miar70 skrev: 
Nej, vad ledsen jag blir. Varför, varför ska de elaka rösterna få segra

? Åh, vad jag önskar att Anna Wilsby hade stått på sig och vägrat ge sig i den här frågan. Det hade betytt så mycket.

Tack, Mia

Ja, det hade det. Hon har ett så gott namn. Det hade varit ett riktigt roligt och givande samarbete, som hade kommit de små barnen till godo - det är jag absolut övertygad om. (Och det var inte jag som initierade det, se nedan.)
Men "de elaka rösterna" segrade. En av ProfylaxGruppens närmaste medarbetare och kursledare berättade att de fått höra - gissa vad

Att jag tycker små barn ska dunka huvudet i väggen och ligga i bajsblöjor på nätterna och och och...

FL-mobben var framme på stört, där som överallt där de ser en lysten chans att misskreditera AW. (Varför tröttnar de aldrig

Är jag verkligen fortfarande ett så tacksamt hatobjekt

Kan de inte hitta någon som meriterar sig bättre

)
Jag har lärt mig väga mina ord på guldvåg när jag skriver här på forumet, eftersom gamarna ständigt lystet och girigt kretsar i luften över huvudet på mig.
Bellan skrev: Jag har jobbat med barn länge och har inte träffat på någon som kan visa vägen för hur jag/vi vuxna ska kunna stärka barnen i deras utveckling på ett så underbart och humant sätt och med garanterat goda resultat. Nä, det är synd att den visdomen inte får spridas på Annas Profylax.
Tack, Bellan

Det var väldigt vackert sagt :-({|=
Och tack för så varmt stöd, kära ni alla - helamig

Sarisparis (vilken absolut härlig läsning

)

Chokladkaninen

videunge

och TorsMamma
I kraft av ert varma stöd spottar jag upp mig en smula

och medger att det gjorde lite ont i prestigen att läsa detta "tack men nej tack" på ProfylaxGruppens hemsida:
Anna Wilsby skrev:Vi har ändå valt att lyfta bort henne som föreläsare. Det var lite för många saker som hon har blivit kritiserad för och vi har vare sig tid eller information nog för att kunna förklara eller bemöta kritiken. Vi vill vara ett bidrag – inte skapa en negativ debatt. Så, kära Anna, vi säger tack men nej tack.
Jag blev väldigt, väldigt glad över att bli tillfrågad, men det var inte jag som kom med idén. Och även om man nu "valt" att "lyfta bort" mig, så var det JAG som drog mig ur så fort jag fick höra att några av deras egna kursledare slutat, eller hotat sluta, p g a mig. Jag ville verkligen inte skada ProfylaxGruppens välrenommerade verksamhet. Jag erbjöd mig direkt att kompensera eventuella ekonomiska förluster på grund av mitt avhopp (vi hade ju skrivit kontrakt), men det behövde jag inte, snällt nog. Jag fick övertalas att ändå hålla den enstaka kursen 16 oktober, eftersom det var så många anmälda entusiaster till den som vi ju inte fick svika.
Och det gick jag med på och ska genomföra med glädje.
Men rätt ska vara rätt

Det var inte jag som hängde på låset och bad om jobb. Och det var jag som lyfte ut mig själv. Först. Så det så.