Hej,
(Denna fråga bör nog ligga på Tvillingforum men jag hittar inte dit ...)
Jag har tvillingar på dryga sex månader som måste bäras eller vagnas till sömns. De vaknar varje timme på natten och äter flaska eller vill ha nappen. Vi har också två barn på snart 3 resp 5 år.
Nu är det därför dags att köra igång en kur! Jag skulle vilja vagna dem natt och dag helst. Jag måste fixa kurningen själv då maken måste ta hand om de äldre barnen.
Frågan är nu om det är möjligt att lägga dem i samma vagn och kura? Jag har tänkt göra kuren på vårt landställe i lugn och ro och där har vi bara en vagn. Hur ska jag gå tillväga i såna fall?? När slutar jag vagna, hur gör jag med ramsan etc? Fast det kanske är orealistiskt att göra i samma vagn... Hoppas nån där ute kan hjälpa mig på traven! jag har sökt på forumet men ej hittat nån info.
Tack på förhand!
Kura tvillingar samtidigt
Re: Kura tvillingar samtidigt
Hej och välkommen hit!
Två vagnar, helt klart säger jag. Frågorna kommer vara olika och komma vid olika tidpunkter från de två små trollen och då måste du kunna svara dem individuellt är min spontana tanke.
Vagningsvänliga vagnar finns billigt att köpa på Blocket, så köp kurningsvagn vetja och ta med dig hela härligheten till landet och kurningen.
Min andra tanke är - hur sjutton skall du orka ta hela kuren på egen hand? Skall du ta alla fyra nätterna och dagarna själv?
Två vagnar, helt klart säger jag. Frågorna kommer vara olika och komma vid olika tidpunkter från de två små trollen och då måste du kunna svara dem individuellt är min spontana tanke.
Vagningsvänliga vagnar finns billigt att köpa på Blocket, så köp kurningsvagn vetja och ta med dig hela härligheten till landet och kurningen.
Min andra tanke är - hur sjutton skall du orka ta hela kuren på egen hand? Skall du ta alla fyra nätterna och dagarna själv?
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -
Hej igen,
Jag sköt upp kurningen och tar tag i detta hemma - med två vagnar!
Jag tänkte köra första två dygnen själv. Det kommer då bli vagning i varsin vagn i samma rum. Hur gör jag med ramsan? Det går ju inte att gå ut ur rummet (kanske måste vagna den andra vagnen samtidigt som jag ramsar första). Klurigt detta!
Hoppas ni kloka vet!
Mvh
Jag sköt upp kurningen och tar tag i detta hemma - med två vagnar!
Jag tänkte köra första två dygnen själv. Det kommer då bli vagning i varsin vagn i samma rum. Hur gör jag med ramsan? Det går ju inte att gå ut ur rummet (kanske måste vagna den andra vagnen samtidigt som jag ramsar första). Klurigt detta!
Hoppas ni kloka vet!
Mvh
-
ilindstrom
Hej och välkomen hit!
Jag skulle kura barnen i varsitt rum om det är möjligt. Blir lite svettigt första natten men det kommer du klara. Då kan du alltid gå ut med ramsan. Du kommer vara tvungen att prioritera vilket barn som är mest i behov av hjälp och det kan vara bra. Ibland är det lätt att man överarbetar, me ndet kommer du slippa.
Lycka till!
Ida
Jag skulle kura barnen i varsitt rum om det är möjligt. Blir lite svettigt första natten men det kommer du klara. Då kan du alltid gå ut med ramsan. Du kommer vara tvungen att prioritera vilket barn som är mest i behov av hjälp och det kan vara bra. Ibland är det lätt att man överarbetar, me ndet kommer du slippa.
Lycka till!
Ida