Hej umalotta
Jag tycker inte att du ska oroa dig. Det är klart att det kan bli lite struligt när de är sjuka, men jag tyckte att du hanterade det hela väldigt bra ändå. Han meddelade ju sig ordentligt där mitt i natten då du gick in och han hade ju fog för det, dvs febern hade stigit rejält.
I övrigt höll ni ju er borta

eftersom ni bedömde att han klarade sig. Och ni gjorde ju uppenbarligen riktiga bedömningar.
Vår son hade 3-dagarsfebern när vi var i fjällen i påskas, underbar tajming eftersom vi skulle sova med honom i en pytteliten stuga med bara ett enda rum, så han sov i andra änden av rummet bakom en tjock filt som vi spänt upp. Han snittade på över 40 grader dygnet runt, även på natten. Vi hörde hur han låg och pep och jämrade sig, men han SOV

.Han fixade det där själv galant. Det är ju inte säkert att Isak var vaken bara för att han lät (?).
Bete dig bara som vanligt.Behöver du ta tempen el ge en supp, gör det med attityden av att inget händer/har hänt. Gör det snabbt och tyst och gå sen ut utan att ramsa (med inställningen att du faktiskt aldrig var där). Jag brukar använda ficklampa i såna situationer för att minska på ljuset i allra största mån.
Ge honom mer sömn i form av marginalkvartarna (både innan och efter lurarna) nu när han är sjuk. Behåll lugnet :thumbsup:
Jag tycker personligen att Ipren är bättre att ge innan natten än Alvedon eftersom det har en annan verkan, den tar ner febern på ett helt annat sätt. På dagtid kan du varva Alvedon och Ipren eftersom de växelverkar, det har hjälpt oss enormt under långa perioder med hög feber. Följ alltid anvisningarna på bipacksedeln dock
En annan sak: skrota babyvakten

Jag ska berätta varför - risken är stooor att man ligger och väntar på minsta lilla ljud alt vaknar till vid minsta skrap (och så kommer vargarna). Vill Isak meddela sig så gör han det!

Och då vet du/ni att det är på riktigt och inget litet gnöl bara. Ett smart sätt att hålla de egna vargarna borta.
Mina SHN-kids sover bakom tjocka timmerväggar på nedervåningen (vi sover på övervåningen) och alla i familjen har stängda dörrar. Vi har aldrig missat en magsjuka el ngt annat som inträffat på natten, de har låtit oss veta...
Hoppas den lille kryar på sig snart!
/Sanna