlig men jag har ju inte hur mycket tid som helst.. Känner mig trög då eftersom jag redan läst å fattat det andra.. men om det va rådet jag får så ok.. Tack..
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej Linda-935 och välkommen!
Då många kommer in på forum utan att ha boken och läsa den och fortfarande tror att de kan kura (vilket iof vissa få kan) brukar vi ändå extra fråga om man har boken och läst den några gånger.
Att kura är lite som att ta körkort. Man måste läsa och läsa sen öva i praktiken (inte på barnet utan på någon/något annat) för att sen "köra upp" om du hänger med?
Så till frågorna. Om du går in på SHN fliken så har du lathunden där (finns i boken också) den är toppen att ha uppklistrad på dörren för att ha koll.
Sen första natten går man in och buffar "sömntung" avslutar med solfjäder trycket och går ut med ramsan. den sägs glatt och hurtigt minst x4.
Börjar hon skrika direkt går du in och börjar om. Detta gör man tills man får tystnad och då avslutar du med bekräftelsen X4. Och då skall hon förhoppningsvis somna. Detta kan ta lång tid första natten då allt är nytt. Vissa får buffa upp till 45 min första gången så ladda med tålamod och ett glatt humör, här gör du något fint för din dotter och hon skall nu lära sig något nytt. Det får ta några frågor då om man säger. 8)
Lycka nu till med kuren.
Då många kommer in på forum utan att ha boken och läsa den och fortfarande tror att de kan kura (vilket iof vissa få kan) brukar vi ändå extra fråga om man har boken och läst den några gånger.
Att kura är lite som att ta körkort. Man måste läsa och läsa sen öva i praktiken (inte på barnet utan på någon/något annat) för att sen "köra upp" om du hänger med?
Så till frågorna. Om du går in på SHN fliken så har du lathunden där (finns i boken också) den är toppen att ha uppklistrad på dörren för att ha koll.
Sen första natten går man in och buffar "sömntung" avslutar med solfjäder trycket och går ut med ramsan. den sägs glatt och hurtigt minst x4.
Börjar hon skrika direkt går du in och börjar om. Detta gör man tills man får tystnad och då avslutar du med bekräftelsen X4. Och då skall hon förhoppningsvis somna. Detta kan ta lång tid första natten då allt är nytt. Vissa får buffa upp till 45 min första gången så ladda med tålamod och ett glatt humör, här gör du något fint för din dotter och hon skall nu lära sig något nytt. Det får ta några frågor då om man säger. 8)
Lycka nu till med kuren.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Tack så mycket 
men en dum fråga till då.. I boken stod det att barn över 1år brukar man inte buffa... Ska jag ändå göra det ??
Är det bättre att köra både det å solfjädern ??
Mvh
men en dum fråga till då.. I boken stod det att barn över 1år brukar man inte buffa... Ska jag ändå göra det ??
Är det bättre att köra både det å solfjädern ??
Mvh
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Om hon och du är bekväma med buff kan man göra det. Annars använder man bara solfjäder. Men även den får man stå med rätt länge.
Inga frågor är dumma, fråga på.
Inga frågor är dumma, fråga på.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.