Anna Wilsby, ProfylaxGruppen och jag!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
chokladkaninen

Re: Anna Wilsby, ProfylaxGruppen och jag!

Inlägg av chokladkaninen »

Neeeeeej! :cry: :evil:

Tänk vad många människor som verkligen hade behövt den kursen! Vilken förlust för dem, deras barn och samhället i stort (och Profylaxgruppen - storsäljare som den skulle ha blivit).

Jag fortsätter att ge bort Barnaböcker till alla nyblivna föräldrar i bekantskapskretsen. :mrgreen:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
videunge

Inlägg av videunge »

Vad fegt är det enda jag kan säga att välja bort något som man vet är bra bara för att andra säger emot. trist och tråkigt! :( Men vi får väl fortsätta sprida våra "sekteristiska" tankar ändå :wink: Jag är i alla falll glad att jag hittade barnaboken :heart: (och mina barn med fast dom inte vet att det är den dom har att tacka :lol: )

kram :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:cry: Nej, vad ledsen jag blir. Varför, varför ska de elaka rösterna få segra :evil: ? Åh, vad jag önskar att Anna Wilsby hade stått på sig och vägrat ge sig i den här frågan. Det hade betytt så mycket. Men å andra sidan - Barnaboksandan är för stark för att kuvas. Varje dag kommer nya Barnaboksbarn till världen :heart: Anna, fina Anna, jag hoppas att du inte låter dig nedslås av det här. De förstår inte vad de går miste om :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Bellan

Inlägg av Bellan »

Usch vad tråkigt! :cry: Och det är sååå synd om barnen, för dom skulle verkligen behöva lite AW-anda hemma. Jag har jobbat med barn länge och har inte träffat på någon som kan visa vägen för hur jag/vi vuxna ska kunna stärka barnen i deras utveckling på ett så underbart och humat sätt och med garanterat goda resultat. Nä, det är synd att den visdomen inte får spridas på AnnasProylax.
Styrke kram till dig Anna (Wahlgren)! :heart: :heart: :heart:
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:cry: :x :cry:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

miar70 skrev: :cry: Nej, vad ledsen jag blir. Varför, varför ska de elaka rösterna få segra :evil: ? Åh, vad jag önskar att Anna Wilsby hade stått på sig och vägrat ge sig i den här frågan. Det hade betytt så mycket.
:D Tack, Mia :heart: Ja, det hade det. Hon har ett så gott namn. Det hade varit ett riktigt roligt och givande samarbete, som hade kommit de små barnen till godo - det är jag absolut övertygad om. (Och det var inte jag som initierade det, se nedan.)

Men "de elaka rösterna" segrade. En av ProfylaxGruppens närmaste medarbetare och kursledare berättade att de fått höra - gissa vad :?: Att jag tycker små barn ska dunka huvudet i väggen och ligga i bajsblöjor på nätterna och och och... :roll: FL-mobben var framme på stört, där som överallt där de ser en lysten chans att misskreditera AW. (Varför tröttnar de aldrig :?: Är jag verkligen fortfarande ett så tacksamt hatobjekt :?: Kan de inte hitta någon som meriterar sig bättre :?: )

Jag har lärt mig väga mina ord på guldvåg när jag skriver här på forumet, eftersom gamarna ständigt lystet och girigt kretsar i luften över huvudet på mig.
Bellan skrev: Jag har jobbat med barn länge och har inte träffat på någon som kan visa vägen för hur jag/vi vuxna ska kunna stärka barnen i deras utveckling på ett så underbart och humant sätt och med garanterat goda resultat. Nä, det är synd att den visdomen inte får spridas på Annas Profylax.
Tack, Bellan :heart: Det var väldigt vackert sagt :-({|=

Och tack för så varmt stöd, kära ni alla - helamig :heart: Sarisparis (vilken absolut härlig läsning :lol: ) :heart: Chokladkaninen :heart: videunge :heart: och TorsMamma :heart:

I kraft av ert varma stöd spottar jag upp mig en smula :mrgreen: och medger att det gjorde lite ont i prestigen att läsa detta "tack men nej tack" på ProfylaxGruppens hemsida:
Anna Wilsby skrev:Vi har ändå valt att lyfta bort henne som föreläsare. Det var lite för många saker som hon har blivit kritiserad för och vi har vare sig tid eller information nog för att kunna förklara eller bemöta kritiken. Vi vill vara ett bidrag – inte skapa en negativ debatt. Så, kära Anna, vi säger tack men nej tack.
Jag blev väldigt, väldigt glad över att bli tillfrågad, men det var inte jag som kom med idén. Och även om man nu "valt" att "lyfta bort" mig, så var det JAG som drog mig ur så fort jag fick höra att några av deras egna kursledare slutat, eller hotat sluta, p g a mig. Jag ville verkligen inte skada ProfylaxGruppens välrenommerade verksamhet. Jag erbjöd mig direkt att kompensera eventuella ekonomiska förluster på grund av mitt avhopp (vi hade ju skrivit kontrakt), men det behövde jag inte, snällt nog. Jag fick övertalas att ändå hålla den enstaka kursen 16 oktober, eftersom det var så många anmälda entusiaster till den som vi ju inte fick svika.

Och det gick jag med på och ska genomföra med glädje.

Men rätt ska vara rätt :cry: :? :cry: Det var inte jag som hängde på låset och bad om jobb. Och det var jag som lyfte ut mig själv. Först. Så det så.

