Jag väckte "fel"

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
LinaK

Jag väckte "fel"

Inlägg av LinaK »

Nu är vi innne på kurens fjärde dag och allt har funkat superbra! NU på hans andra dagslur som ska vara en och en halv timme så vaknade han en halvtimme för tidigt. I förvirringen så råkade se fel på klockan och tog upp honom en halvtimme för tidigt (trodde han vaknade på minuten. Kom supersnabbt på mitt misstag och stoppade ner honom igen. Vagnade lite och ramsade. Nu blev han rasande och vill inte somna om. Hur mycket har jag förstört???? Är så arg på mig själv!

Nu lär jag inte få svar så fort men undrar va jag borde göra? Fortsätta tills kl 14 när han skulle vaknat (en halvtimme kvar) eller plocka upp honom när han blir lugn inom marginalkvarten??
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: Jag väckte "fel"

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol:

Härligt att ditt vackra arbete fortskrider så fint =D> GRATTIS till lille gossen, i dubbel bemärkelse :-({|=

Bekymra dig inte. Du har verkligen inte "förstört" någonting. Du tog upp honom en halvtimme för tidigt, därför att han vaknade då, "på slaget" (som man tror, ganska lyckligt), och sådant händer i de bästa familjer.
Då får man pussla på med lite marginalkvartar sedan, bara, för att komma back on track, om man säger.

Det finns en ganska underbar tumregel att ta fasta på:

:arrow: En gång är ingen gång. Två gånger är en dålig vana #-o

Har man råkat ta upp en liten älskling en halvtimme för tidigt, tycker jag nog man ska låtsas att allting är alldeles i sin ordning (Attityden av Självklarhet :idea: ) medan man biter sig i tungan. Och ge mat. Och titta på klockan bättre i fortsättningen :wink:

EN GÅNG ÄR INGEN GÅNG :!:

Du är fantastisk, och lilla gossen är ett avundsvärt barn.

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
LinaK

Inlägg av LinaK »

Fina underbara Anna!!!!

Tusen tack för ditt svar! När jag ändå har dig på tråden vill jag tacka miljoner miljarder tack för din otroliga kur! Jag var verkligen påväg att bryta ihop TOTALT. Jag grät om dagarna och jag kunde verkligen inte njuta av min underbara son! :cry:

Först började jag följa kuren halvt, gjorde om den till en light version och visst blev det bättre men långt ifrån bra. Jag kände att något rätt måste det vara med det här så jag gick all in efter att ha läst boken många gånger. Idag är det dag 5 och han har sovit 12 timmar 3 nätter irad med två korta uppvak per natt där han tagit ramsan och somnat om!!! :lol:

Jag är dig EVIGT TACKSAM! Det känns som livet har börjat igen. Jag känner hopp, lugn, LYCKA!! Nu känns plötsligt ett syskon möjligt! För tänk så underbart livet är nu!

Leon är nu 10 månader och förtjänar att få njuta! Han vaknade upp till 47 (!!!!!) gånger per natt förut. Han vände sig i sömnen och började krypa direkt och vaknade då. Nu vänder han sig men vaknar inte till! Otroligt!

Jag grät när jag vaknade imorse. Grät av lycka! [-o<
Det känns underbart och vårt liv är tillbaka! Jag älskar min son och nu kan vi njuta ihop! Tack Anna, fantastiskt va du har gett glädje till andra i ditt liv!

All respekt och kärlek till dig! =D>

Stor kram från Lina och Leon!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Å, intet öga torrt... TACK \:D/

Det var väl det vackraste :-({|= Jag saknar ord!

När du genomfört kuren till lilla älsklingens underbara glädje och din egen :heart: kan du inte skriva ner din berättelse då i tråden "Livet efter kuren - en uppmuntran" :?: Till glädje och stöd och just uppmuntran för så många andra behövande, tveksamma, förtvivlade, misströstande :shock: Då gjorde du en god gärning :thumbsup:

Jag är så glad. Å lilla barnets vägnar, å dina, å mina egna :lol:

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"