Ååååååååååååååååå
jösses vilken vändningscirkus

8)

.
Detta är definitivt en intressant, men tröttande, process!
Läggningen igår gick finfint, han somnade på sidan

.
Z klarade av att somna om efter en snabb vändning vid 22-tiden. Men vid 4 imorse, då var det rock`n roll här i huset. Han vände sig och skrek, snabb in och vända rätt, fort ut ur rummet utan ramsa. Men så vände han sig igen efter en kort stund, och igen och igen. Jag vände honom 4 ggr inom en halvtimme sen la jag bestämt rätt och solfjädrade, bestämd ramsa på väg ut och efter det fick han hålla på bäst han ville. Och det skreks och bökades och hölls på en halvtimme till, hörde tydligt att han låg på rygg

. Men det finns ju inget mer jag kan göra, avvaktade länge, han var inte hysterisk men väldans arg i vågor. Till slut fick han en ramsa, lugnade sig något, jag avvaktade, ny ramsa och sen sov han. Fråga mig inte hur han låg, efter en timmes cirkus tänkte jag att han ligger säkert fint om han nu väl somnat.
Den inboande vadderingen längs sidorna i sängen fick jag ta bort på ett tidigt stadium för han snurrade ändå, tänkte att han får väl lära känna sin säng en gång för alla. Det ger honom de bästa förutsättningarna för att få plats att vända sig själv, vilket jag hoppas att han snart får ordning på.
Ny cirkus igen vid 6, la rätt honom en gång sen fick han hållas bäst han ville. Skrek i vågor och vid en tyst paus en efterlängtad marginalkvart innan godmorgon tog jag upp honom. Phu...säger en trött mamma, men ungen har varit hur glad som helst hela förmiddagen.
Första 45-luren tog vi i spjälis som igår, gick strålande efter att ha vänt honom en gång somnade han snabbt =D> .
Men så var det dags för långa luren ute och nu stötte jag på nya utmaningar

. La ner som vanligt men han var direkt över på rygg och hur glad som helst, han vänder sig blixtsnabbt

. Lät honom ligga så en stund för att se vad som hände men han var alldeles för intresserad av att titta på himmlen för att ens fundera på att sova. Vände honom en gång, men tillbaks på rygg direkt. La filt över och lät honom ligga och styra på rygg i mörkret. Efter 25 min var han irriterad och då la jag återigen på mage och då somnade han. Tog exakt 30 min. Antar att han helt enkelt bara måste få lov att lära sig somna på rygg 8) . Han somnade ju på sidan igår kväll och inatt vid 4 somnade han på rygg, så vi är väl sakteligen på väg.
Tack och lov protesterar han inte alls emot spjälsängen, så bara han lär sig att A/ somna på rygg och B/ vända rygg-mage så ordnar det sig säkert. Nu försöker jag ha is i magen 8) och minimera trafiken, lättare sagt än gjort

, hålla mig till min strategi och hoppas att vi snart får ordning på sovandet igen. Fortsätter vända rätt ett tag till, men det lutar redan åt att jag får börja ramsa honom på liggandes på rygg istället...
Alla tips välkomnas

!!!

aso