Utan större problem har vi återerövrat nätterna igen efter förkylningsproblemen. Vi delar rum med tjejen, det går bra och hon sover i princip hela nätterna (19.30-07.00). Ibland vaknar hon till, men somnar om själv. Någon natt har jag fått ramsa och vid ett tillfälle lagt henne till rätta. Vi är så nöjda och stolta \:D/
Men så länge varade inte friden. De senaste tre nätterna har hon vaknat punktligt vid 02.00 och varit vaken i cirka 2 timmar. Första natten lät jag henne vara, nöjd, men i slutet av vakenperioden började hon gnälla lite - ramsa och sen somnade hon. Andra natten ungefär likadant, men i slutet av dessa två timmar blev hon förfärligt ledsen och jag fick till och med buffa en gång!
I natt samma procedur, men jag ramsade då ganska direkt när hon vaknade för att se vad som hände. I övrigt gjorde jag inget. Hon var lugn, men somnade inte, och efter kanske en timma blev hon ledsen. Och då var hon riktigt ledsen i nästan 45 minuter!
Hur gör jag här? Jag tycker inte det är för mycket trafik - i natt var jag hos henne flera gånger som sagt, men hon var riktigt ledsen och det ska hon ju inte behöva vara. Hon ligger avskärmat från oss, i mörker, och det är svalt i rummet. Övriga delen av natten är fridfull, hon har inte vaknat till varken före eller efter.
Kan någon komma med något klokt tips?