Hejsan.
Vi har en dotter på 7 månader som aldrig har varit svår att lägga för natten och hon sover hela nätterna (19-06). Hon sover i eget rum med mörkläggningsgardiner.
Problemet vi har är att hon sedan en månad har börjat vakna redan kl 5 på morgonen och de flesta gånger går det inte att få henne att somna om. Vi har också lite svårt att veta hur vi ska göra med sömnen på dagen. Vi ser på henne att hon är supertrött, men hon vägrar sova och bara skriker och skriker. Om vi inte försöker lägga henne så gråter hon för det, för hon är så trött.
Jag skulle behöva hjälp med tips på hur vi schemalägger hennes sovtider på dagen och hur vi gör för att hon ska sova lite längre på morgonen.
Funderar på om man kan köra någon form av "kur light". Kan man liksom plocka godbitarna eller måste man köra "all in"? Hon vägrar sova på mage och sover alltid på rygg. Är det ett problem? Sen känner jag att de flesta aktiviteter man har stör eller skjuter upp sömnen på dagen på ett eller annat sätt. Hur ska man se på det? Sluta göra saker?
Vårt schema över mattider ser i alla fall ut så här (och hon har inga problem med maten):
7:00 - 220 ml välling
10:00 - 1 p. gröt med ca 1 dl fruktpuré
13:00 - 2 dl matpuré med ca 0,5-1 dl fruktpuré
16:00 - grönsakspuré med fruktpuré eller samma som kl. 10:00
18:30 - så mycket välling hon orkar (ca 120-220 ml)
Vi försöker lägga henne efter 10:00-målet och efter lunchen kl. 13:00. Ibland sover hon 30 minuter och ibland 2 timmar.
Hjälp mottages tacksamt för vi har på känn att hon inte kommer att vara så lätt att lägga framöver och behöver då en plan.
Tänkte försöka kura
-
ilindstrom
Re: Tänkte försöka kura
Hej och välkomen hit!
Min upplevelse är att det oftast är bästa att köra hel kuren. Det är ju en väl genomtänkt kur som Anna utarbetat och allt hänger ihop.
Angående schemat så är det nästan bäst om du gör ett eget förslag så ka nvi titta på det och ge feedback.
Lycka till!
Ida
Min upplevelse är att det oftast är bästa att köra hel kuren. Det är ju en väl genomtänkt kur som Anna utarbetat och allt hänger ihop.
Angående schemat så är det nästan bäst om du gör ett eget förslag så ka nvi titta på det och ge feedback.
Lycka till!
Ida