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
helamig

Inlägg av helamig »

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Suck! :(
En av ProfylaxGruppens närmaste medarbetare och kursledare berättade att de fått höra - gissa vad
Men vad är det för medarbetare?? Lyssnar till allt? Hotar att sluta? :-s D

Förresten tycker jag det verkar väldigt oproffsigt att inte först förankra sitt eget val av föreläsare. De måste ju först snacka ihop sig innan de tillfrågar någon att föreläsa! Du, Anna (W) är som jag förstått det en väldigt generös och varm människa och sådana människor ska icke tillfrågas förrän man verkligen menar att genomföra eftersom du tycks ha tid för alla och ställer upp så fint för både det ena och det andra! Dåligt gjort! :evil:

Förresten måste man verkligen bemöta allt skitsnack?? De erbjuder en kurs, de som inte vill gå- går inte. Det är väl inte så komplicerat?! Lite mer ryggrad hade ju inte skadat... :roll: :roll:

Du kanske får begära det av nästa som frågar om du kan ställa upp med kursande?

Kram på dig Anna W!!! :heart: :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
LiMa

Inlägg av LiMa »

:cry: Nää, vad ledsamt... Vi som hade anmält oss och var så peppade på att gå. Finns det nåågon liten möjlighet att anlita dig på ett rent privat plan Anna? Vi var två par som hade tänkt gå och jag tror att både de och vi skulle kunna tänka oss att bjuda in dig till oss om du skulle kunna tänka dig det. Och om vi har råd förstås... :wink:

Oavsett så känns det verkligen tråkigt att fördomar får dem att ge vika. Vi som verkligen gillade deras profylaxkurs.

Min sambo har mejlat dem och beklagat deras agerande.

Vi tycker i alla fall att du är bra Anna och vi talar om dig flera ggr i veckan då polett efter polett trillar ner varteftersom vår son växer och utvecklas. Tack för din klokskap!
Stolta föräldrar till Kalle 100314 och Simon 130112 - Båda "barnaboksbarn" från start.
eefwah

Inlägg av eefwah »

feghet har alltid gjort mig rasande. hur fega människor orkar leva med sig själva är för mig obegripligt. och jag tror även dante placerade dem allra längst ner i helvetet. kanske är det en liten tröst.

kram!
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vore det inte en jättebra idé att alla vi som tyckte att kursupplägget var bra och att det är en katastrof att det inte blir av mailar till Profylaxgruppen och talar om det? Kan ju vara bra om de får se den positiva sidans reaktioner också tänker jag. Eller?

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
annica72

Inlägg av annica72 »

annawahlgren skrev:Jag fick övertalas att ändå hålla den enstaka kursen 16 oktober, eftersom det var så många anmälda entusiaster till den som vi ju inte fick svika.

Och det gick jag med på och ska genomföra med glädje.
Tack Tack, underbara Anna! :heart: Jag och maken är anmälda till 16 oktober.

Mitt hjärta sjönk när jag först uppfattade det som att båda tillfällena ställts in. Som jag har sett fram emot kursen i oktober. Tänk, att få träffa en människa som betytt så mycket för hur jag agerar, inte bara som mamma utan som människa! Faktiskt så fann jag mig citera BB på anställningsintervjun till mitt nuvarande jobb! :lol:

Samtidigt - vilket oproffsigt agerande från Profylaxgruppen. :x
:heart: Klara född 2007-03-29 :heart:
:heart: Hanna född 2009-10-05 :heart:
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Ytterligare en som "fegar ur"... hennes första "inlägg" lät ju så lovande, så klarsynt.

Men få är de som står emot trycket när det kommer - då ändras versioner och sagda ord... :roll:
Kan undra om det var dessa mammor, som bankar sina huvuden i väggar, eller slår sina barn i vanmakt som var kritiska till dig... skulle inte förvåna mig ett DUGG...
Men du VET, Anna - alla vi som står bakom dig när du skall sprida din vishet, och framför dig när pilarna haglar!!!

:heart: :heart: :heart:

Kör JÄRNET och visa vem du är i oktober!!!

Kärlek!!!
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

LiMa skrev:Vi som hade anmält oss och var så peppade på att gå. Finns det nåågon liten möjlighet att anlita dig på ett rent privat plan Anna? Vi var två par som hade tänkt gå och jag tror att både de och vi skulle kunna tänka oss att bjuda in dig till oss om du skulle kunna tänka dig det. Och om vi har råd förstås... :wink:
:D Men var det inte till den 16 oktober ni hade anmält er :?: Då kommer i alla fall jag :lol: Hoppas, hoppas :!: (Annars skulle vi säkert kunna snickra ihop det alldeles utmärkt "privat" :heart: )
LiMa skrev:Min sambo har mejlat dem och beklagat deras agerande.
Det var väldigt rart och gör mig starkare.
annica72 skrev: Faktiskt så fann jag mig citera BB på anställningsintervjun till mitt nuvarande jobb!
Hur kul som helst =D> Nu blev jag ännu starkare :lol:
SusanD skrev:Vore det inte en jättebra idé att alla vi som tyckte att kursupplägget var bra och att det är en katastrof att det inte blir av mailar till Profylaxgruppen och talar om det?
Tack, SusanD :heart:
Luvisen skrev: Förresten tycker jag det verkar väldigt oproffsigt att inte först förankra sitt eget val av föreläsare. De måste ju först snacka ihop sig innan de tillfrågar någon att föreläsa!
Ja, man kan tycka det :?
Eefwah skrev:feghet har alltid gjort mig rasande. --- kanske är det en liten tröst.
Det är en stor tröst :heart:

(Citatet ur mailet till mig från Anna Wilsby är borttaget på begäran. Det var inte ämnat för andra ögon än mina.)

Tack, ni kära alla :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart: O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
helamig

Inlägg av helamig »

Förresten måste man verkligen bemöta allt skitsnack?? De erbjuder en kurs, de som inte vill gå- går inte. Det är väl inte så komplicerat?! Lite mer ryggrad hade ju inte skadat... :roll: :roll:
Jag håller helt med dig Luvisen :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"